Această exclusivă limuzină Ferrari 400i va fi scoasă la licitație în SUA prin intermediul casei de licitații Barrett-Jackson. Extrem de rarul Ferrari a fost achiziționat recent de către actualul său proprietar pentru 20.000 de dolari tot în cadrul unei licitații desfășurată în noiembrie 2021.
Se pare că noul proprietar al limuzinei Ferrari 400i nu a fost foarte mulțumit de achiziția pe care a realizat-o anul trecut și dorește să o vâmdă acum tot prin intermediul unei licitații. Acest extrem de rar Ferrari 400i Stretched Limousine a fost ultima oară achiziționată în noiembrie 2021, în cadrul unei licitații în Glenview, Illinois (SUA). Noul proprietar al exclusivului automobil italian a plătit doar 20.000 de dolari (echivalentul a 17.960 de euro). După doar trei luni de la tranzacția respectivă, Ferrari-ul 400i este din nou scos la vânzare tot prin intermediul unei licitații. De data aceasta, în Scottsdale, Arizona (SUA), casa de licitații Barrett-Jackson încearcă acum să vândă din nou exclusivul Ferrari.
Desigur, acest Ferrari 400i Stretched Limousine probabil nu va intra în istoria automobilelor drept cel mai elegant model construit de italieni. Designul provine de la legendarul studio de design Pininfarina. Ferrari-ul care va fi scos la licitație este unul mai special datorită conversiei special realizată de atelierul firmei americane Mardikian, care a transformat sportivul coupe de tip gran turismo într-o limuzină spațioasă. Inițial, Ferrari-ul 400i avea o lungime de 4,80 metri lungime, însă ca o limuzină extensibilă, acest rar exemplar, se poate parca în foarte puține garaje.
Sub capota frontală se găsește poziționat un motor V12 cu o capacitate de 4,8 litri. Economia în privința motorului a fost un cuvânt străin în perioada de producție a modelului 400i la începutul anilor ’80. Motorul acestui exemplar dezvoltă 340 CP, fiind mai puternic decât cel al modelului de serie care furnizează 310 CP. Ferrari a construit modelul 400 între anii 1976 – 1985, (din 1979 – 400i având motor alimentat cu injecție) iar în anul 1985 a fost redenumit 412 și care a continuat să fie fabricat până în anul 1989. Interiorul modelului 400i este configurat după o schema cu 2+2 locuri. Dintr-un total de 1.305 de exemplare fabricate, un număr de 883 exemplare au fost fabricate cu transmisie automată și 422 de exemplare cu transmisie manuală cu cinci trepte. Limuzina extensibilă transformată de către atelierul american de specialitate dispune de transmisie automată și oferă spațiu la interior pentru șase persoane.
Dacă privim kilometrajul acestui Ferrari, acesta pare a fi unul surprinzător, pentru că limuzina italiană a parcurs doar 15.000 de mile (aproximativ 24.140 de kilometri), ceea ce nu reprezintă prea mult pentru un automobil fabricat în anul 1981. În ciuda kilometrajului redus, automobilul a fost supus unui proces de restaurare, astfel, încât caroseria nu ar mai trebui să provoace probleme cu rugina în următoarele decenii. Recent, Ferrari 400i Stretch Limousine a beneficiat o inspecție tehnică completă, fiind schimbate uleiul de la motor și transmisie, bateria si bujiile. În același timp, sistemul de frânare și cel de direcție au fost revizuite iar pneurile înlocuite. Referitor la jante, la o privire mai atentă acestea par mai puțin obișnuite pentru un Ferrari și necesită puțin timp pentru a ne obișnui cu look-ul lor. La solicitarea unui proprietar anterior, Ferrari-ului i-au fost înlocuite jantele și pneurile originale.
Punctul de atracție al limuzinei stretch îl reprezintă cum era de așteptat, zona din spate. Cele două monitoare aflate în doare pot fi pliate din plafon iar frigiderul dotat corespunzător ar trebui să ridice confortul în acest Ferrari special elaborat. Benzile luminoase poziționate deasupra suporturilor pentru pahare ar trebui să ofere deasemenea o luminozitate ambientală plăcută.
Modelele clasice Ferrari proiectate de Pininfarina produc întotdeauna amintiri plăcute. Mulți entuziaști de modele supersport și în special Ferrari încep să-și reamintească de modele emblematice precum 250 GT, 330 GTC, Daytona, 365 GT4 Berlinetta Boxer sau Testarossa. Ferrari 400i nu aparține neapărat acestei categorii și mai ales în cazul acestui exemplar de limuzină. Pe de altă parte, mai mult ca sigur, entuziaștii nu vor găsi un alt exemplar Ferrari cu acest număr de kilometrii rulați și pentru doar 20.000 de dolari preț de pornire a licitației.
Foto: Barrett-Jackson