La ediția din 1975 a Salonului Auto de la Frankfurt era lansată oficial prima generație a modelului Seria 3 al producătorului german BMW. Modelul înlocuia în gamă seria de modele 02 (1502-2002) din clasa medie și înregistra un mare succes comercial cu cele 1.364.039 exemplare pe parcursul a 8 ani de carieră.
Către finalul anilor ’60, producătorul bavarez BMW își revenise din profunda criză economică care îl însoțise în primii 15 ani ai perioadei postbelice mulțumită succesului comercial înregistrat mai întâi cu seria de modele 1500 – 2000 cunoscută ca și Neue Klasse (Noua Clasă) și apoi cu cel al Seriei 02 (1502 – 2002). Datorită acestui fapt, conducerea din acea perioadă a companiei germane a demarat proiectul pentru un succesor al seriei de modele 02 denumit E21 și care trebuia să reprezinte noul model de bază al gamei BMW.
Specificațiile prioritare ale proiectului E21 (prima Serie 3 de la BMW), încredințate echipei conduse de către inginerului Bernhard Osswald, au fost eliminarea a cel puțin o parte dintre punctele mai puțin reușite care caracterizau seria de modele 1502 – 2002. Unul dintre principalele puncte mai puțin reușite a fost spațiul interior restrâns care a fost rezolvat prin utilizarea unei noi platforme caracterizată printr-un ampatament extins cu 63 mm. În plus, noul model a trebuit să corespundă mai bine la noile cerințele de siguranță pasivă, care în acei ani începeau să devină mai stricte.
BMW Seria 8 (E31) a celebrat 30 de ani
În privința designului caroseriei, acesta a fost încredințat lui Paul Bracq, care fusese de curând angajat în funcția de șef al departamentului de design de la BMW. Pentru a nu elimina complet liniile ce au caracterizat designul Seriei 02, linii care s-au bucuarat un mare succes la public, Bracq a încercat să nu modifice prea mult designul respectiv, urmărind în același timp mai mult o modernizare al acestuia.
După finalizarea designului în primăvara anului 1974, a urmat construcția caroseriei, care după o planificare atentă s-a dovedit a fi semnificativ mai rigidă decât cea a Seriei 02. Primele teste de anduranță cu noua platformă prevăzută pentru E21, în diferie zone climatice, au fost efectuate în combinație cu caroseria versiunii 2002 Touring, modificată corespunzător.
În februarie 1975 a avut loc o primă prezentare a noului model denumit Seria 3 (prima Serie 3 de la BMW), prezentare rezervată doar rețelei de dealeri BMW germani. Acest eveniment, mai puțin obișnuit din punct de vedere al locației și al metodelor de prezentare, a avut loc în cadrul unui teatru din orașul Hamburg, unde a avut loc un spectacol teatral și în care a fost prezentat un exemplar de preserie al noii Seria 3 (E21) alături de câteva persoane din conducerea BMW.
Un rar BMW 530 MLE din 1976 a fost de curând restaurat
Pe data de 2 mai 1975, au fost finalizate liniile de producție pentru noul model, în timp ce două luni mai târziu, pe data de 3 iulie, modelul a fost prezentat în premieră pentru presă, care a apreciat impactul estetic al acestuia, în special la partea frontală. Prezentarea oficială în fața publicului a avut loc în luna septembrie al aceluiași an la Salonul Auto de la Frankfurt iar primele livrări către clienți al noului model au avut loc chiar în timpul evenimentului german. Citiți articol complet aici:https://auto-retro-passion.ro/seria-3-de-la-bmw-a-debutat-in-urma-cu-45-de-ani/
Foto: BMW; Arhivă