Marca de tradiție NSU aniversează anul acesta 150 de ani. În 1873, Christian Schmidt și Heinrich Stoll fondau în Riedlingen „Mechanische Werkstätte Schmidt & Stoll” pentru producția de mașini de tricotat, fabrică ce a evoluat ulterior în NSU Motorenwerke AG și apoi în ceea ce este azi fabrica Audi din Neckarsulm.
Chiar și numele NSU este asociat cu Neckarsulm, numele companiei fiind derivat din cel al orașului Neckar și al râului Sulm. NSU, de-a lungul timpului s-a afirmat ca un dezvoltator în domeniul mobilității – de la biciclete și motociclete la automobile. Pentru cea de-a 150-a aniversare, Audi Tradition aduce o serie de modele NSU din colecția de vehicule istorice. Expoziția specială „Innovation, audacity and transformation” (Inovație, îndrăzneală și transformare), o cooperare între Audi Tradition și German Bicycle și NSU Museum (Deutsches Zweirad- und NSU-Museum) este de asemenea în pregătire. Expoziția se va desfășura la Audi Forum în Neckarsulm, respectiv German Bicycle și NSU Museum (Deutsches Zweirad- und NSU-Museum) din 14 iunie.
Fast-forward: istoria și tradiția mărcii NSU
Fondată în Riedlingen în 1973 de către Christian Schmidt și Heirich Stoll ca fabrică pentru mașini de cusut, compania s-a relocat în Neckarsulm în 1980, unde în 1984 a devenit societate pe acțiuni. În 1986 compania era pe val, bicicletele fiind din ce în ce mai populare, NSU producând și vânzând din ce în ce mai bine. Din 1900, compania a început să fabrice și motociclete.
Noul brand N.S.U. ( de le NeckarSUlm) devenea rapid popular în întreaga lume. În 1906, primul Original Neckarsulmer Motorwagen – un automobil de clasă medie cu motor răcit cu apă în patru cilindri – era prezentat publicului. În 1909, peste 1.000 de lucrători fabricau 450 de automobile. Fabrica din Neckarsulm a fost prima din lume care a fabricat un automobil cu construție ușoară în 1914, când inginerii NSU realizau modelul NSU 8/24 PS cu caroserie din aluminiu.
În ciuda Primului Război Mondial și a inflației din 1923, NSU s-a menținut financiar. În 1923, 4070 angajați produceau o mașina la fiecare două ore, o motocicletă la fiecare 20 de minute și o bicicletă la fiecare cinci minute.
În 1924 compania investea într-o nouă fabrică de automobile la Heilbronn cu scopul de a-și extinde capacitățile de producție. Dar după doi ani vânzările intrau în declin, rezultând probleme financiare. În 1929 NSU era forțată sa-și oprească producția de automobile și să vândă noua fabrică din Heilbronn către Fiat. Fiat a fabricat apoi acolo automobile sub numele NSU-Fiat până în 1966. De atunci NSU s-a concentrat pe producția de motociclete la Neckarsulm, preluând majoritatea diviziei Wanderer de motociclete din 1929 și stabilind o rețea de vânzare cu marca D-Rad în Berlin din 1932. Împreună cu BMW și DKW, NSU a fost una dintre cele mai importante mărci de motociclete din 1930. iar după ce a preluat și producția de biciclete Opel la finalul lui 1936, a devenit cel mai mare fabricant de vehicule cu două roți din Germania.
În 1933/34 NSU a construit trei prototipuri de vehicule concepute de Ferdinand Porsche cu motor boxer răcit cu aer plasat în spate. În concepția de bază, această mașină era similară cu viitorul VW Beetle. Oricum, nu a fost lansat în producție din rațiuni financiare. Până la finalul lui mai 1945 mare parte a fabricii din Neckarsulm era ruină.
Reconstrucția după cel de-al Doilea Război Mondial a venit cu popularele biciclete NSU și mopedul de 98cc NSU Quick. Un model cu 125 și 250cc a fost adăugat ulterior. A urmat NSU Fox, NSU Lux, NSU Max și NSU Konsul, cu motoare de 500cc. Cu aproape 300.000 de unități cu două roși produse anual (mopede, motociclete și scutere), devenea un lidfer la nivel mondial pe această zonă în 1955. Era cea mai mare fabrică din lume pentru vehicule pe două roți. Dar în ciuda tuturor succeselor motocicletelor NSU, care au adus faimă companiei cu cinci victorii în campionatul mondial între 1953 și 1955 și numeroase recorduri de viteză, managamentul companiei a trebuit să răspundă cererii în scădere de motociclete de după 1950. pe marginea creșterii prospeității clienții își doreau să conducă mașini, și venea vremea pentru NSu să producă din nou mașini.
NSU a reușit să reia producția de automobile în 1958 cu mașina compactă Prinz. Apăreau inovațiile tehnice. NSU a început să dezvolte un concept nou de motor cu Felix Wankel încă de la începutul anilor 50. În 1957, motorul cu piston rotativ tip Wankel era pornit pentru prima dată pe un banc de probe NSU.
În 1963, compania din Neckarsulm prezenta la IAA Frnakfurt modelul NSU Wankel Spider, făcând astefl istorie. A fost primul automobil de serie propulsat de un motor rotativ cu un singur rotor, cu 497 cc și 50CP. Următoarea generație a urmat în 1967, când NSU inroducea NSU Ro 80 tot la Frankfurt. Mașina era animată de un motor rotativ cu două rotoare NSU/Wankel (115CP), iar designul său revoluționar atrăgea atenția. În 1967 NSU Ro 80 era primul automobil german votat Car of the Year.
Pe 10 martie 1969 NSU Motorenwerke AG și Auto Union GmbH fuzionau sub umbrela Grupului Volkswagen. Retroactic la 1 ianuarie 1969 se crea AUDI NSU AUTO UNION AG cu sediul la Neckarsulm, iar Volkswagenwerk AG devenea principalul acționar. Adițional producției NSU Prinz și NSO Ro 80, la Neckarsulm era produs și Audi 100. În 1970 producția modelelor NSU era sistată, Prinz în 1973 după 15 ani și Ro 80 în 1977 după 10 ani. Din 1 ianuarie 1985 AUDI NSU AUTO UNION AG devenea AUDI AG, iar cartierul general se muta de la Neckarsulm la Igolstadt. De atunci toate produsele poartă același nume.