La sfârșitul anului 1939, a fost prezentat Buick Y-Job, un interesant studiu de design proiectat de studiourile de stil ale grupului american General Motors și la conducerea căruia se afla în acea perioadă designerul Harley Earl.
Concept-ul de design Buick Y-Job, considerat unul destul de reușit, anticipa de fapt stilul care urma să fie implementat la proiectarea viitoarelor modele pentru cel puțin zece ani. Denumirea sa se pare că a dictat direcția în care va evolua design-ul din cadrul grupului GM deoarece în dezvoltarea vehiculului până atunci se făcea cu denumirea X-Cars(pentru experimental) iar designerii GM au decis să facă un salt mult mai mare cu acest vehicul sub formă de studiu de design.
În urmă cu 100 de ani își făceau debutul primele modele de lux
Acest automobil unic stilizat de către George Snyder, coordonat fiind de către Harley Earls, este considerat primul adevărat vehicul experimental din lume și în care totodată sunt implementate numeroase soluții tehnice avansate cum ar fi spre exemplu geamurile cu acționare electrică.
Cu toate acestea, vehiculul experimental cu două locuri, realizat pe platforma modelului de serie Buick Roadmaster din 1938, suferă unele modificări în cursul carierei sale atât ca showcar cât și mașină de teste. Astfel, la partea din față, farurile escamotabile sunt înlocuite cu unele normale iar grila radiatorului și bara de protecție înlocuite cu unele cu design diferit.
Un exotic și rar Tucker 48 scos la licitație în ianuarie 2020
De asemenea, tabloul său de bord actual care este în stilul modelelor Buick din 1949 este implementat în vehiculul experimental în urma unei revitalizări majore din anii următori. În prezent, Buick-ul Y-Job beneficiază la fel ca în anul prezentării, de faruri escamotabile.
Foto: General Motors