Nu doar mașinile care au împlinit 40 de ani de existență sunt considerate clasice, ci și mașinile care au apărut dinaintea Primului Război Mondial, adică așa-numitele mașini veterane. O mașină clasică este și mașina fabricată înainte de 1930, adică ceea ce numim mașină de epocă. Trebuie aduse în discuție și mașinile produse între 1930 și 1945, adică mașinile post-vintage, care sunt și ele clasice. Dacă vă numărați printre colecționarii de mașini clasice sau sunteți pasionați de mașini clasice, pe carvertical.com/ro puteți afla de ce istoricul unei mașini este factorul cel mai important la achiziționarea oricărei mașini, fie ea doar pentru completarea colecției.
Ce anume face ca o mașină să devină clasică?
Totuși, pentru ca o mașină să își câștige statutul de mașină clasică, trebuie să îndeplinească mai multe criterii, nu doar să fi împlinit 40 de ani de existență. Surprinzător sau nu, pasionații de mașini consideră adesea o mașină ca fiind clasică din motive nostalgice, cel mai adesea o mașină trezindu-le amintiri plăcute dintr-o epocă trecută. Perioada de timp în care o mașină s-a bucurat de glorie se adaugă, cu siguranță, la atracția unui vehicul. Pe de altă parte, actorul Ben Affleck a mărturisit că este obsedat de mașinile din anii `70, în ciuda faptului că are puține amintiri din acea perioadă.
Nu doar perioada de timp oferă mașinii statutul de „clasică”, ci și designul de care beneficiază. Pentru pasionații și colecționarii de mașini clasice, aspectul exterior al unei mașini este mai important decât ceea ce se află sub capotă. Indiferent dacă este vorba de scaune tip bancă, de oglinzi de protecție sau de orice alt element distinctiv, un design aparte poate ajuta o mașină să obțină statutul de „clasică”.
5 mașini care vor deveni clasice la prețuri accesibile
Ford Cortina Mk2. Ford Cortina s-a întins pe cinci generații, fiind una dintre cele mai reușite și iubite mașini din Marea Britanie. Deși Fordul cel mai apreciat este Mk1 Lotus Cortina, prețurile au crescut și sunt mult prea mari. Totuși, puteți lua în calcul Mk2 cu toate caracteristicile sale clasice din anii `60, care garantează ca va deveni o mașină rară.
Mazda RX-7 Seria 1. Cu motorul său inovator și liniile curate și elegante, RX-7 a fost o alternativă unică la începutul anilor `80. Dacă veți găsi un exemplar bine întreținut, cu un istoric impecabil, sunt șanse mari ca randamentele pe termen lung să fie bune.
Mercedes Benz CE (W123). Foarte mulți pasionați de mașini clasice nu înțeleg de ce oamenii cumpără modele noi de Mercedes când W123 dă dovadă de fiabilitate, este o mașină robustă și prezintă o siluetă atât de elegantă și rafinată. Cu întreținerea corectă, această mașină va fi în continuare la fel de performantă.
Ford Puma. Deși, în prezent, un Ford Puma poate fi cumpărat cu o sumă relativ mică de bani, peste câțiva ani situația va fi cu totul alta. Totuși, feriți-vă de mașinile ruginite, uzate și cu un kilometraj ridicat. Optați pentru un model cu jante din aliaj cu elice și, peste câțiva ani, veți conduce una dintre cele mai distractive mașini clasice.
Într-un final, trebuie menționat și VW Corrado. Colecționarii sunt de părere că este una dintre cele mai bune mașini produse vreodată de VW și și una dintre cele mai performante mașini cu tracțiune pe față din toate timpurile. Pentru că în prezent aceste mașini sunt atât de rare, prețurile au început să urce simțitor.