5 coupé-uri Audi de care suntem cu toții îndrăgostiți

August Horch a pus bazele primei companii auto fondate de el în anul 1899. Poate că nu mulți dintre voi sunt pasionați de acea perioadă a mărcii, însă pentru cei curioși despre cum a apărut marca Audi, găsiți mai multe informații în următoarele rânduri.

După câteva dezacorduri cu consiliul de administrație al firmei, Horch a părăsit compania care îi purta numele în anul 1909 și a creat o alta, Audi. Pentru că numele său era deja folosit, Horch a utilizat traducerea acestuia în limba latină, astfel a luat naștere Audi. Potrivit istoricilor Audi, această idee strălucită de a utiliza traducerea în limba latină a aparținut fiului unui partener de afaceri a lui August Horch.

În 1932, Audi și-a unit forțele cu alte trei mărci independente: DKW, Wanderer și Horch, pentru a forma Auto Union. Deși trei dintre cei patru producători nu mai supraviețuiesc astăzi, cele patru cercuri ale emblemei Audi au rămas moștenire de la cei patru producători.

Reputația mărcii a crescut odată cu raliul austriac Alpine, pe care Audi l-a câștigat trei ani consecutiv, între 1912 și 1914, iar succesul în motorsport a continuat să crească. Auto Union a început să participle la curse de grand prix în anul 1930 și, totodată, să scrie istorie cu Săgețile Argintii, ce erau propulsate de motoare V12 sau V16 și la volanul cărora s-au aflat Hans Stuck, Tazio Nuvolari și Bernd Rosemeyer.

După o altă fuziune cu Volkswagen, la mijlocul anilor ’60 și o alta cu NSU în 1969, producătorul a început să vândă automobile în Statele Unite, inclusive coupé-uri sexy care au fost întotdeauna o parte importantă a imaginii și a succesului Audi, atât în Europa, cât și în America. În continuare găsiți o listă cu unele dintre cele mai bune coupe-uri Audi din toate timpurile.

1969 Audi 100 Coupé S

Proiectat “in-house”, coupé-ul avea tracțiune față, un stil italienesc și un funduleț cu adevărat sportiv. Sub capotă avea un motor de 1,9 litri, cu patru cilindri, produs de Mercedes-Benz, care dezvolta inițial 115 cai putere și era acompaniat de o transmisie manuală cu patru trepte. Acest model a fost lansat la “Frankfurt Motor Show” și a fost produs până în 1976.

1973 Audi 80 L

Mai micuț decât 100, Audi 80 a fost un model mai clasic care a devenit destul de rapid “bestseller” în Europa, cu mai mult de un million de unități vândute până în 1978. A fost un model accesibil și a fost, de asemenea, răspunsul mărcii pentru criza energetică. Micuțul 80 avea tracțiune față și împărțea motorizările cu Volkswagen Polo. A fost lansat cu un motor ce avea o cilindree de 1,3 litri și dezolva 55 de cai putere, care ulterior a crescut la 1,6 litri și 110 cai putere.

1980 Audi Quattro

Potrivit lui Audi, acesta a fost primul automobil de înaltă performanță, cu tracțiune integrală, produs în toată lumea într-un număr mare. Quattro a fost versiunea sexy a lui Audi 100 Coupé GT, care a devenit un succes instant încă de la lansare, atât în showroom, cât și în lumea sporturilor cu motor. În 1981 a devenit primul automobil cu tracțiune integrală care a câștigat în WRC, iar constructorul a început din acel an să câștige numeroase premii în această lume. Avea un motor cu o cilindree de 2,2 litri cu cinci cilindri în linie ce dezvolta 160 de cai putere și avea o transmisie manuală cu cinci trepte.  Mai puțin de 1000 de unități au fost vândute în America, motiv pentru care prețurile lor au început să crească considerabil în ultimii ani, unele exemplare ajungând acum la peste 80,000 de dolari.

1992 Audi Coupé S2

După ce au vândut 74,241 unități în America în 1985, vânzările Audi erau în scădere din cauza unor probleme de siguranță. La sfârșitul anilor ’80 vindeau sub 20,000 de unități anual, însă acest lucru nu a împiedicat constructorul să producă în continuare automobile impresionante. Unul dintre acestea este Audi Coupé S2, o versiune sport a lui Audi 80 Coupé, care a fost introdus în 1988 și care avea tracțiune integrală și un motor de 2,2 litri cu cinci cilindri în linie, care dezvolta 220 cai putere, iar în 1993 ajungea la 230. În același ani, cutia de viteze cu cinci trepe a fost înlocuită cu una cu șase trepte. Audi Coupé S2 a fost printre primele automobile Audi care a purtat emblema S.

1999 Audi TT

Audi TT a schimbat regulile jocului atunci când s-a lansat. Când TT Coupé a intrat în producție în anul 1998, arăta asemenea conceptului său. Automobilul avea tracțiune față și un motor de 1,8 litri cu patru cilindri, care dezvolta 180 sau 220 cai putere. Quattro era opțional, alături de un motor mai puternic. Coupé -ul avea patru locuri, în timp ce varianta roadster avea doar două. Cele două versiuni aveau un design realizat de Freeman Thomas și inspirat din automobilele de competiție Audi din anii 1930.