La începutul anilor ’60 era destul de greu de anticipat schimbarea care urma să influențeze caracterul automobilelor americane în timp ce piața auto americană din acea perioada era încă dominată de concernul General Motors ale cărui modele de dimensiuni generoase ornate cu mult crom și având motoare cu capacități foarte mari impuneau respect în fața admiratorilor pe marile bulevarde americane.
Proiectul Allegro
În același timp, Ford Motor Company, care era al doilea mare producător mondial de automobile din acea perioada și condus de Henry Ford II, l-a numit în funcția de vice președinte pe Lee Iacocca un tânăr dinamic, ambițios, plin de idei și care a susținut de la început proiectul unui automobil sport accesibil numit Allegro.
Primul prototip Mustang I
Dezvoltarea primului prototip experimental a demarat în 1962, el fiind finalizat în numai 21 de zile de către Gene Bordinat și a fost prezentat pe data de 7 octombrie 1962 cu ocazia Grand Prix-ului Statelor Unite din Watkins Glen – New York. Acesta a fost botezat Mustang I după numele unui avion de lupta din cel de-al doilea război mondial denumit Mustang P51.
Ford-ul Mustang I dispunea de o caroserie tip roadster cu două locuri și era echipat cu un motor cu 4 cilindri în V cu capacitatea de 2L și care dezvolta 90 CP. Acest propulsor era amplasat central și era împrumutat de la modelul german Taunus 20M.
Prototipul Mustang II
În vara anului 1963 este finalizat un nou prototip și care a fost denumit Mustang II. Acesta fiind prototipul care se apropia cel mai mult de varianta finală a modelului de serie care trebuia sa fie lansat în primul trimestru al anului 1964. Mustang II avea caroserie cabriolet cu 4 locuri și dispunea în acest caz de un motor V8 amplasat frontal având capacitatea de 4.7L și care dezvolta 271 CP.
Modelul de serie
Către sfârșitul anului 1963, departamentul de design al producatorului american condus de Joseph Oros, originar din Romania, a finalizat designul noului model Mustang. Acesta avea o silueta simplă, foarte placută și modernă pentru acea perioada fiind „impodobită” cu mai puțin crom pe ornamente decat se obișnuia. Cu noul concept de design al modelului Mustang, Ford a inaugurat o noua clasă de automobile sport denumita „Pony Car”. Citiți articol complet aicihttps://auto-retro-passion.ro/ford-mustang-50-de-ani-de-legenda/
Foto: Ford