Bugatti 57 S din 1937 – Best of Show la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022

Un fascinant Bugatti 57 S Cabriolet Vavooren din 1937 este câștigătorul celui mai important trofeu – Best of Show la ediția din 2022 a evenimentului dedicat automobilelor istorice Concorso d’Eleganza Villa d’Este care se desfășoară în fiecare an la Cernobbio lângă Como în nordul Italiei.

La finalul paradei obișnuite de duminică după-amiază, juriul concursului de eleganță italian Concorso d’Eleganza Villa d’Este a acordat marele premiu Best of Show la ediția din acest an desfășurată în perioada 20 – 22 mai, unui Bugatti 57 S Cabriolet Vanvooren model 1937. Râvnitul trofeu a fost câștigat de Andrew Pisker din Monaco, proprietarul automobilului cu caroserie cabriolet realizat de atelierul carosierului interbelic francez Carrosserie Vanvooren.

Realizată pe baza celei de-a doua serii a modelului Type 57, versiunea S a fost realizată într-un număr de 60 exemplare, se diferențiază prin cadrul cu un ampatament scurtat cu 32 de centimetri (2.890 mm) și este echipată cu un motor cu 8 cilindri în linie de 3.257 cmc având carter uscat și capabil să livreze o putere maximă de 175 CP.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022

Pe lângă marele trofeu Best of Show, alte opt automobile istorice au fost premiate pentru tot atâtea clase împreună cu mențiunile de onoare și alte trofee speciale acordate de organizatori împreună cu partenerii tradiționali ai acestui eveniment.

Trofeo BMW Group

Best of Show by the Jury

Bugatti 57 S Cabriolet Vanvooren 1937 – Andrew Pisker (MC)

Clasa A

The golden Age of Elegance: The Art Deco Era of Motor Car Design

Bugatti 57 S Cabriolet Vanvooren 1937 – Andrew Pisker (MC)

Mențiune de onoare

Cord 812 Phaeton Convertible Phaeton 1936 – Central Manufacturing The JBS Collection Jack B. Smith Jr. (US)

 

Clasa B

Kompressor! The Supercharged Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A Cabriolet 1936 – Hans Hulsbergen (CH)

Mențiune de onoare

Mercedes-Benz 540 K Spezial-Roadster 1936 – Richard Workman (US)

 

Clasa C

Celebrating 150 Seasons at Villa d’Este: How grand Entrances were once made

Chrysler Boano Coupé Speciale 1956 – Stephen Bruno (US)

Mențiune de onoare

Siata 208S Spider Motto 1953 – Jan De Reu (BE)

 

Clasa D

The Cavallino at 75: Eight Decades of Ferrari represented in eight Icons

Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti Coupe Pininfarina 1966 – RQ Collections (US)

Mențiune de onoare

Ferrari 250 GT Zagato Coupe Zagato 1956 – David Sydorick (US)

 

Clasa E

Born for the Racetrack: “Win on Sunday, sell on Monday”

Porsche 356 B Carrera Abarth GTL Coupe 1961 – Robert A. Ingram (US)

Mențiune de onoare

Maserati MC12 Coupe 2004 – Frank Gelf (DE)

 

Clasa F

50 Years of Mean Machinery: BMW’s M Cars and their Ancestors

BMW 3.0 CSL Coupe Karmann 1972 – Michael Ulbig (DE)

Mențiune de onoare

BMW 320 Gruppe 5 Coupe 1978 – Mast-Jägermeister SE (DE)

 

Clasa G

Breaking the Speed Barrier: Pioneers that chased the magic 300 kph

Porsche 959 Sport 1989 – Andreas Gundermann (DE)

Mențiune de onoare

Citroen SM Coupe 1970 – Thierry Dehaeck (BE)

 

Concorso d’Eleganza Design Award for Concept Cars & Prototypes

By Public Referendum

Bugatti Bolide Track only Hyper Car 2020 – Bugatti Automobiles S.A.S.

 

Coppa d’oro Villa d’Este

Best of Show by Public Referendum

Aston Martin Bulldog 1979 – Philip Sarofim (US)

 

Trofeo BMW M

For the most powerful car

Ferrari F40 LM Coupe Michelotto 1993 – Stefan Näf (CH)

 

Trofeo FIVA

For the best preserved pre-war car

Bugatti Type 59 Sports Open Racecar 1934 – Fritz Burkard (CH)

 

Trofeo ASI

For the best preserved post-war car

Maserati A6 GCS MM Barchetta, Fiandri / Fantuzzi 1954 – Ulrich Schumacher (LI)

 

Trofeo Automobile Club Cernobbio

For the car driven from farthest away

Mercedes-Benz 300 SL Roadster Roadster 1960 – Erich Oswald (DE)

 

Trofeo Vranken Pommery

For the best iconic car

Mercedes-Benz 710 SS Rennsport Convertible 1929 – Eric van Lammeren (DE)

 

Trofeo Auto & Design

For the most exciting design

Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti Coupe Pininfarina 1966 – RQ Collections (US)

 

Trofeo BMW Group Classic

For the most sensitive restoration

Cord 812 Phaeton Convertible Phaeton 1936 – The JBS Collection Jack B. Smith Jr. (US)

 

Foto: Concorso d’Eleganza Villa d’Este; BMW Classic Group