Pentru public, povestea lui Porsche 911 Turbo a început la 13 septembrie 1973, la Salonul Internațional de Automobile (IAA) de la Frankfurt. În acea zi de joi, un 911 argintiu se afla pe un podium de prezentare rotund, împodobit în roșu. Tapițată în piele artificială albastru-negru, acesta avea scaunele cu zona centrală din stofă cu modelul tartan „Black Watch” cu albastru-verde.
Conceptul 911 RSR Turbo semăna cu un 911 Carrera RS 3.0, cu excepția literelor mari de pe capota din spate a prototipului, care au adăugat indicația faptului că un nou model era în curs de apariție. Cuvântul „Turbo” anunța viitoarea versiune de top a modelului 911.
A fost un cadou unic
Avea să treacă aproape un an întreg până când primul 911 Turbo a fost oferit oficial sub forma unui cadou. Nimeni altul decât Ferry Porsche a fost cel care a dăruit mașina sport, în numele tuturor angajaților Porsche, surorii sale Louise Piëch, la 29 august 1974, pentru a marca cea de-a 70-a aniversare a acesteia.
Era un model unicat foarte special. Pe partea din spate scria „Carrera” în loc de „Turbo”, ceea ce deosebește această mașină sport specială de următoarele vehicule de serie – dar aripa posterioară amplă indica faptul că acesta era într-adevăr un model foarte special.
Modelul era propulsat de o versiune turbo aflată în teste a motorui de 2,7 litri. Acesta era argintiu la exterior, tapițat în interior cu piele de vacă de culoare roșu cărămiziu, cu panoul central al scaunelor cu un model tartan roșu-albastru „McLaughlin”.
Mașina a fost echipată cu același pachet aniversar care a fost prezent și pe modelul special care marca „25 de ani de condus în cea mai frumoasă formă a sa”. Acest 911 Turbo 2.7 Coupé cu caroserie îngustă, fără ceea ce avea să devină ulterior evazarea tipică Turbo, avea să rămână un exemplar unic. Acesta va rămâne în istoria mărcii ca 911 Turbo „No. 1”.
Versiunea de serie cu motor de 3,0 litri prezentată la 3 octombrie 1974
Porsche a dezvăluit versiunea de serie cu motor de 3,0 litri la 3 octombrie 1974, la Salonul Auto de la Paris. Vopsită în culoarea Viper Green Diamond, la interior era prevăzută cu piele neagră și panourile centrale ale scaunelor în tartan.
Deși primul prototip Turbo fusese prezentat cu un an înainte – la începutul crizei petroliere – clienții nu au fost deloc descurajați. În primăvara anului 1975, Turbo a fost lansat la nivel mondial ca nava amiral a seriei 911 – și s-a vândut mai bine decât se așteptau.
Unul dintre cele mai rapide din vremea sa
În reclama pentru lansarea pe piață din 1974, Porsche a descris 911 Turbo ca fiind „încununarea unui concept dovedit”.
O jumătate de secol mai târziu și cuvintele încă mai sună adevărat. La fel ca și subtitlul:
„Această mașină combină performanța cu luxul într-o armonie perfectă. Tehnologia sa superioară și confortul practic nu lasă nimic de dorit”.
911 Turbo a intrat în istorie ca fiind prima mașină sport de serie din lume cu un turbocompresor animat de gazele de eșapament. Și una dintre cele mai rapide mașini ale ale epocii sale. Ceea ce a diferențiat-o de concurenții săi a fost posibilitatea de a fi utilizată zilnic, fără restricții, în combinație cu echiparea luxoasă a interiorului. În comunicatul de presă din septembrie 1974, Porsche sublinia, de asemenea, „puterea rafinată” și „sportivitatea exclusivă” a mașinii sport de 191 kW (260 CP).
Porsche 911 Turbo al lui Denzel Washington vândut pentru 406.000 $