În anii ‘60, când piața automobilelor din clasa sport era dominată de producătorii auto europeni, cel mai mare producător auto japonez Toyota a surprins atât presa de specialitate cât și producătorii auto care aveau în gama lor modele sport, în momentul lansării exclusivului modelul sport 2000GT care beneficia de un stil aparte și oferea performanțe de top pentru acea perioadă.
Proiectul pentru primul model Toyota de tip Gran Turismo a demarat la scurt timp după Grand Prix-ul Japoniei din 1964. Aproximativ în același timp, Datsun(Nissan) și Yamaha lucrau în comun la proiectul unui model sport similar numit A550X. După ce au fost construite mai multe prototipuri și a fost finalizat modelul pentru producția de serie, Datsun a refuzat către sfârșitul anului 1964 ideea introducerii în producție a acestui model și a început să lucreze la propriul său model sport pe care l-a denumit Fairlady Z. Yamaha a rămas interesată în continuare de construirea unui model sport Gran Turismo cu volum mare și astfel a ajuns să-și caute un nou partener, semnând în acest sens la finele anului 1964 un parteneriat cu Toyota. Acesta din urmă a dorit încă de la început să dezvolte cu Yamaha un model propriu care să nu împrumute din stilul și componentele proiectului A550X dezvoltat în comun de Yamaha cu Datsun. Citiți articolul complet aici https://auto-retro-passion.ro/toyota-2000gt-primul-gt-japonez-serbat-50-de-ani/