Recent, compania britanică Lunaz, specializată pe conversii electrice pentru modelele clasice iconice britanice, a dezvăluit varianta EV cu propulsie electrică a modelului clasic Aston Martin DB6 fabricat între anii 1965 – 1971.
Specialiștii pe modele clasice EV ai companiei Lunaz au adăugat la bogata sa gamă de modele clasice electrice de ultimă generație, primul lor model clasic Aston Martin convertit la propulsia electrică. Astfel, DB6 EV se alătură unei liste deja impresionante de conversii EV exotice, precum: Bentley Flying Spur (S1/S2/S3), Jaguar XK120, Rolls-Royce Phantom V și Silver Cloud sau Range Rover Classic, create în cel mai mare spațiu de producție ocupat din cadrul Silverstone Technology Cluster al companiei Lunaz.
Aston Martin DB6 EV a cărui comenzi au fost lansate recent, se preconizează că vor fi onorate către clienți în anul 2023. Modelul EV convertit de la Aston Martin beneficiază de un program de dezvoltare aprofundat care va fi supravegheat de către directorul de proiectare de la Aston Martin Q-Branch și directorul de proiecte care a lucrat în cadrul proiectelor James Bond pentru Aston Martin.
Deși conducerea companiei britanice Lunaz nu a oferit prea multe informații cu privire la specificațiile tehnice ale noii sale creații, se cunoaște faptul că, în locul motorului original cu combustie cu 6 cilindri în linie de 4 litri, a fost implementat un motor electric cu baterii modulare de producție europeană capabil să furnizeze 80-120 kWh, oferind o autonomie de circa 255 mile (echivalentul a aproximativ 400 km). Încărcarea rapidă CCS este încorporată, permițând ca timpul de încărcare să fie relativ scurt, deși pasionații automobileleor clasice vor afirma cu siguranță: „nu la fel de rapid ca umplerea rezervorului tradițional”.
Fiecare DB6 electric selectat va fi supus unei inspecții riguroase, scanării 3D și procesului de restaurare, produsul finit oferind o modernizare completă prin procesul de tip restmond a firmei, înainte de a fi implementat noul propulsor electric dezvoltat special de către firma Lunaz și care ar putea produce conform unor surse o putere aproximativ 380 CP și cuplu de 516 Nm.
Abilitățile tradiționale de construcție și restaurare a caroseriei sunt apoi utilizate la cel mai înalt nivel, iar automobilului este descompus până la carcasa metalică. Chiar și defectele imperceptibile ale caroseriei sunt abordate manual înainte de începerea procesului de finisare a suprafețelor caroseriei.
Aceeași abordare se extinde și spre interior. Echipa de proiectare internă face adaptări subtile pentru a integra facilitățile moderne, cum ar fi telecomunicațiile prin satelit, WiFi, divertisment audiovizual și funcții pentru navigație.
David Lorenz, fondator, Lunaz a declarat: „Aston Martin DB6 a îndeplinit promisiunea unui gran turismo cu adevărat indulgent. Liniile sale elegante se combină într-un mod unic cu comportamentul dinamic și proporțiile generoase. Aceasta este o provocare pe care nu am putut să o refuzăm, creând cea mai atrăgătoare mașină electrică din lume. Suntem mândri să vă prezentăm GT-ul britanic prin excelență, remasterizat pentru o nouă generație ”
Pentru DB6 EV, conducerea Lunaz anunță că prețul de bază pornește de la aproximativ 733.000 de lire sterline (echivalentul a 1.000.000 de dolari) fără taxe. Aceeași conducere a companiei britanice promite că, un sistem de propulsie similar va disponibil în curând și pentru modelele predecesoare DB4 și DB5.
Foto: Lunaz