Mai nou, britanicii de la Mini oferă proprietarilor de Mini clasic o conversie la propulsia electrică. Celor sceptici ar trebui să li se specifice că, conversia poate fi, de asemenea, înlocuită oricând cu cea convențională.
În anul 2018, cei de la BMW care dețin brandul britanic Mini, au convertit un Mini clasic la propulsia electrică pentru a fi expus la ediția din acel an a Salonului Auto de la New York. Conceptul de Mini clasic electric a fost atât de bine primit de către public, încât Mini a decis acum să facă această transformare a motorului convențional cu unul electric și care va fi accesibilă tuturor proprietarilor de Mini clasic. Sub sloganul „Project Mini Recharged”, clasicele Mini-uri pot fi convertite la o unitate electrică în cadrul fabricii britanice din Oxford.
În timpul conversiei, doar motorul original pe benzină al lui Mini este înlocuit cu un motor electric modern. Alte modificări de substanță nu se realizează în timpul acestei conversii. Modificarea atentă a patrimoniului istoric este o altă parte importantă a conceptului. Aceasta înseamnă că este chiar posibil ca proprietarii de Mini clasic care optează pentru această conversie să revină la starea inițială cu motor convențional la o dată ulterioară. În acest scop, motorul original al fiecărui exemplar este marcat și stocat în timpul conversiei. Așa că poate fi refolosit în cazul unei eventuale reconversii la motorul pe combustie a Mini-ului clasic.
Propulsia electrică care poate fi implementată pe Mini oferă o putere continuă de până la 90 KW și permite automobilului de mici dimensiuni să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 9 secunde. Energia pentru aceasta este furnizată de o baterie de înaltă tensiune care poate fi încărcată cu o putere de până la 6,6 kW și permite o autonomie estimată de aproximativ 160 de kilometri. În plus, fiecare Mini clasic cu propulsie electrică are un nou instrument de bord central care, pe lângă viteză, afișează acum inclusiv temperatura motorului, treapta selectată și intervalul de autonomie rămas.
Conversia vechilor Mini-uri se realizează exclusiv în Marea Britanie la uzina din Oxford. Pentru a avea un Mini clasic convertit, proprietarul trebuie să dispună de un Mini clasic aflat într-o stare suficient de bună, deoarece producătorul în sine nu oferă această conversie decât unor astfel de exemplare. Până în acest moment rămâne neclar cât ar trebui să coste o astfel de conversie la propulsia electrică pentru că preturile sunt în prezent calculate. Ceea ce este clar însă, este că fiecare vehicul convertit trebuie introdus pe piața din țara respectivă prin aprobare individuală.
Foto: Mini