Bugatti Type 57C Coupe Ex-Ettore Bugatti oferit spre vânzare la licitație

Unul dintre cele mai interesante coupe-uri Bugatti Type 57C „de fabrică” deținută de însuși fondatorul firmei – Ettore Bugatti, va fi scos la vânzare prin licitație de către casa de licitații Bonhams în februarie 2022.

În timp ce fiecare exemplar de Bugatti Type 57 este special, această mașină mai sus menționată, este strâns legată de patronul Ettore Bugatti, cu elemente de design specifice pentru caroserie, care au fost realizate de fiul său cel mare, Jean, care și-a adus contribuția pentru stilul la o mare parte din versiunile modelului Type 57 și nu numai.

Jean și-a folosit imaginația și chiar a conceput un nou sistem independent de suspensie frontală cu arc monolamelar pe primele două serii ale modelului Type 57 după care a revenit la imaginea de marcă tradițională Bugatti prin adoptarea arcurilor semi-eliptice în față și sferturi eliptice inversate în spate și frâne cu tambur controlate prin cablu.

Merită să ne amintim despre devotații tehnicieni de la Bugatti care își puteau permite tot ce este mai bun în materie de tehnică și în special design, și de cele mai multe ori, alegeau creațiile lui Jean Bugatti în cazul modelului Type 57. Deși problemele financiare au tulburat prestigioasa marcă, dezvoltarea modelului Type 57 a continuat cu adoptarea unui șasiu ranforsat, un motor silentbloc dar și apariția modelului îmbunătățit Type 57 C în anul 1936 dotat cu compressor, grație căruia motorul dezvolta 160 CP.

Din acest model Type 57 C a fost creată versiunea mai specială Type 57C Special Coupe Nr. 57335 iar unele surse susțin că i-a fost oferit drept cadou lui Ettore Bugatti chiar de ziua lui în fabrica din Molsheim de către muncitorii.

Automobilul a fost construită doar pentru „uz intern” și pare să fie finalizat la data de 23 iunie 1938, sub denumirea „57/486 23.6 57335, având două tonuri de culori verde-negru la exterior și piele de culoare verde la interior, ceea ce înseamnă că, coupe-ul Bugatti a părăsit fabrica având motorul nr. 486 și a primit șasiul cu nr.57335. Cu alte cuvinte, nu va fi singura mașină care va rula cu actele de 57335 și numărul de înmatriculare 3738 NV3 ci va păstra această identitate pe toată durata carierei în fabrica din Molsheim între anii 1938 – 1959.

La o inspecție mai atentă, registrul demonstrativ se referă la automobilul Bugatti Type 57C Special Coupe Nr. 57335 din 15 august 1939 ca fiind unul dintre cele zece automobile care urmează să fie desemnate ca automobile construite integral în fabrica Bugatti și descrise ca „model de fabrică special verde 486”.

Povestea de fundal devine și mai interesantă când, în 1959, celebrul colecționar și dealer Bugatti din Belgia, Jean De Dobbeleer, cumpără acest automobil special și care este descris într-o scrisoare atașată: „Vânzarea mașinii noastre 57 cu compresor în condițiile cunoscute de dvs. si in urma unui test, la un preț de 1.000.000 de franci, numar de serie 57335, motor 340, coupe Galibier, vopsea verde pe negru si confirmam ca aceasta mașina a aparținut domnului Ettore Bugatti si a fost condusa recent de directorul nostru general, dl. Pierre Marco”. Scrisoarea mai precizează că compresorul a fost instalat când Type 57 era încă deținut de fabrică.

Incredibil, acest exemplar este singurul Bugatti Type 57 care a fost păstrat timp de 20 de ani de către fabrica Bugatti și considerat de mulți experți ca un laborator mobil încă în uz la începutul anilor ’50, când a fost prezentat modelul Type 101.

Multe dintre elementele sale de stil pot fi regăsite în următoarea serie de sedanuri Galibier, inclusiv panoul din spate înclinat, aripile în formă de lacrimă și montanții laterali fără trepte. Mașina are o trapă unică din două piese pe care Jean Bugatti o implementase deja pe grandiosul model Type 41 Royal.

Grila are stilul obișnuit Bugatti și nu în formă de V concepută de Jean, care a lucrat destul de mult la realizarea designului lui Type 57, cu farurile poziționate foarte jos în aripă și care ofereau mai multă proeminență grilei tradiționale Bugatti. În schimb, bara de protecție spate poartă un blason Bugatti neobișnuit, nemaivăzut anterior pe vreun model contemporan.

Interiorul luxos dispune de piele de culoare verde măsliniu deschis pentru a se potrivi cu culorile de la exterior ale caroseriei, în combinația verde cu negru. Tot la interior merită amintite lambriurile din lemn care înconjoară geamurile și radioul, considerate dotări ultra-luxoase pentru acea perioadă.

Atât de îndatorat financiar era Ettore Bugatti la acea vreme cu firma sa, încât mașinii i s-a atribuit numărul de șasiu al unui roadster Type 57 pe numele lui Ettore Bugatti care a fost distrus anterior, pentru a evita plata taxelor pentru un automobil nou.

Șasiul cu nr. 57335 al acestui exclusiv model de Bugatti Type 57C Coupe, a fost examinat de experți, inclusiv Hugh Conway, despre care se spune că este uimit de starea și originalitatea sa uluitoare, până la cablajele și componentele electrice. Toate finisajele sunt așa cum le-a creat Bugatti în urmă cu trei sferturi de secol. Pe lângă documentația sa abundentă, vine cu un set complet de instrumente marca EB într-o husă din piele. Podeaua și capota au numărul lor original ștampilat.

Bugatti-ul Type 57C din 1938 este oferit la vânzare în cadrul licitației BonhamsLes Grandes Marques du Monde a Paris” pe data de 3 februarie 2022 și are un preț estimativ de 2.000.000 de euro.

Foto: Bonhams