Audi Ingolstadt: totul a început acum 70 de ani

DKW F 800/3

Să parcurgem istoria de 70 de ani a lui Audi în Ingolstadt la volanul unui van DKW Schnelllaster.

Audi construieşte automobile la uzina din Ingolstadt de mai bine de 70 de ani. Inima Grupului Audi bate în acest oraş dunărean, acolo unde Audi AG are sediul central şi cea mai mare uzină a sa. De la stadiul de concept până la produsul finit, la Ingolstadt se construiesc modelele Audi Q2, Audi A3, Audi A4 şi Audi A5. Zilnic, sosesc la serviciu circa 44.000 de lucrători Audi pentru a înfăptui “Vorsprung durch Technik”.

In 1949, în clădirea vechiului fort din centrul oraşului Ingolstadt, erau construite primele motociclete DKW. Pentru a marca cei 70 de ani de la demararea producţiei, Audi ne invită la un tur istoric al fabricii, la bordul unui minivan DKW Schnelllaster.

De unde provine Audi?

Auto Union AG a fost înfiinţată în Chemnitz, în 1932, prin fuzionarea a trei companii, Audiwerke AG, Horchwerke AG şi Zschopauer Motorenwerke-J. S. Rasmussen AG (DKW). Ulterior, a fost achiziţionată şi filiala auto a constructorului Wanderer, Auto Union AG devenind astfel al doilea mare producător de automobile din Germania. Emblema Audi, cele patru inele îngemânate reprezintă fiecare firmă componentă, simbolizând unirea dintre acestea. In paralel, cele patru mărci, Audi, DKW, Horch şi Wanderer au fost păstrate, conferindu-I fiecăreia un segment specific de piaţă: Wanderer – automobile de clasă medie; Audi – automobile de lux din clasa medie; Horch – automobile premium.

Declanşarea celui de al doilea război mondial a marcat încheierea unei epoci. Auto Union construieşte ultimele automobile în 1940, trecând ulterior la producţia de război. După război, uzinele au fost dezafectate de către ocupaţia sovietică iar compania a fost ştearsă din registrul comerţului. La acea dată, majoritatea muncitorilor părăseau Bavaria, căutându-şi o nouă casă în Ingolstadt.

Zentraldepot für Auto Union Ersatzteile GmbH

O nouă eră în Ingolstadt

In decembrie 1945, este făcut un prim pas spre normalitate, înfiinţându-se Zentraldepot für Auto Union Ersatzteile GmbH, un depozit central pentru piese de schimb. Scopul principal era de furnizarea de componente pentru modelele Auto Union de producţie antebelică, aflate încă în circulaţie într-un număr relativ mare – circa 60,000 în zona de ocupaţie vestică.

Pe 3 septembrie 1949 se înfiinţează Auto Union GmbH, companie care îşi propune să continue tradiţia celor patru inele. Pentru început, producţia este axată pe vehicule economice: motociclete DKW şi autoturisme cu motoare în doi timpi. Oraşul Ingolstadt va fi sediul nou înfiinţatei Auto Union GmbH, pe locul vechii garnizoane militare. Datorită spaţiilor deschise, aici putea fi pusă la cale producţia de vehicule. Prima clădire achiziţionată a fost magazia armatei din Schrannenstrasse, au urmat hambarul, sala de bal, etc.

DKW Junior

Daimler-Benz intră în acţiune

Auto Union este achiziţionată de Daimler-Benz în aprilie 1958. Odată cu creşterea competiţiei pe piaţa internă, Daimler-Benz îşi extinde producţia în segmentul low-cost. La finele anilor ’50, la Ingolstadt se produceau doar motociclete DKW, dubiţa DKW Schnelllaster şi un vehicul tot-teren pentru German Bundeswehr (Munga). Producţia de autoturisme Auto Union era concentrată la noua uzină din Düsseldorf, operaţională din 1950.

Cu noua injecţie de capital, accentul urmează a fi pus pe uzina din Ingolstadt, acolo unde începe producţia modelului DKW Junior. In 1958, se renunţă la motocicletele DKW, tot atunci construindu-se o nouă uzină de automobile pe Ettinger Strasse.

Departe de centrul oraşului

Treptat, personalul s-a mutat la noua uzină de la marginea oraşului, ultima clădire – hambarul – funcţionând ca arhivă centrală până în 1997. In anii ce au urmat, Daimler-Benz a vândut părţi din Auto Union lui Volkswagenwerk AG. In 1969, după fuzionarea cu NSU Motorenwerke AG, noua companie se numeşte Audi NSU Auto Union AG. Treptat, se renunţă la clădirile din centrul oraşului, mai multe departamente fuzionând cu cele ale lui Volkswagen. Uzina din Ettinger Strasse s-a dezvoltat continuu, având o suprafaţă de 2,737,500 mp. In 1985, compania îşi schimbă denumirea în Audi AG, aşa cum o cunoaştem şi astăzi.

Schrannenstrasse 3

Vechea garnizoană a oraşului a fost poziţionată strategic lângă autostrada ce leagă Munchen-ul de Nuremberg. Aici este stabilit “Zentraldepot für Auto Union Ersatzteile” în decembrie 1945. După ce a fost folosită ca depozit central de piese, garnizoana este considerată ca fiind primul sediu al Auto Union GmbH. Clădirea a fost inaugurată în 1881, având iniţial trei etaje. După ce mai multe raiduri aeriene au distrus mare parte din acoperiş, al treilea etaj a fost demolat şi înlocuit cu o structură din sticlă.

Proviantstrasse/Adolf-Kolping-Strasse

Pe lângă clădirea administrativă, în curtea garnizoanei au fost amejanate o serie de încăperi pentru vizitatori şi pentru presă. Vechea brutărie a armatei din  Proviantstrasse a servit drept scoală pentru formarea mecanicilor. Depozitul de provizii din Adolf-Kolping-Strasse a adăpostit departamentele de export şi de vânzări.

The DKW F 800/3 Schnelllaster la Unterer Graben in Ingolstadt.

Unterer Graben

Dacă la început, depozitul central stoca doar piese construite înainte de război, după 1946 compania începe să construiască subansamble pentru producţia proprie. Sunt realizate motoare în doi timpi şi transmisii pentru autoturismele DKW. Pentru producţie este închiriat depozitul de armament din Unterer Graben. Această locaţie este considerată ca fiind locul de origine al primei producţii de automobile Audi din Ingolstadt, primele prototipuri de DKW Schnelllaster find realizate aici în 1948/49. Folosindu-se de frânghii, muncitorii mutau aceste automobile de la etajul doi până în curte, unde aveau loc probele. Tot aici s-a construit şi prima motocicletă postbelică, DKW RT 125 W.

 

The DKW F 800/3 pe esplanada vechiului granar

Motociclete în loc de grâu

Vechiul grânar construit în 1898 a avut un rol considerabil în istoria Audi. Prima linie de asamblare pentru motocicletele DKW RT 125 W a fost montată în această clădire, iar mai târziu aici s-au construit cadrele pentru motocicletele DKW, până în 1958, când producţia de motociclete s-a încheiat. Ulterior, grânarul a fost sediul arhivei centrale, până în 1997.

Of all the buildings in the center of Ingolstadt used under the banner of the four rings, the granary is the one to have served the longest. The site continued to be used by various businesses until the end of May 2010.

DKW Schnelllaster

DKW Schnelllaster

 

DKW Schnelllaster simbolizează renaşterea de după război a companiei Auto Union. A fost primul model construit după al doilea război mondial şi, totodată, primul din Ingolstadt.

Designul lui DKW Schnelllaster era unul modern, cu cabina amplasată deasupra motorului ş tracţiune faţă. Primele serii F 89 L construite în 1950 erau echipate cu un motor în doi cilindri, doi timpi, fiind oferite în mai multe forme: camionetă, van carosat, minibus.

In 1952 este lansat un model revizuit, cu ampatament mărit şi transmisie cu patru viteze. Doi ani mai târziu este lansat DKW F 800 având un motor nou, amplasat longitudinal iar din 1955 este produs DKW F 800/3 cu trei cilindri. Varianta microbuz era considerată de lux, fiind vopsită în două tonuri şi având un interior luxos.

Pe lângă variantele de bază, s-au construit şi 100 de Schnelllaster electrice. Acestea erau produse tot în Ingolstadt, fiind echipate cu un motor electric cu o putere de 5kw. Acumulatorii erau de 80v, având o capacitate de 200 amper/ora. Autonomia acestui van electric era de 80 km.

Având o viteză maximă de 40 km/h, Schnelllaster electric a fost utilizat cu precădere în oraş, de către companiile publice şi de producătorii de acumulatori auto, pe post de vehicul publicitar.

Te-ar mai putea interesa si: AUDI SERBEAZĂ 50 DE ANI DE CLASĂ SUPERIOARĂ