Ritmo Cabrio, revenirea cabrio-ului compact Fiat

Stilizat și produs de către carosierul Bertone între anii 1982 și 1988, Ritmo Cabrio marchează un pas important în istoria producătorului auto italian Fiat și anume, revenirea, după o pauză de aproape 30 de ani, la modelele cabrio din clasa compactă.

Modelul italian din clasa compactă Ritmo în varianta de caroserie cabrio cu 4 locuri a fost prezentat în premieră sub formă de prototip la ediția din 1981 a Salonului Auto de la Frankfurt.

Proiectat pentru distracția în aer liber

Lansată în 1978, cu un design original și ușor avangardist, modelul italian în varianta de caroserie hatchback a fost destinat în special pentru familiile tinere care erau în căutarea unui model compact robust în mecanică dar în același timp economic la achiziție și în întreținere. Cabrio-ul, pe de alta parte, intrat în producție din anul 1982, concura într-un segment cu o dimensiune mai exclusivă decât varianta hatchback.

Fiat și cabrio, o revenire în mare stil

Ritmo Cabrio a fost proiectat cu scopul de a obține un statut mai înalt decât varianta hatchback. Pornind de la motorizare, în acest caz avem de-a face cu o unitate cu 4 cilndri de 1.5L și 85CP de la versiunea de top Ritmo Super, care oferea acum cu 10CP în plus comparativ cu motorul de la debutul său din 1978. Modelul Ritmo Cabrio este un model important pentru Fiat, deoarece marchează întoarcerea producătorului din Torino într-un segment de piață al modelelor cabrio cu 4 locuri de dimensiuni compacte în care nu a mai fost prezent din anii ’50, ultimul model de acest fel fiind 1400 Cabrio.

Diferențele nevăzute

Vândut pe piața europeană sub brandul Bertone, modelul Ritmo Cabrio se remarcă printr-un design atractiv și prin structura caroseriei ranforsată care includea și un roll bar central pentru o siguranță sporită în caz de accident. Soft top-ul compus din patru straturi are un aspect destul de robust, tapițeria este realizată din materiale diferite, mai aspectoase și rezistente iar bancheta a fost complet reproiectată. Până în primăvara anului 1983, din prima serie a modelului, au fost fabricate un număr de aproximativ de 4.000 unități, aceasta fiind înlocuită cu cea de-a doua serie introdusă în vara anului 1983, modelul fiind denumit Ritmo Super 85, după ce în noiembrie 1982 a fost lansată cea de-a doua serie a modelului Ritmo în varianta hatchback.

Noi versiuni

Către finele anului 1983 sunt lansate versiunile de echipare S și Palinuro având aceeași motorizare de la Super 85. Începând din iunie 1984 demarează comercializarea versiunii 70 S dotată cu motor de 1.3L de 68 CP iar la Salonul Auto de la Frankfurt din 1985 are loc lansarea variantei îmbunătățite Ritmo Supercabrio echipată cu un motor de 1.6L(105CP) având distribuție cu două axe cu came în chiulasă, împrumutat de la varianta hatchback 100 Super. Până la mijlocul anului 1988 au comercializate un număr total de circa 15.000 exemplare care include ambele serii ale modelului.

Foto: Fiat