Cu toții am fost, mai devreme sau mai târziu, fermecați de câte un SUV. Probabil este vorba de sentimentul de aventură pe care îl transmite prin fiecare linie sau de faptul că ne duce cu gândul la drumuri pline de zăpadă și o cabană la munte în care să ne petrecem un weekend departe de aglomerațiile urbane. Și chiar dacă SUV-urile moderne îți asigură tot confortul necesar, acum vom povesti puțin despre cele clasice, despre modelele de la care a început totul.
Chevrolet Blazer 1982 – 1994, preț începând cu 2.900 €
Chevrolet a prezentat modelul S-10 Blazer în 1982, împreună cu varianta GMC S-15 Jimmy și camioneta S-10, aceasta din urmă înlocuind Chevrolet LUV, care s-a bazat pe Isuzu. Blazer și Jimmy au apărut ca modele din 1983. Seria S Blazer și Jimmy nu aveau hardtop-uri detașabile și erau oferite doar în versiunea de caroserie cu două uși. Puterea de bază a fost furnizată de motorul GM de 2.0 litri OHV cu patru cilindri, care producea 83 cai putere. A fost oferită și o opțiune de 2.8 litri, 110 cai putere V6 (coincidență, acest motor a fost de asemenea utilizat pe Jeep Cherokee până în 1987).
Land Rover Series III 1971 – 1985, preț începând cu 3.900 €
Ca majoritatea SUV-urilor de aici, Land Rover Seria III este destul de asemănător în design cu Jeep CJ. Și totuși, ce funcționează bine aici? Seria III a fost construită între 1971 și 1985 și a fost predecesorul faimosului Land Rover Defender. Probabil aerul ce inspiră “off-road” prin toți porii și aspectul clasic sunt exact ceea ce ne-am aștepta de la cel de-al doilea cel mai vechi producător de SUV-uri.
Jeep Wagoneer 1987 – 1991, preț începând cu 3.999 €
1987 a fost ultimul an în care Wagoneer a fost produs de AMC sau American Motors. Da, AMC, compania care ne-a adus automobile legendare precum Javelin, Matador, Gremlin și Pacer. Wagoneer a fost disponibil cu o serie de caracteristici, inclusiv scaune din piele, aer condiționat, încălzire și un motor de 5.9 litri. Lucrurile acestea erau foarte cool, dar ceea ce atrăgea cu adevărat erau panourile din lemn de nuc de la exterior.
Ford Bronco 1987 – 1991, preț începând cu 2.999 €
Pentru anul 1987, care a coincis cu introducerea celei de-a opta generații Ford F-Series, Bronco a primit o actualizare similară. În timp ce platforma redusă F-150 introdusă în 1980 a cunoscut schimbări, Bronco 1987-1991 a primit o serie de actualizări atât la exterior, cât și la interior. A câștigat puncte în ceea ce privește aerodinamica, a primit o grilă frontală plană și o capotă remodelată. Interiorul a primit un design nou pentru scaune, pentru panourile de uși, tabloul de bord și volan. Din punctul de vedere al siguranței, din 1987 frânele dotate cu ABS pe roțile din spate au devenit standard.
Lada Niva 1977 – prezent, preț începând cu 2.000 €
Nimeni nu poate contesta capacitatea off-road a SUV-ului sovietic, însă între Niva și celelalte SUV-uri de aici există câteva deosebiri. În primul rând, Niva nu a fost niciodată importată în SUA, deși a fost produsă și comercializată în foarte multe țări din întreaga lume. Apoi, putem afirma că Niva este cea care a inspirat o mulțime de SUV-uri din zilele noastre și când spun asta, mă refer la faptul că Lada Niva a fost primul SUV cu suspensie independentă pe puntea față. Deci, își merită locul cu siguranță pe această listă.
Mercedes-Benz G300 1979 – prezent, preț începând cu 3.500 €
Constructorul de vehicule militare austriece Steyr-Puch a fost responsabil pentru Mercedes-Benz G, care a fost în curs de dezvoltare pentru a fi folosit ca vehicul militar încă din 1972. Rafinările au venit în 1981 cu transmisii automate și aer condiționat, dar erau departe de G-Wagens cu dotările de lux pe care le vedem astăzi în plină expansiune pe modele din zilele noastre.
Suzuki Samurai 1981 – 1998, preț începând cu 1.390 €
Suzuki Samurai, denumit inițial Jimny, nu a fost nici cel mai bun și nici cel mai capabil off-road SUV 4×4. Dar vă provoc să găsiți un SUV la fel de distractiv ca el. Succesul lui Samurai a apărut datorită caroseriei cabrio și a sistemului 4WD cu cutie de transfer. Simpatic, gata mereu de plecat în vacanță, Suzuki Samurai este unul dintr cele mai populare SUV-uri compacte 4×4.
Jeep CJ – 7 1976 – 1986, preț începând cu 7.000 €
Nici o listă nu ar fi completă fără el. Jeep CJ – 7, fabricat între anii 1976 și 1986, are aspectul original al lui Willys CJ și este destul de asemănător cu Jeep-ul din zilele noastre. Era disponibil în mai multe configurații, precum Renegade, Golden Eagle, Laredo și Jamboree Edition. Ok acum, toată lumea la bord. Ușile jos, acoperișul la fel, ne îndreptăm către plajă. Și, fără îndoială, fiecare fată își va dori o plimbare cu el.