Un cabriolet nu se demodează niciodată – 10 decapotabile sub 10.000 €

Când mă gândesc la cabriolete mintea îmi zboară la Hank Moody, personajul principal din serialul Californication și la al său Porsche 964 cabrio. Aerul relaxat, briza oceanului, razele soarelui – mediul perfect pentru un cabrio. Însă, peisajul putea fi considerat într-adevăr perfect abia atunci când cabrioleta era însoțită de o domnișoară frumoasă, iar aici, sunt sigură că până și Hank Moody ar fi de acord cu mine.

miata

Miata MK1 – 1989 – 1997, preț: începând cu 2000 €

Mazda MX-5 (NA), vândută în Japonia ca Euros Roadster și în America de Nord ca Mazda MX-5 Miata este prima generație a modelului, fabricată între 1989 și 1997. Inspirată de automobilele sportive britanice de după război, MX-5 a câștigat numeroase premii încă de la debut și a devenit cel mai bine vândut automobil sport din lume. Are forme jucăușe, rotunjite, care te duc cu gândul la o noapte caldă de vară și-un răsărit la malul mării.

barchetta

Fiat Barchetta – 1995 – 2002 + 2004 – 2005, preț: începând cu 1000 €

Fiat Barchetta este un roadster produs de către Fiat din 1995 până în 2005, cu o întrerupere a producției între anii 2002 și 2004. “Barchetta”, care în italiană înseamnă “barcă mică”, a fost dezvoltat între 1990 și 1994 sub denumirea de “Tipo B Spider 176”. A fost proiectat de Andreas Zapatinas și Alessandro Cavazza, sub supravegherea lui Peter Barrett Davis și a altor designeri de automobile de la Centro Stile Fiat, iar prototipul a fost realizat de către Stola. Barchetta s-a bazat pe șasiul lui Fiat Punto Mark 1 și avea un motor de 1.747 cc DOHC, echipat cu sincronizare variabilă a arborelui cu came, sistem utilizat pentru prima dată într-un automobil de serie Fiat.

boxster

Porsche Boxster – 1996 – 2004, preț: începând cu 5000 €

Există unii fanii Porsche care ar susține că Boxster nu este un „adevărat Porsche” sau că nu este destul de bărbătesc pentru ei ca să îl conducă. Însă Porsche Boxster este unul dintre automobilele care merită mai mult decât să fie lăudat. La începutul anilor ‘90, compania Porsche întâmpina probleme financiare, însă Boxster a fost cel care a reușit să întrerupă șirul vânzărilor slabe. Deși avea un motor răcit cu apă, nu cu aer precum frații săi mai mari, Boxster s-a vândut cu mult peste așteptări și a rămas unul dintre cele mai de succes modele, inclusiv în zilele noastre.

z3

BMW Z3 – 1995 – 2002, preț: începând cu 3000 €

BMW Z3 E36/7/8 este a doua generație a gamei de automobile sport cu două locuri BMW Z, produsă între anii 1995 și 2002. Dezvoltarea versiunilor roadster a început în anul 1991 și a fost condusă de Burkhard Göschel. Exteriorul a fost proiectat de Joji Nagashima, fiind finalizat la jumătatea anului 1992, cu 39 de luni înainte de producție. Brevetele de proiectare au fost depuse la 2 aprilie 1994 în Germania și la 27 septembrie 1994 în Statele Unite. Z3 a fost introdus prin intermediul unui comunicat de presă emis de BMW North America pe data de 12 iunie 1995, iar producția a început la 20 septembrie 1995.

beetle

VW Beetle Cabrio – 1949 – 1980, preț: începând cu 5000 €

În anul 1948 Wilhelm Karmann a cumpărat pentru prima dată un VW Beetle sedan și l-a transformat într-un cabriolet cu patru locuri. După prezentarea cu succes la VW din Wolfsburg, Beetle Cabriolet a început producția în anul 1949 și era realizat de către Karmann în Osnabrück. După o serie de modificări stilistice și tehnice pe care le-a primit broscuța de-a lungul anilor, ultimul cabriolet, dintr-un total de 331.847, a ieși de pe linia de producție la data de 10 ianuarie 1980. Fie că îl alintăm broscuță, gândăcel, buburuză, VW Beetle reușeste mereu să aducă zâmbetul pe buze, atât celor ce îl conduc, cât și celor ce îl zăresc în trafic într-o zi obișnuită.

spider

Alfa Romeo Spider – 1966 – 1993, preț: începând cu 7000 €

Alfa Romeo Spider (seria 105/115) este un roadster produs de producătorul italian Alfa Romeo din anul 1966 până în 1993. Succesorul lui Giulia Spider a rămas în producție pentru aproape trei decenii, primind doar mici modificări estetice și mecanice. Primele trei serii au fost asamblate de Pininfarina în Grugliasco, iar cea de-a patra serie în San Giorgio Canavese. Ultimul automobil Alfa Romeo Spider a fost produs în aprilie 1993  și a fost ultimul automobil Alfa Romeo cu tracțiune spate înainte de apariția lui Alfa Romeo 8C Competizione din 2007. Când vine vorba de automobile și eleganță, ei bine, eu cred că cea de-a doua poate fi foarte ușor găsită printre liniile unui automobil italienesc.

r107

Mercedes R107 – 1971 – 1989, preț: începând cu 6500 €

Mercedes R107 (SL) a fost un automobil cu două locuri, cu acoperiș detașabil, care a înlocuit clasa W113 SL în 1971 și a fost înlocuit de clasa R129 SL în 1989. R107 a preluat componentele de șasiu ale modelului Mercedes – Benz W114 și le-a îmbogățit cu motoarele M116 și M117 V8, motoare ce erau utilizate în seriile  W108, W109 și W111. Pentru mine, o cabrioletă ce îmi inspiră un aer clasic,  care îmi lasă impresia că este mereu pregătită pentru o seară la teatru sau la operă.

spitfire

Triumph Spitfire – 1962 – 1980, preț: începând cu 4500 €

Triumph Spitfire este un automobil sport britanic cu două locuri, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Londra în anul 1962. Vehiculul s-a bazat pe un design produs pentru Standard – Triumph în anul 1957 de către Giovanni Michelotti. Spitfire se bazează pe platforma lui Triumph Herald și a fost produs la Standard – Triumph din Canley, Coventry. Micuț, dar simpatic, cumva îmi dă impresia că este mereu pregătit de o plimbare pe străzile înguste ale Londrei.

x19

Fiat X1/9 – 1972 – 1989, preț: începând cu 5000 €

Fiat X1/9 este un automobil sport cu două locuri, proiectat de Bertone și fabricat de Fiat între anii 1972 și 1982 și ulterior de Bertone, între 1982 și 1989. Cu motorul amplasat central și tracțiune spate, Fiat X1/9 s-a făcut rapid remarcat prin manevrabilitatea ușoară, faruri retractabile ce păreau că îți zâmbesc de fiecare dată, hardtop ușor detașabil și prin faptul că fusese proiectat pentru a respecta reglementările de siguranță ale Statelor Unite din anii 1960.

ghia

Volkswagen Karmann Ghia Convertible – 1955 – 1974, preț: începând cu 7000 €

Principalul lucru pe care trebuie să îl cunoașteți despre acest coupe de la Volkswagen este faptul că pe dedesubt este un VW Beetle, iar acest lucru poate fi bun sau rău, depinde de punctul de vedere al fiecăruia. Și chiar dacă pe dedesubt este un VW Beetle, la exterior Ghia are forme rafinate, este elegantă și pare că tocmai se pregătește pentru o prezentare de modă. Și cred că și designerul industrial Walter Dorwin Teague a fost de aceeași părere când a inclus-o pe Ghia pe lista produselor cu cel mai frumos design.