La ediția din acest an a Salonului Retro Classics Stuttgart(7-10 martie), producătorul auto german Mercedes s-a aflat în centrul atenției presei și vizitatorilor cu numai puțin de 5 aniversări. De asemenea, Mercedes a beneficiat de cel mai mare stand din cadrul salonului, cu suprafață de circa 4.000 mp, împărțit în 6 sectoare diferite și poziționat în incinta pavilionului cu numărul 10.
La standul Mercedes au fost expuse un număr de circa 40 exemplare, inclusiv modele extrem de rare precum 24/100/140 Fleetwood din 1924, 450 SLC 5.0 Rally din 1979 sau 190 2.5 16S Evo din 1990, modele multifuncționale Unimog dar și de ultimă oră precum A35 4Matic AMG, provenite din muzeul propriu, de la diviziile proprii MB Classic și All Time Stars dar și de la unii parteneri tradiționali sau cluburi.
125 de ani prezență în motorsport
Dintre cele 5 aniversări s-a remarcat în mod special cea cu 125 de ani de prezență în motorsport cu trei dintre cele mai emblematice modele de competiție din istorie: Benz 200HP din 1909 echipat cu un motor cu 4 cilindri în linie de 21.500cmc care furniza 200CP și cu care au fost stabilite trei recorduri de viteză pe circuitul de la Brookland – 202,7 km/h în data de 8 noiembrie 1909 și la Daytona Beach – 211,4 km/h în martie 1910 și 228,1 km/h un an mai târziu, de unde și-a căpătat și denumirea de Lightning Benz sau Blitzen Benz (Fulgerul Benz); W196R din 1955 al cărui motor cu 6 cilindri în linie de 2.5L(256-290CP) asigura o viteză maximă de peste 300 km/h și care a concurat în două sezoane de Formula 1(1954 și 1955) cu Juan Manuel Fangio care a devenit campion mondial(1954 și 1955) și CLK GTR AMG din 1997 – cel mai avansat model de competiție din acea perioadă(dotat cu dispozitivele ABS și ASR), echipat cu motor V12 de 6L(631CP) care permitea o viteză maximă de 345 km/h și cu care au fost câștigate două campionate FIA GT(1997 și 1998) de către pilotul Bernd Schneider.
300SL(W198) – 65 de ani
Ajuns la venerabilă vârstă de 65 de ani, modelul sport 300 SL (W198) reprezintă cel mai important model postbelic al constructorului german fiind primul automobil dotat cu un motor în patru timpi alimentat cu ajutorul unui sistem de injecție mecanic și totodată primul model Mercedes elaborat din punct de vedere aerodinamic(CX:0.38) și dotat cu sistem de frânare cu discuri începând din 1959(varianta 300SL Roadster). Performanțele obținute de motorul său cu 6 cilindri în linie de 3L cu 215CP, viteză maximă 230-260 km/h(în funcție de raportul final al transmisiei) și accelerație 0 – 100 km/h în 8,7 secunde pot fi considerate superioare chiar și în zilelel noastre. Cu ocazia acestei aniversări, au fost expuse un număr de șase versiuni diferite ale legendarului model sport german.
Heckflosse(coadă de rândunică) – 60 de ani
În urmă cu 60 de ani, Mercedes lansa celebrul model din clasa de lux 220-300(Seria W111/ 112) cunoscut și sub denumirea de Heckflosse(coadă de rândunică). Considerat drept un precursor al viitoarei Clasa S, modelul din seria W111/112 era propus în trei variante de caroserie(berlină, coupe și cabrio) și beneficia de dotări opționale de înalt nivel(instalație de aer condiționat, suspensie spate reglabilă, transmisie automată, trapă și geamuri acționate electric). Din acest model au fost expuse un număr de patru versiuni, cea mai apreciată de public fiind cea de top 300 SE.
Clasa S(W126) – 40 de ani
Odată cu lansarea Clasei S(Seria W126) din 1979, Mercedes stabilea noi standarde de siguranță și confort în clasa de lux prin implementarea de noi sisteme de protecție pentru pasageri în caz de impact precum airbag-urile frontale sau centurile de siguranță pretensionate dar și creșterea gradului de confort cu dotări de ultimă oră: instalația de aer condiționat cu control automat, scaunele cu reglaj electric, retrovizoarele exterioare reglabile electric sau instalația audio stereo. La stand au fost expuse un număr de trei exemplare din acest model, dintre acestea remarcându-se în special versiunea 300TD dotată cu motor turbo diesel în 5 cilindri de 3L(125CP) rezervată exclusiv pentru piața din SUA.
Clasa G off road – 40 de ani
După 40 de ani de la dubutul său, modelul G-Class, cunoscut şi cu denumirea de Gelandewagen, este considerat o legendă vie în gama constructorului german. După ce au fost comercializate cu succes un număr de peste 300.000 de unități structurate pe șase serii, anul trecut la Salonul Auto de la Detroit a fost lansată o generație complet nouă a modelului off-road de la Mercedes. La standul dedicat acestui model aniversar au fost expuse un număr de trei exemplare din care una cabrio lansată în 1997 și al cărui soft top era acționat electric.
SL-ul (R129) – 30 de ani
În urmă cu exact 30 de ani era lansată o nouă generație a modelului sport-cabrio SL(R129) care s-a făcut repede remarcată datorită design-ului elegant și ușor avangardist, finisărilor luxoase, dotărilor de siguranță de înalt nivel(roll bar electric, airbag-uri frontale, ABS în standard) dar și listei de dotări pentru confort impresionantă(soft top acționat electric, control electronic al amortizoarelor, scaune și tetiere cu reglaj electric, închidere centralizată a portierelor cu telecomandă). Din cele trei exemplare expuse ale modelului cea mai apreciată a fost versiunea ultraperformantă AMG 7.3 echipată cu motor V12 de 7.3L și comercializată într-o serie limitată.
Foto: Motor Clasic & Youngtimer