Acest exemplar extrem de rar de Bugatti EB 112, nu a fost niciodată cumpărat de nou. Un om de afaceri a construit în anul 2000 acest exclusiv Bugatti EB 112 din piesele pe care le cumpărase după falimentul companiei Bugatti din 1995. Recent, acest Bugatti EB 112 cu numărul de șasiu 39002 a fost vândut de un dealer german.
În toată lumea există doar trei exemplare din luxosul Bugatti EB 112. Primul exemplar construit, a fost expus în premieră sub formă de prototip la Salonul Auto de la Geneva din 1993 și a rămas în colecția companiei Italdesign. Compania italiană respectivă, specializată pe design și realizarea caroseriilor, fondată de Giorgetto Giugiaro, a proiectat luxosul model cu patru uși și a construit un prototip funcțional. Constructorul Bugatti a construit un alt exemplar de EB 112, cel puțin parțial, în fabrica futuristă din Camogalliano în apropiere de Modena (Italia). Dar falimentul firmei Bugatti a venit înainte ca primul exemplar de serie să poată fi finalizat. Un om de afaceri din Monaco, Gildo Pallanca Pastor, a cumpărat piesele cu care urma să fie asamblat exemplarul EB 112 neterminat precum și un alt exemplar nefinalizat, inclusiv câteva piese de schimb din patrimoniul falimentar al companiei care a intrat în faliment practic peste noapte la finalul anului 1995.
Pastor a achiziționat exemplarele cu numerele de șasiu 39002 și 39003 asamblate în atelierul echipei sale Monaco Racing. În anul 2016, acesta a scos la licitație prin casa de licitații Artcurial, exemplarul cu numărul de șasiu 39003. Acest EB 112 a atins o ofertă maximă de 1,9 milioane de euro la licitația din cadrul salonului auto retro Rétromobile de la Paris din 2016, potrivit specialiștilor de la Zwischengas.com.
Cel de-al doilea exemplar cu numărul de șasiu 39002 aflat la dealerul Schaltkulisse din Munchen, a fost vândut recent, însă prețul a rămas secret. Atât mașina scoasă la licitație de Artcurial, cât și cea vândută de dealerul german su fost omologate pentru circulația pe drumurile publice conform descrierii. Exemplarul cu numărul de șasiu 39002 a fost înregistrat la Geneva pe data 13 februarie 2003, potrivit dealerului german și a fost prezentat la Geneva Classics Motorshow în 2006, la 13 ani după premiera prototipului. În prezent, acesta are un rulaj de doar 3.900 km.
Romano Artioli, un om de afaceri italian, nu a avut doar ideea de a revigora brandul Bugatti, ci și banii necesari pentru a o face. Inițial a dezvoltat modelul supersport EB 110 și a construit o fabrică pentru producția acesteia în Campogalliano lângă Modena. Clădirile futuriste ale fabricii sunt încă abandonate pe A22 între Carpi și Modena. În Emilia-Romagna, în apropiere de Modena, Artioli spera să găsească destui designeri auto competenți pentru proiectul său. Aproximativ 220 de oameni au lucrat în fabrică și dezvoltare. Arhitectul clădirii fabricii Bugatti cunoscută ca „Fabbrica Blu”, Giampaolo Benedini, a influențat inclusiv designul supercar-ului Bugatti EB 110.
O parte din tehnologia pentru modelul EB 112 provine și de la această mașină super sport. Bugatti a renunțat la cele patru turbocompresoare, crescând în schimb alezajul și cursa. Motorul V12 avea în acest caz o capacitate de 6 litri în loc de 3,5 litri și furniza 455 CP. Modelul EB 112 beneficia de tracțiune integrală asigurată de o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte și avea o greutate la gol de 1.750 kg, ccea ce nu era prea mult dacă luăm în calcul că dimensiunile erau practic aceleași ca ale unui Mercedes 600 SEC care era cu aproximativ 500 de kilograme mai greu.
Performanțele lui Bugatti EB 112 erau demne de un supercar: 4,3 secunde accelerație de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă de 300 km/h, nu multe modele sport contemporane se puteau lăuda cu asemenea performanțe. Prețul anunțat la momentul prezentării în 1993 era de circa 400.000 de mărci. La acest preț se putea achiziționa la vremea respectivă la un loc atât un model Mercedes 600 SEL cât și un 600 Coupe.
O frază preferată a jurnaliștilor de la expozițiile auto: „Vă rog să construiți exact așa”. Exact asta a făcut și Gildo Pallanca Pastor, a cumpărat două exemplare de Bugatti EB 112 nefinalizate cu componentele aferente, apoi a asamblat ambele exemplare și le-a omologat pentru drumurile publice. Unul a fost scos la licitație în urmă cu cinci ani iar al doilea a fost recent vândut. Noii proprietari putem spune că au dobândit o bucată de istorie auto cu un automobil care arată mai exclusiv și cu un comportament destul de sportiv pentru o limuzină din clasa de lux.
Foto: Italdesign; Alex Penfold