După o pauză de un an datorată pandemiei, în weekend-ul trecut, s-a desfășurat o nouă ediție a faimosului concurs italian de eleganță auto retro Concorso d’Eleganza Villa d’Este. La finalul concursului, cel mai valoros trofeu – Best of Show a fost câștigat de un fascinant Ferrari 250 GT Tour De France din 1956 carosat de atelierele Pininfarina.
Ediția din acest an poate fi considerată una drept „ special edition”, pentru faptul că, accesul publicului a fost limitat datorită actualelor reguli stricte ale perioadei de pandemie. Faptul că a fost mai întâi amânat și apoi organizat în mod regulat în primul weekend din octombrie îl face un eveniment cu adevărat special.
După o pauză de un an, cele mai elegante automobile clasice s-au întors pe malul lacului Como din nordul Italiei la Cernobbio, pentru ediția din 2021 a evenimentului Concorso d’Eleganza Villa d’Este. La această ediție, un număr de 50 de automobile clasice și supercar-uri împărțite în opt categorii, au concurat între ele pentru a câștiga votul juriului selectat și al publicului, dar și la categoria la care au concurat, având de partea lor caroserii peste care nu a trecut timpul, forme elegante și inovații tehnice care au contribuit decisiv la istoria automobilului.
Juriul și jurnaliștii au fost impresionați la această ediție de prezența unor exemplare unice și personalizate, precum: Rolls Royce Silver Ghost 40/50 High Speed Open Tourer construit în 1920, Bentley MK VI Franay din 1947, Isotta Fraschini 8C Monterosa Boneschi realizat în 1948, Lancia Aurelia B53 Balbo 1952, Alfa Romeo 1900 C Sprint Supergioiello Ghia model 1953, Ferrari 400 America realizat în 1961, Alpine M64 din 1964, Howmet TX – model special de competiții de la sfârșitul anilor ’60 având motor cu turbină, Aston Martin V8 Volante Zagato din 1989 și McLaren F1 model 1995, supercarul britanic cu trei locuri din anii ’90 capabil să atingă 386 km / h și cu prețuri care astăzi pot depăși 15 milioane de euro.
Marele premiu al concursului auto retro italian – BMW Group Trophy, cunoscut sub numele de Best of Show Best of Show, acordat de către juriu, a fost adjudecat de un Ferrari 250 GT Tour de France Pininfarina cu anul de fabricație 1956, echipat cu un motor V12 de 3L (240 CP) și care face parte din colecția americanului Brian Ross.
În culoarea sa originală argintie, acest exemplar și-a început cariera de curse la câteva ore după livrarea către primul său proprietar, Ottavio Randaccio. Acesta din urmă, în aprilie 1956, a participat la Mille Miglia, prima cursă din istoria competițională bogată a acestui model. Ulterior, 250 GT Tour De France a participat la numeroase competiții în toată Europa. După schimbarea mai multor proprietari, Ferrari-ul a fost exportat în Statele Unite, unde a intrat în colecția lui Brian Ross, actualul său proprietar. Perfect restaurat și cu o istorie de cel mai înalt nivel, automobilul italian a cucerit pe bună dreptate marele premiu de la Villa d’Este.
O fascinantă Lancia Dilambda Serie I Drop Head Coupe din 1930 carosată de firma britanică Carlton Carriage și care face parte din colecția italianului Filippo Sole, a câștigat trofeul Coppa d’Oro Villa d’Este, trofeu acordat în mod tradițional prin vot de către publicul sosit la acest eveniment. Citiți articolul complet aici
Foto: BMW Group; Concorso d’Eleganza Villa d’Este