Anii ’70 au marcat un moment delicat pentru automobilele cu performanțe ridicate.
Vârful pentru muscle caruri a fost atins la începutul deceniului, însă costurile pentru întreținere creșteau, se înăspreau standardele pentru emisiile poluante, iar criza gazelor a tras cortina la scurt timp de la apariție. Împotriva a cum bătea vântul, Detroit știa că nu vrea să renunțe la această categorie. Așa că a continuat să își încerce norocul. Din păcate, majoritatea încercărilor lor au fost șanse slabe sau de scurtă durată. În continuare, vă voi prezenta cinci automobile minune care au apărut și au dispărut într-un singur an.
1971 AMC Hornet SC/360
Cu un motor V8 și o schemă de culori în roșu, alb și albastru, SC/Rambler dn 1969 a provocat agitație atunci când a apărut. Așa că AMC a încercat din nou, înlocuindu-l pe Rambler cu Hornet. SC/360 venea cu un motor de 5,9 litri și avea un opțional care era obligatoriu printre posesori. La un preț de 199 $, majoritatea automobilelor SC/360 erau echipate astfel. AMC a vândut doar 784 de unități, jumătate mai mult decât au vândut SC/Rambler. Însă, având în vedere că AMC a sperat ceva aproape de 10,000 de unități, nu este deloc suprinzător că au renunțat la SC/360 după modelul anului ’71.
1977 Chevrolet Monza Mirage
În ciuda aplicării a 14 accesorii din plastic pe caroserie și un nume atractiv, Chevy Monza Mirage a fost în cea mai mare parte iluzoriu. Mirage era o opțiune de fabrică (#ZX1, 115$) și putea fi pusă pe orice Monza 2+2. Singura cerință impusă era ca vopseaua ei să fie albă. Existau două variante de motorizări, una cu patru cilindri și un V8 pentru care au optat majoritatea cumpărătorilor, dar până și acesta producea doar 140 de cai putere.
1978 Dodge Aspen / Plymouth Volaré Street Kit Car
Chiar și o asociere cu Richard Petty și o grafică gigant cu numărul 43 pe uși și acoperiș nu au putut ridica profilul acestor mărci, Aspen și Volarés. Cele două mărci ofereau pachete opționale de performanță, cu Super Coupe și Street Kit Cars la vârf. Ambele aveau un motor Chrysler V8 cu 175 cai putere și o suspensie ridigizată, totul pentru 1085 $. Cu toate acestea, Mopar a construit 247 Volaré Street Kit Cars și 145 în versiunea Aspen.
1978 Ford Mustang II King Cobra
Un Mustang special, reprezentând vârful gamei performante își are cu siguranță locul asigurat în istorie. Asta dacă nu e vorba de Mustang II King Cobra. Este vorba despre un pachet optional de 1253 $, care a fost exclusiv în 1978. Acesta a fost ultimul an al lui Mustang II, înainte ca noul Mustang să apară. King Cobra venea standard cu un motor V8 și o cilindree de cinci litri.
1977 Pontiac Can Am
Cu siguranță ați auzit de Pontiac Grand Am sau Trans Am, dar câți dintre voi își amintesc de Pontiac Can Am? Prin anii ’73 – ’77 automobilele Pontiac aveau în general caroserii destul de masive. Însă dacă îți doreai ceva sportiv, ți se oferea Grand Am, care a rezistat până în 1975. Puțin mai târziu, în 1977, Pontiac s-a întors cu o noutate: Pontiac Can Am. Oferit doar în alb cu dungi în trei nuanțe de portocaliu, Can Am avea motorul de 6,6 litri V8 care se găsea și pe Trans Am. Au fost construite doar 1377 unități, iar în 1978 se întorcea deja Grand Am.
Foto: https://www.hagerty.com/