Constructorul auto italian Maserati a sărbătorit 40 de ani de la debutul modelului Quattroporte III și cu care a demarat colaborarea cu Președinția Italiei care continuă și în zilele noastre cu ultima generație a modelului, aflată în serviciu începând cu 2 iunie 2019.
În urmă cu 40 de ani, pe 14 decembrie la Quirinale în prezența președintelui Italiei de la acea dată, Sandro Pertini, era prezentată cea de-a treia generație a modelului Quattroporte al comapaniei italiene din Modena, disponibilă în două versiuni: 4.2 cu transmisie manuală în 5 trepte și 4.9 cu o transmisie automată în 3 trepte. În cadrul evenimentului respectiv, care a avut loc la Roma, au participat inclusiv ministrul Industriei și Comerțului, Antonio Bisaglia și CEO-ul Maserati, Alejandro De Tomaso.
Maserati Quattroporte III a reinterpretat într-un mod mai exclusivist ideea unei berline din clasa de lux cu performanțe de înalt nivel. Prezentată sub formă de prototip la Salonul Auto de la Torino din 1976, a treia generație Quattroporte a intrat în producție 3 ani mai târziu. Stilul, încredințat lui Giorgetto Giugiaro, amintea pe undeva de unele dintre ideile stilistice propuse pe concept car-urile Maserati Medici I și II realizate de același Giugiaro. Noua navă amiral de la Maserati exprima o idee de soliditate și grandoare, în ciuda faptului că dimensiunile erau mai mici decât a primelor două generații ale modelului respectiv. Design-ul său a urmat tendința anilor ’70, cu o caroserie caracterizată de prezența a numeroase linii drepte și paralele. La partea din față, elementele caracteristice erau reprezentate de grila dreptunghiulară cromată de mari dimensiuni care adăpostea logo-ul brandului Maserati, respectiv tridentul și farurile duble de formă pătrată care aminteau pe undeva de prima generație Quattroporte. Partea din spate era carecterizată de montanții spate cu dimensiuni generoase și înclinați care aveau încorporat și logo-ul Maserati.
Maserati prezintă seria specială Royale
Finisările de la interior erau realizate din materiale plastice bicolore în combinație cu inserțiile din lemn. Tapițeria disponibilă era oferită în trei variante diferite: din material textil, Alcantara sau piele. În echipamentul de dotări standard de la interior erau incluse printre altele, instalația de aer condiționat cu control manual și care dispunea de guri de ventilație inclusiv pentru locurile din spate, scaunele față cu multiple reglaje electrice, sistemul audio cu boxe integrate pentru locurile din spate, priză de 12V și intrare pentru căști. Spre deosebire de interiorul care era considerat unul nobil, la exterior, benzile largi ale barelor de protecție au făcut obiectul unor critici fiind din cauciuc nevopsit și care nu erau pretabile cu imaginea unui model de lux. Acestea au fost concepute în special pentru standardele de omologare în vigoare de la acea vreme din SUA care reprezenta piața principală pentru acest model. De asemenea, la exemplarele cu specificații pentru piața din SUA, instalația de aer condiționat era una simplificată la maxim fiind asemănătoare ca mod de utilizare cu cea a unui model din clasa compactă de producție americană. În anul 1984, sistemul de climatizare a fost complet modernizat fiind inspirat de la cel utilizat pe modelul Biturbo și care a rămas standard indiferent de piața pe care era comercializat modelul Quattroporte.
Maserati 105 de ani de istorie
Modelul din clasa de lux de la Maserati era propulsat la alegere de două unități V8 cu capacități de 4.2 și 4.9L care și-au făcut debutul pe modelul grand turismo Kyalami în 1976. Ambele motoare aveau o configurație a cilindrilor în V la 90 °, distribuție cu 4 axe cu came în chiulasă și două supape pe cilindru, alimentare cu 4 carburatoare dublu corp Weber și care garantau un temperament asemănător cu cel al unui model GT. Primul motor V8 avea cilindreea de 4.136 cmc și dezvolta 255CP fiind asociat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte concepută de ZF și care asigura o viteză maximă de 220 km / h. Al doilea avea o cilindree de 4.930 cmc, furniza 280CP și permitea o viteză maximă de 230 km / h. În acest caz, transmisia era asigurată în standard de o cutie automată cu 3 trepte de origine Borg Warner cu convertizor de cuplu iar ulterior ca opțiune de una manuală cu 5 trepte.
Platforma tehnică utilizată de Maserati Quattroporte III era una de concepție nouă și care a fost implementată în premieră pe modelul Kyalami. Citiți articol complet aici: https://auto-retro-passion.ro/maserati-prezindential-a-sarbatorit-40-de-ani/
Foto: Maserati; Arhivă