Ideea de a alimenta o mașină electrică cu energie solară nu este cu adevărat nouă. Cursele cu automobile solare sau desfășurat în Australia și SUA cu zeci de ani în urmă.
Această soluție a fost implementată pentru prima dată de către Charles A. Escoffery (1917 – 2013) care a prezentat un automobil Baker Electric din 1912 convertit în urmă cu 60 de ani și pe care montase pe plafonul automobilului respectiv o platformă formată din 10.640 celule solare, utilizate la sondele spațiale. Acesta a fost considerat de către presă și specialiști primul automobil dotat cu baterii solare.
La sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea, automobilele cu propulsie electrică erau destul de populare în orașele mari, așa că alegerea vechiului Baker a fost una evidentă.
Fiat aniversează 30 de ani de la primul model de serie cu propulsie electrică
În vara anului 1960, Charles A. Escoffery și-a luat automobilul poreclit Solar King și l-a rulat pe marile bulevarde ale orașelor: Chicago, New York, Roma, Copenhaga, Amsterdam și Londra pentru a promova tehnologia fotocelulelor la International Rectifier Corporation din California. Expertul fotovoltaic și asistentul tehnic CEO al firmei, Eric Lidow a lucrat pe automobilul respectiv începând din anul 1958.
Cu cel puțin 200 de wați de putere, primul automobil solar din lume ar putea fi condus timp de o oră și poate rula cu o viteză de până la 30 km / h. După o plimbare mai pe îndelete, pe o distanță de 80 de kilometri, automobilul a trebuit să fie pus la soare timp de opt până la zece ore înainte de a putea continua.
În ciuda publicității pozitive, mașina de test a rămas unică – pentru că, potrivit ediției germane a revistei Popular Mechanics din august 1960: „Din păcate „ celulele nu produc electricitatea la fel de repede cât o folosește mașina ”.
Foto: Arhivă