Un fabulos Ferrari 335 S din 1957 a câștigat râvnitul premiu Best of Show la ediția din acest an a Salon Privé Concours prezentat de Aviva Private Clients. Înscris de entuziastul american Brian Ross, sport-racerul din Maranello a încântat privitorii când a luat parte la Tour Privé marți, 27 august, și s-a dovedit a fi la fel de popular și în fața juriului de experți, când a apărut pe terenul de concurs în ziua următoare.
Salon Privé este un prestigios eveniment auto organizat anual în Marea Britanie, care prezintă o colecție excepțională de automobile clasice, de lux și supercaruri. Renumit pentru eleganța și exclusivitatea sa, evenimentul include o competiție de concursuri, în cadrul căreia automobilele meticulos restaurate și rare sunt judecate în funcție de frumusețea, istoria și starea lor.
În plus, evenimentul include Supercar Saturday, oferind participanților șansa de a vedea și experimenta cele mai recente supercaruri de înaltă performanță. Desfășurat în decorul uimitor al Palatului Blenheim, evenimentul atrage pasionați de mașini, colecționari și experți din industrie din întreaga lume.
Fostul Ferrari 335 S de uzină câștigă premiul Best of Show la Salon Privé Concours 2024
Șasiul cu numărul 0674 a fost utilizat de Scuderia Ferrari în timpul sezonului 1957 și de o echipă de piloți stelară. În luna martie a aceluiași an, tânărul și elegantul pilot englez Peter Collins a condus acest Ferrari pe locul al șaselea în cursa de 12 ore de la Sebring, împărțindu-l cu veteranul francez Maurice Trintignant. Două luni mai târziu, Wolfgang von Trips a terminat pe locul al doilea în istovitoarea Mille Miglia – cursă care a fost imortalizată recent în superproducția lui Michael Mann, Ferrari.
După ce a fost îmbunătățit în fabrică la specificația de 4,1 litri, Ferrari a revenit în acțiune în iunie 1957 la 24 de ore de la Le Mans. Mike Hawthorn și Luigi Musso au împărțit pilotarea lui la La Sarthe și deși nu au reușit să termine, „0674” a stabilit cel mai rapid tur al cursei.
Ultima sa ieșire ca mașină de uzină a fost la cursa Caracas 1000 km din 1957, când Hawthorn și Musso au terminat pe locul doi. Mașina a trecut apoi la Luigi Chinetti – o figură extrem de importantă în istoria Ferrari și fondatorul echipei North American Racing Team. Chinetti l-a înscris în Marele Premiu al Cubei din februarie 1958, când a fost condus spre victorie în cursa scurtată de nimeni altul decât asul englez Stirling Moss.
După perioada sa de carieră în competiții, Ferrari 335 S a petrecut mai mulți ani în colecția renumitului pasionat de marcă Pierre Bardinon.
Locul al doilea afost acordat Rolls-Royce Phantom II din 1933 al Lordului Bamford
Locul al doilea în clasamentul general al Salon Privé Concours a fost oferit magnificului Rolls-Royce Phantom II Sport Saloon al Lordului Bamford de către Freestone & Webb. Comandat nou, în august 1933, conform specificațiilor personalizate ale magnatului bumbacului Sir John Leigh, a fost construit pentru călătorii rapide în Regatul Unit și pe continent.
Sir John a vândut ulterior Phantom II după ce, se pare, a comandat patru Phantom III noi într-o singură zi! După ce a rămas în Regatul Unit până la sfârșitul anilor 1950, Rolls-Royce-ul a petrecut ulterior 35 de ani în proprietatea unui entuziast american care locuia în Toledo, Ohio.
Phantom II a fost cumpărat de Lord Bamford în 2013 și a revenit la vopseaua originală în două culori. Câștigător regulat de premii la concursuri, cesta a primit Cupa Churchill pentru cel mai excepțional design la Salon Privé în 2022.
Isotta Fraschini Tipo 8AS Fleetwood Roadster din 1927 obține locul al treilea în clasamentul general
Locul al treilea în clasamentul general al Concursului 2024 a fost acordat automobilului Isotta Fraschini Tipo 8AS Fleetwood Roadster din 1927 al lui Nic și Shelley Schorsch. Această mașină extrem de importantă a fost comandată nouă de către Rudolph Valentino, starul de cinema, cu o caroserie unică de roadster proiectată de LeBaron din New York și construită de Fleetwood Metal Body Company.
Cu aripile sale lungi, evazate și deschise și liniile joase, a fost un spectacol demn de un simbol al Hollywood-ului, dar, din păcate, Valentino a murit înainte ca Isotta Fraschini să fie finalizată. A fost totuși expusă la Salonul Auto de la New York, apoi expusă în vitrina din față a Isotta Motors, pentru a fi admirată de mulțimile de fani adoratori ai lui Valentino.
„Suntem cu adevărat încântați de premiul Best of Show Ferrari 335 S by Scaglietti din acest an”, a declarat Andrew Bagley, președintele Salon Privé Concours. „Trebuie doar să te uiți la marile nume care au concurat cu el pentru a-ți da seama cât de importantă a fost această mașină sport și pentru a aprecia ce loc prețios ocupă în istoria Ferrari. Acest frumos Ferrari a concurat într-o perioadă de aur pentru cursele de mașini sport, iar noi toți așteptăm acum cu nerăbdare intrarea sa în Peninsula Classics Best of the Best Award.”
Concursul Salon Privé din acest an, prezentat de Aviva Private Clients, a fost cel mai mare și mai prestigios de până acum, cu 72 de mașini înscrise în 14 clase diferite. Acestea au variat de la categoriile antebelice, mereu populare, la celebre modele Bugatti, Rolls-Royce și Ferrari.
Favoritele fanilor au inclus Legendary Liveries – care a prezentat scheme de culori iconice, cum ar fi un Jaguar XJR 8/9 Silk Cut, un Alitalia Lancia Stratos HF și un 555 Subaru Impreza WRC97 – în timp ce o nouă clasă pentru 2024 a onorat cea de-a 60-a aniversare a Ferrari 275.
Toate mașinile înscrise s-au adunat pe frumoasa peluză de sud a Palatului Blenheim, venind din țări îndepărtate precum SUA, Thailanda și chiar Noua Zeelandă. Acestea au fost jurizate de un juriu inegalabil de experți internaționali, toate intrările fiind adjudecate de International Chief Judge Advisory Group (ICJAG). Salon Privé este unul dintre cele patru evenimente desemnate ICJAG Plus din lume și singurul care are loc în Regatul Unit.
LISTA COMPLETĂ A CÂȘTIGĂTORILOR: 2024 Salon Privé Concours prezentat de Aviva Private Clients
Best of Show
1957 Ferrari 335 S by Scaglietti prezentat de Brian Ross
Premiul cel mai bun al Salonului
1933 Rolls-Royce Phantom II Sport Saloon by Freestone & Webb prezentat de Lord Bamford
Best of Show Locul al treilea
1927 Isotta Fraschini Tipo 8AS Fleetwood Roadster înscris de Nic & Shelley Schorsch
Premiul președintelui
1923 Rolls-Royce Springfield Silver Ghost Pall Mall prezentat de Jack Boyd Smith Jnr
Premiul Ducele de Marlborough
Lamborghini Diablo 1993 înscris de Lars Nielsen
Most Iconic – Trofeul George Barry Gregory
1965 Rolls-Royce Phantom V by Mulliner Park Ward înscris de Jody Klein
Clasa A: Pre-War Open
Câștigător: 1927 Isotta Fraschini Tipo 8AS Fleetwood Roadster înscris de Nic și Shelley Schorsch
Mențiune de onoare: 1937 Cord 812 SC Convertible Phaeton înscris de Yohan Poonawalla
Clasa B: Bugatti – de la Grand Prix la Grand Touring
Câștigător: 1939 Bugatti Type 57 Cabriolet de Saoutchik înscris de Anne Brockinton-Lee
Mențiune de onoare: 1927 Bugatti Type 38 Philadelphia de Figoni înscris de Luc Slijpen
Clasa C: Pre-război închis/Elegance
Câștigător: Bentley Bentley 1938 Bentley 4¼ L Brougham de Ville de James Young înscris de Axel Schroeter
Mențiune de onoare: Bentley 1930 Bentley 4½ L Sports Saloon de Freestone & Webb înscris de Peter Little
Clasa D1: Inspiring Greatness – 120 de ani de Rolls Royce (înainte de război)
Câștigător: Rolls Royce Rolls Royce 1933 Rolls-Royce Phantom II Sport Saloon by Freestone & Webb prezentat de Lord Bamford
Mențiune de onoare: 1911 Rolls-Royce Silver Ghost „London-Edinburgh” de Holmes prezentat de John Snook
Clasa D2: Inspiring Greatness – 120 de ani de Rolls-Royce (postbelic)
Câștigător: Rolls-Royce Rolls-Royce 1954 1954 Rolls-Royce Silver Dawn DHC de Park Ward înscris de Volker Schumann
Mențiune de onoare: 1988 Rolls-Royce Silver Spirit 2-door by Hooper & Co. prezentat de Tony Robinson
Clasa E: Post-War Open
Câștigător: 1951 Mercedes-Benz 300S Cabriolet A înscris de Albert Streminski
Mențiune de onoare: 1960 Maserati 3500 GT Spyder by Vignale înscris de Claudio Mosconi
Clasa F1: Postbelică închisă (internațională)
Câștigător: Maserati Maserati 1960 Maserati 3500 GT by Touring înscris de Greg Newman
Mențiune de onoare: 1968 Lamborghini Islero GT by Marazzi prezentat de John Day
Clasa F2: Postbelic închis (britanic)
Câștigător: 1952 Jaguar XK 120 Supersonic by Ghia înscris de Bill Heinecke
Mențiune de onoare: 1986 Aston Martin V8 Vantage X Pack înscris de Lee Malpass
Clasa G: Sport-Racers
Câștigător: 1957 Ferrari 335 S by Scaglietti înscris de Brian Ross
Mențiune de onoare: 1954 Jaguar D-type prezentat de Vijay Mallya
Clasa H: Ferrari din anii ’50 și ’60
Câștigător: Ferrari Ferrari 1953 1953 Ferrari 166 MM Spider by Vignale înscris de Lord Bamford
Mențiune de onoare: 1963 Ferrari 400 Superamerica Coupé Aerodinamico de Pininfarina înscris de Michael Korecky
Clasa I: A 60-a aniversare a modelului Ferrari 275
Câștigător: 1965 Ferrari 275 GTB/C by Scaglietti înscris de un colecționar privat
Mențiune de onoare: 1965 Ferrari 275 GTB 6C de Pininfarina înscris de James Cottingham
Clasa J: Decorări legendare
Câștigător: 1996 Subaru Impreza WRC97 by Prodrive înscris de Richard Coar
Mențiune de onoare: 1974 Lancia Stratos HF by Bertone – Alitalia, înscris de Christian Gläsel
Clasa K: Icoane Supercar – Prancing Horse
Câștigător: 1996 Ferrari F50 by Pininfarina, prezentat de Karim Said
Mențiune de onoare: 1985 Ferrari 288 GTO by Pininfarina prezentat de Martin Allmand-Smith
Clasa L: Icoane Supercar până în 2005
Câștigător: 2004 Porsche 996.2 GT2 înscris de Rob Howarth
Mențiune de onoare: 1993 Lamborghini Diablo by Gandini înscris de Lars Nielsen
Premii onorifice
Spirit Award – Trofeul Margaret Bagley
1960 Maserati 3500 GT Spider by Vignale înscris de Claudio Mosconi
Cea mai excepțională caroserie
1966 Ferrari 500 Superfast by Pininfarina înscris de Andrew Bagnell
Cea mai opulentă
1969 Rolls-Royce Phantom VI Park Ward înscris de Murad Salikhov
Coup de Coeur – Trofeul Matt Pearce
1958 AC Ace înscris de Mike Dacre
Cel mai bun interior
1939 Rolls-Royce Wraith de Mann Egerton înscris de Edward Iliffe
Cel mai elegant
1932 Bugatti Type 55 de Gangloff înscris de Shane Houlihan
Cea mai bună mașină de serviciu
1956 Lister-Maserati înscris de Christian Jenny
Cea mai bună mașină de curse decorată
1967 MGC GTS Lightweight înscris de Martin Block
Cea mai bună mașină decapotabilă
1965 Ferrari 275 GTS by Pininfarina înscris de Joe Macari
Alegerea publicului
1996 Ferrari F50 by Pininfarina înscris de Paul Hogarth
Pentru toate informațiile despre eveniment, vă rugăm să vizitați https://www.salonpriveconcours.com
Concursul de Eleganţă Sinaia 2023 cu o numeroasă participare internațională