Firma germană Revive Automotive din Schleswig-Holstein (Germania) oferă acum conversii electrice bazate pe modelul clasic Porsche 911 din seria G (1973 – 1989). Spre deosebire de alte companii, Revive Automotive se bazează pe tehnologia utilizată în producția de serie.
Max Carstensen a fondat compania Revive Automotive relativ recent în 2019 și a îndrăznit la scurt timp să realizeze ceva pe care mulți pasionați de modele sport clasice l-ar putea considera drept un sacrilegiu. Astfel, în localitatea Heide, situată în apropierea Mării Wadden din Schleswig-Holstein, angajații lui Carstensen transformă modelele clasice Porsche 911 în automobile pur electrice. Primele exemplare finite ale firmei germane sunt mod-uri electrice bazate pe modelul 911 din Seria G având caroserie coupe și cabrio-targa, cea din urmă servește drept prototip.
Revive One, așa cum este numit modelul 911 electrificat, se bazează pe tehnologia produsă în serie, care este integrată în Porsche într-o manieră „ minimally invasive” (O-Ton Carstensen). Motorul electric, invertorul – ambele provin de la Bosch si cutia de viteze dezvoltată în regie proprie sunt susținute impreuna cu bateria din spate pe punctele de montare originale din spate si pe suportul transmisiei din fabrică. Acest lucru lasă posibilitatea de a putea remonta oricând modelului 911 G motorul convențional original. O altă sursă de energie se află în față, lângă bateria de 12 volți și compresorul pentru instalația de aer condiționat oferită opțional. Potrivit Revive Automotive, această diviziune duce la o distribuție echilibrată a greutății.
Cu o putere de 220 kW (299 CP), Porsche-ul 911 de la Revive One este semnificativ mai puternic decât modelul original de bază și chiar față de versiunea super sport 911 Turbo 3.3 cu codul din fabrică 930 la acea vreme. Cuplul maxim este de 330 Newtoni metri și astfel se apropie de nivelul lui 911 Turbo 3.0. Modelul electric dezvoltat de Revive Automotive, poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5 secunde și permite o viteză maximă de 200 km/h. Răcirea cu lichid pentru baterie, care este supusă unei taxe suplimentare, ar trebui să aibă, de asemenea, un efect pozitiv asupra performanței bateriilor și în general al automobilului.
Pachetele de baterii, care constau din celule de baza de la Volkswagen, oferă o capacitate totală de 54 de kilowați-oră. Aceasta ar trebui să fie suficientă pentru o autonomie realistă de 300 de kilometri dar sunt posibili maxim 400 de kilometri, conform celor de la Revive Automotive. Sistemul de 400 de volți oferă opțiunea de a extrage energie nouă din încărcătoarele rapide cu curent continuu cu maximum 50 kW ca standard. Pentru o taxă suplimentară, compania instalează tehnologia CCS pentru realimentare și mai rapidă. Până la 11 kW sunt posibili prin curent alternativ. Cu excepția cablajului motorului, sistemul electric existent rămâne același.
Chiar și cunoscătorii modelului Porsche 911 trebuie să se uite foarte atent pentru a descoperi secretul electric al lui Revive One, Astfel, cei de la firma Revive Automotive realizează doar modificări minime la caroserie. În cele din urmă, doar evacuarea finală lipsește din aspectul general al modelului 911 electric. Abia atunci când capota compartimentului spate este deschisă devine clar că boxerul original cu șase cilindri a cedat locul unui motor electric, pe care echipa de tehnicieni din Heide l-a implementat ordonat în spațiul limitat de instalare. Portul de încărcare este amplasat acolo unde era înainte bușonul rezervorului de combustibil pe modelul original.
Interior este practic identic cu cel al modelului clasic, doar instrumentele arată că acest 911 este alimentat cu o sursă electrică în loc de benzină. Revive a modernizat instrumentele originale VDO controlând indicatoarele mult mai precis decât înainte. Vitezometrului i se dă o nouă scală, în locul indicatorului rezervorului de combustibil există un indicator de nivel pentru baterie, iar turometrul, care în mod normal este situat central, face loc unui indicator de putere cu intrare și ieșire în kilowați. Alte modificări subtile includ comenzile individuale. Astfel, șoferii pot folosi butoanele noi de pe consola centrală originală pentru a opri procesul de încărcare sau pot selecta unul dintre cele trei moduri de condus Eco, Normal și Sport. Maneta de schimbare existentă este acum folosită ca manetă de selectare automată.
Sentimentul puristic al condusului 911 ar trebui păstrat în mare măsură prin faptul că șasiul și sistemul de frânare dar cu condiția să fie în stare bună, rămân neatinse și nu sunt instalate sisteme moderne de asistență a șoferului. Dar dacă doriți, puteți face și upgrade în acest sens: Revive oferă opțional un șasiu Bilstein și un nou sistem de frânare de la Zimmermann.
Nu este surprinzător că, Porsche-ul 911 Revive One este disponibil la un preț redus. În Germania, conversia costă 83.300 de euro. În plus, pentru acest preț, clienții trebuie să ofere mașina de bază pentru transformare sau o pot comanda prin Revive. Oricine se teme că, clasicele Porsche 911 vor deveni arbitrare ca urmare a electrizării poate fi liniștit chiar de către Max Carstensen. Potrivit propriilor declarații, capacitățile actuale permit maximum 15 conversii pe an. Cu toate acestea, compania se străduiește să crească și să se dezvolte încontinuare, pregătind să aducă pe piață pentru 2023 inclusiv un Porsche 911 electric din seria 964.
Foto: Revive Automotive