Conform proiectului său intitulat Continuation Series, constructorul britanic Bentley și-a propus să construiască un număr limitat de 12 unități din celebrul său model 4 ½ Litre Blower din 1929. Între timp, cei de la Bentley au finalizat de curând primul prototip denumit Car Zero și a făcut publice primele fotografii.
Bentley 4 ½ Litre Blower face parte integrantă din istoria de peste 100 de ani a companiei britanice precum și din legenda Bentley Boys fiind totodată una dintre cele mai scumpe automobile britanice. Aproximativ 4 milioane de euro sunt solicitați atunci când una dintre uriașele automobile de competiție cu motor supraalimentat ajunge să fie scoasă la vânzare. Acest lucru face ca acest model de competiție să fie în prezent cel mai valoros clasic Bentley din toate timpurile. Motivul principal este acela că. modelul nu a fost construit decât în patru unități pentru echipa Blower între anii 1929 – 1930.
Totuși, puțin cunosc faptul că, Bentley deține o copie a modelului respectiv pe care îl utilizeză în celebra cursă Mille Miglia sau face ca acest exemplar cu numărul de șasiu HB 3403 să făcă unele demonstrații în timpul Festivalului de Viteză de la Goodwood. Acest exemplar a fost demontat încă din primăvară, fiecare dintre cele 1.846 de piese individuale au fost digitalizate și catalogate. Scanarea cu laser, măsurarea de precizie și tehnologia CAD au durat 1.200 de ore de lucru pentru a crea un model 3D al mașinii. Rezultatul final a fost transformat într-un prototip denumit Car Zero după 40.000 de ore de lucru.
Scopul proiectului a fost reconstruirea unei serii de 12 unități Bentley Blower. Seria completă a fost deja vândută, cei 12 clienți au posibilitatea să cumpere o parte din istoria companiei și să dețină o mașină mai potrivită pentru a o conduce pe drumurile publice decât un exemplar original valoros. Fiecare client are posibilitatea de ași configura propriu automobil în funcție de propriile idei, de exemplu, alegerea unui finisaj individual de vopsea sau alegerea unor materiale specifice pentru interior. Scopul este de a identifica imediat replicile ca atare și de a le distinge de original.
95 de ani cu modele de lux performante
Cu excepția modificărilor mici, invizibile și relevante pentru siguranță, Blower-ul din seria Continuation corespunde complet cu originalul din punct de vedere mecanic. Modelul are echipat un motor de 4,4 litri cu 4 cilindri în linie, distribuție cu un ax cu came în chiulasă și 16 supape, pistoane din aluminium și dublă aprindere. Compresorul Amherst Villiers Mk IV montat frontal arată excelent. Mulțumită suflantei Roots, motorul dezvoltă 243 CP la 4.200 rpm – o putere extraordinară la acel moment.
Cadrul noii ediții Blower este realizat din lemn de frasin iar șasiul, pe de altă parte, este fabricat din oțel. Bentley a construit șasiul având suspensii cu arcuri semi-eliptice și copii ale amortizoarelor originale. Britanicii folosesc, de asemenea, replici pentru frânele mecanice cu tambur de 40 de centimetri și direcția cu angrenaj melcat. Pentru personalizare cei de la Bentley și departamentul clasic Mulliner construiesc aceste 12 unități folosind matrițe și scule istorice. La fel ca în cazul originalului, există zece kilograme de păr de cal real pentru scaune. Cu toate că a dezvăluit aceste detalii, conducerea Bentley nu a dorit să dezvăluie prețul unui astfel de exemplar exclusiv.
Ideea producerii originalului Bentley Blower într-un număr de 55 unități din perioada interbelică a venit de la pilotul Tim Birkin. Pilotul britanic a fost fascinat de tehnologia compresoarelor și l-a convins pe șeful de la Bentley, Woolf Barnato, să producă o serie mică de 55 unități Bentley supraalimentate. Cinci dintre acestea urmau să fie utilizate în cursele celebre din acea perioadă. Primul exemplar din flota istorică Bentley aparținea lui Birkin însuși și a concurat pentru prima dată în Marele Premiu al Irlandei din 1930. După un accident la Ulster TT în luna august al aceluiași an, exemplarul a primit o caroserie realizată de Vanden Plas.
Cea mai spectaculoasă cursă a fost, însă cea 24 de ore de la Le Mans, unde Bentley Blower a concurat cu Mercedes SSK. Rudolf Carraciola și Christian Werner au concurat pe un Mercedes cu motor de 7 litri supraalimentat împotriva lui Birkin, Benjafiel și Chassagne într-una dintre cele două mașini de curse Blower. Ambele exemplare au abandonat cursa, dar Woolf Barnato a câștigat cu un Bentley Speed Six Number One înaintea unui alt Bentley Speed Six.
Foto: Bentley Motors











