Clubul Vehiculelor de Epocă organizează în ziua de 10 octombrie 2020 evenimentul “ BUCHAREST RING – OLD CARS RALLY” etapă în cadrul CRRVI organizat de Retromobil Club Romania.
Evenimentul va propune un traseu de circa 160km în jurul Bucureștiului pe drumuri naționale si județene precum și pe străduțe din localitățile în vecinătatea Bucureștiului și o mică porțiune din centura municipiului București (ce nu poate fi evitată).
Veți descoperi locuri deosebite în arealul ce ne înconjoară capitala și veți avea parte de probe interesante.
Înscrierile pentru acest eveniment încep pe data de 20 Septembrie ora 12:00.
Taxa de înscriere este de 300 Lei (pentru echipaj de două persoane).
Relații și înscrieri la
tel. 0721275464 sau pe emailul C. V. E. : clubulvehiculelordeepoca@gmail.com.
Comitetul de organizare C. V. E.
REGULAMENT PARTICULAR
PROGRAM
Duminica 20 Septembrie 2020: Deschiderea înscrierilor
Sambata 3 Octombrie ora 12.00: Închiderea înscrierilor
Sâmbătă 10 octombrie 2020
ORA 07.30 – DESCHIDERE, PREZENTARE ECHIPAJE LA START, ADMINISTRATIVE Parcarea Centrul Comercial Colosseum Retail Park – Soseaua Chitilei 284, Sector 1, București 012407 – Harta locație & acces în anexa 1
ORA 08.00 – ÎNSCRIERI ȘI CONTROL TEHNIC
ORA 09.20 – BRIEFING REGULARITATE CLASIC
ORA 10.00 – START REGULARITATE CLASIC
Programul poate suferi modificări în funcţie de necesităţile de organizare.
În această situație, participanții vor fi informați
- DESCRIEREA EVENIMENTULUI
- „RALIUL “BUCHAREST RING – OLD CARS RALLY” este un eveniment de regularitate organizat de CLUBUL VEHICULELOR DE EPOCA ca etapa a CRRVI organizat de RETROMOBIL CLUB ROMÂNIA, Autoritate Națională FIVA pentru România, în data de 10 octombrie 2020, în București și județele Ilfov si Giurgiu.
- „RALIUL “BUCHAREST RING – OLD CARS RALLY” este etapa a Campionatului de Raliuri de Regularitate pentru Vehiculele Istorice din România (CRRVI)pentru anul 2020.
- Clasamentul final nu se bazează pe viteza maximă atinsă sau pe timpii cei mai scurți realizați de participanți, ci este bazat pe respectarea de catre fiecare echipaj a vitezelor medii impuse. Viteza medie pe întreg parcursul evenimentului nu depășește 50 km/oră pe drumuri Naționale și Județene sau 80km/oră pe autostrăzi. Evenimentul are loc pe drumuri deschise traficului, organizatorul neînchizând nicio parte a traseului de la traficul regulat. Viteza medie pe etapă este specificată în Road book (maxim 50 km/h).
- Scopul evenimentului este de a permite colecționarilor de vehicule de epocă să își conducă vehiculele în condiții optime de siguranță și de a pune în valoare patrimoniul tehnic pe care îl constituie aceste vehicule. De asemenea, evenimentul promovează descoperirea patrimoniului turistic, arhitectural, cultural și istoric din țara noastră.
- Evenimentul este organizat astfel încât fiecare participant, indiferent de vechimea și performanțele vehiculului său, să poată parcurge traseul în condiții bune de siguranță.
- Evenimentul se desfășoară pe drumuri deschise circulației publice, în conformitate cu Codul Rutier în vigoare, cu grija pentru a nu perturba deplasarea altor participanți la trafic sau liniștea rezidenților. Plecarea participanților este eșalonată pentru a nu interfera cu traficul rutier.
- Acest eveniment respectă :
- legislația în vigoare referitoare la circulația pe drumurile publice (Codul Rutier/O.G. 195/2002, actualizată),
- legislația în vigoare referitoare la normele tehnice privind siguranța circulației rutiere și protecția mediului (prevederi RAR),
- prevederile generale ale Federației internaționale a vehiculelor de epocă (F.I.V.A.) pentru evenimente de regularitate,
- regulamentul general al C.R.R.V.I. (Campionatul de Raliuri de Regularitate pentru Vehiculele Istorice) elaborat de Comisia de Evenimente a Retromobil Club România,
- prevederile prezentului Regulament Particular.
- OFICIALI
- Comitetul de Organizare al „RALIULUI “BUCHAREST RING – OLD CARS RALLY” este format din :
- Directorul Raliului: Nicu Apostol 0721275464 0728131139
- Secretariat :
- Cronometrare : Laszlo Robert
- Traseu/Probe/Rezultate Regularitate:
- TRASEUL
- Traseul Raliului “BUCHAREST RING – OLD CARS RALLY”măsoară cca. 150km.
- Toate punctele de control (CT/CO) și timpii ideali sunt indicați în Road Book și în Carnetul de Bord. Toate distanțele sunt măsurate în kilometri.
- Road Book-ul și Carnetul de Bord vor fi înmânate fiecărui echipaj înainte de Start.
- VEHICULE ELIGIBILE
- Pentru admiterea la start vehiculele, trebuie să fie în perfectă stare tehnică, să fie curate și inscripționate conform cerințelor organizatorului.
- În funcție de anul de fabricatie prevăzut de clasele F.I.V.A. prezentate în cele ce urmează, vehiculele istorice participante se vor încadra în categoriile corespunzătoare:
- Clasa A: (Ancester) – fabricat până la 31 decembrie 1904
- Clasa B: (Veteran) – fabricat între 1 ianuarie 1905 până la 31 decembrie 1918
- Clasa C: (Vintage) – fabricat între 1 ianuarie 1919 până la 31 decembrie 1930
- Clasa D: (Post Vintage) – fabricat între 1 ianuarie 1931 până la 31 decembrie 1945
- Clasa E: (Post War) – fabricat între 1 ianuarie 1946 până la 31 decembrie 1960
- Clasa F: Fabricat între 1 ianuarie 1961 până la 31 decembrie 1970
- Clasa G: Fabricat între 1 ianuarie 1971 până la 31 decembrie 1980
- Clasa H: Fabricat între 1 ianuarie 1981 și până la limita de vârstă FIVA așa cum este specificată de DEFINIȚIA VEHICULULUI ISTORIC (30 de ani vechime).
- Adițional, se constituie Clasa M – motociclete fabricate până la 31 decembrie 1990
- Dacă o categorie are mai puțin de 3 vehicule înscrise la start, aceasta va fi combinată cu categoria următoare cu excepția categoriei M, care se constitue indiferent de numărul de participanți care au luat startul raliului.
- Autovehiculele istorice prezente la startul evenimentelor trebuie să fie dotate OBLIGATORIU cu:
- Inspecție tehnică valabilă (ITP)
- Contract de asigurare de răspundere civilă auto (RCA)
- Rovinieta valabilă, pentru vehicule istorice care nu au exceptarea C.N.A.I.R.
- Centuri de siguranță pentru locurile din față, cu excepția autovehiculelor care n-au fost prevăzute din fabricație
- Vestă reflectorizantă, triunghi reflectorizant, trusă medicală în termen de valabilitate
- Extinctor în perioada de valabilitate cu capacitatea de minim 1 kg
- 2 saci menajeri pentru depozitarea gunoiului
- Folie impermeabilă și rezistentă la hidrocarburi pentru amplasare sub mașină
- Toate autovehicule participante la eveniment sunt obligate să aibă instalația electrică (cf. 8.4.9.) pentru transponderul de cronometrare conform schiței prezentate în anexa 2. Organizatorul nu are obligația de a furniza participanților instalația electrică necesară participării la eveniment.
- PARTICIPANTI ELIGIBILI
- Înscrierile se fac online prin intermediul formularului de înscriere indicat pe site-ul http://www.culubulvehiculelordeepoca.ro. Prin completarea formularului de înscriere echipajele participante acceptă regulamentul particular al evenimentului.
- Valoarea taxei de înscriere, modalitatea de plată și numărul maxim de echipaje/participanți sunt menționate în formularul de înscriere.
- Taxa de înscriere se achită cel târziu la data de 03 octombrie 2020, ora 12.00.
- Cererile de participare sunt evaluate de catre Comitetul de Organizare, iar validarea înscrierii se face după confirmarea achitării taxei de participare.
- Echipajul este format din pilot și copilot. Pilotul trebuie să aiba permis de conducere valabil.
- În vederea înscrierii, organizatorii solicită următoarele informaţii: date despre vehiculul înscris (marca, modelul, anul de fabricaţie), date despre echipaj (nume/prenume, pilot/co-pilot, alţi membri ai echipajului).
- Aceste date sunt folosite exclusiv pentru stabilirea listelor de participare, a grilei de start și a clasamentului final, prelucrarea lor limitându-se la aceste scopuri; în cazul refuzului de furnizare, de către persoana care solicită înscrierea, a datelor de mai sus, cererea de înscriere nu va putea fi procesată.
- În cazul abandonului, echipajul este obligat să anunțe telefonic sau verbal organizatorul evenimentului/directorul raliului sau cel mai apropiat arbitru și să asigure predarea transponderului.
- Comitetul de Organizare își rezervă dreptul de a refuza orice cerere de participare fără să explice motivele.
- PUBLICITATEA
- Participanții trebuie să afișeze pe mașinile lor materiale publicitare – înmânate de către organizatori precum și plăcile raliului cu numarul de concurs (pe portiere sau geamurile laterale).
- Este interzisă publicitatea altor evenimente cu masini de epocă fără acordul expres al Organizatorilor.
- ECHIPAMENT PARTICIPANTI
- Cod vestimentar: deși nu se impune nici o limitare pentru ținute, participanții nu se vor prezenta la start în ținute indecente sau neadecvate. Sunt recomandate ținutele motorsport din anii de fabricație ai vehiculelor (combinezoane, jachete de pilotaj, căști, ochelari –googles, mănuși etc).
- REGULI GENERALE
- ETAPE
- Startul în toate etapele se va da în ordinea numerelor de concurs din minut în minut.
- Este interzisă prezentarea la linia de start a participanților înaintea timpului stabilit prin Lista de Start. Intrarea la Start în avans și blocarea altor participanți se penalizeaza cu 150 de puncte.
- Ratarea startului pentru orice motiv se penalizeaza cu 150 de puncte. Participanții care au ratat startul unei Etape se pot prezenta la startul urmatoarei etape unde vor porni conform Listei de Start.
- Etapa se deschide cu 15 minute inaintea orei de start și se inchide 15 minute după ora stabilita a plecarii ultimelei masini.
- ETAPE
- CONTROALE ORARE (CT/CO)
- Timpul oficial este afișat la Controlul Orar de la Start și este ora exactă de pe site-ul time.is
- Arbitrul va marca ora de plecare/sosire în Caietul de Bord sub semnatura sa. Participanții nu au dreptul să scrie în Carnetul de Bord, cu exceptia eventualelor spatii special rezervate și marcate. Orice modificare adusa de echipaj în Carnetul de Bord va fi penalizată cu 150 de puncte.
- Vehiculele nu pot intra în zona de control orar inainte de timpul lor ideal în afara de situatie în care este permisa sosire în avans. Orice diferenta între timp ideal și timp realizat va fi penalizata cu 10 puncte pentru fiecare minut de avans sau intarziere.
- Intârziere maxima la oricare Control Orar în timp este de 15 minute.
- Ratarea unui punct de CT/CO va fi penalizata cu 150 de puncte.
- Punctul de CT/CO se deschide cu 15 minute inaintea orei calculate pentru sosirea primei masini și se inchide 15 minute dupa ora stabilita (conform timpului ideal) pentru sosirea ultimei masini.
- TESTELE DE REGULARITATE (TR/PS)
- Testele de Regularitate (TR/PS) sunt efectuate, ca parte din cursul normal al Raliului de regularitate, pe drumuri deschise traficului. Pe toată durata evenimentului, echipajele trebuie să adapteze viteza lor, în conformitate cu indicațiile rutiere. Dacă pe parcursul unei TR/PS se găsește indicator rutier cu viteza mai mică decât cea impusă prin Carnetul de Bord, atunci echipajul trebuie să respecte viteza indicată legal. Dacă restricția încetează sau este urmată de un semn rutier de anulare a limitării vitezei, viteza va reveni la cea impusă de organizator.
- Testele de Regularitate (TR/PS) vor fi cronometrate la 1/10 secunde. Fiecare secundă abatere de la timpul ideal va fi penalizată cu 1 punct.
- Punctele de START / FINISH ale TR nu sunt marcate prin indicatoare specifice, dar sunt definite clar în roadbook.
- CRONOMETRAREA
- Cronometrarea TR/PS se face cu echipament de cronometrare pe baza de GPS – ChronoFun (chronofun.com)
- Precizia de cronometrare este de 1/10 secunde.
- Cronometrarea se face în cel putin 2 puncte a TR, se calculeaza viteza medie dintre aceste puncte, iar diferenta de timp între timpul realizat cu viteza media impusa și timpul cu viteza medie realizata se transforma în puncte de penalizare.
- Este interzisă oprirea la startul / pe parcursul / la finish-ul zonelor TR/PS.
- Rezultatele parțiale pot fi urmărite în timp aproape real (la scurt timp după finalizarea fiecărei probe) pe site-ul http://www.chronofun.com/ – adresa exacta va fi furnizată participanților la start.
- Afișarea rezultatelor provizorii se face la 15-minute după ce timpul alocat pentru sosirea ultimei mașini a trecut.
- Echipamentul de cronometrare este asigurat de organizator. Participanții vor semna pentru primirea / predarea aparaturii de cronometrare și au obligatia de a nu lăsa echipamentele ChronoFun nesupravegheate. În cazul în care echipamentul predat este deteriorat / pierdut, participantul este obligat la o plată de despăgubire de 100Euro pentru echipamentul deteriorat / pierdut.
- Paticipanții sunt obligati ca la preluarea echipamentelor ChronoFun să verifice integritatea sigiliului și integritatea fizică a aparatului / cablurilor. În cazul în care sigiliul este deteriorat sau aparatura prezintă urme de desfacere/dezasamblare, membrilor echipajului respectiv li se va refuza participarea la evenimentele unde este utilizată soluția de cronometrare ChronoFun.
- Alimentarea sistemului de cronometrare se poate face din orice sursă de energie de 12V: bricheta mașinii sau linie directă de alimentare cu 2 fire (recomandat). Participanții sunt obligați ca la înscriere să selecteze varianta de alimentare pentru mașina! IMPORTANT: Organizatorul nu este responsabil în cazul nefuncționării sistemului de cronometrare din lipsă de alimentare.
- Fiecare echipament de cronometrare va fi predat obligatoriu după finalizarea ultimei probe cronometrate, la FINISH.
- ECHIPAJE și ECHIPE
- Echipajele sunt formate din pilot și un copilot și pot avea un total de 4 membri. Întreaga responsabilitate aparține pilotului care trebuie să posede permis de conducere valabil la data desfășurarii evenimentului, pentru categoria de vehicul corespunzatoare.
- Pe durata fiecarui eveniment, membrii echipajului, respectiv pilotul și navigatorul, pot schimba posturile între ei daca ambii poseda permis de conducere valabil pentru tipul respectiv de vehicul. Membrii echipajului care nu au permis de conducere valabil nu pot conduce pe parcursul evenimentului, nerespectarea acestei prevederi fiind penalizata cu excludere de la eveniment.
- În cadrul evenimentului se pot forma echipe din echipajele participante. Fiecare echipa poate fi alcătuită din 3-5 echipaje, iar la clasamentul echipelor vor puncta cele 3 echipaje din echipă care au cele mai puține puncte de penalizare.
- Înscrierea echipelor se poate face înainte de briefing, dupa validarea fiecărui echipaj în parte.
- CONTESTAȚII
- Toate contestațiile trebuie depuse în scris și predate Directorului Raliului cel tâziu la 15 minute dupa anunțarea rezultatelor provizorii (cf. 8.4.6.).
- Contestațiile se taxează cu 100 RON, taxa restituibilă doar dacă în urma analizei contestația este considerată întemeiată.
- Comisia de contestații este alcătuită din Directorul de Raliu (Eveniment), din responsabilul pentru cronometrare și unul din participanți, tras la sorti înaintea startului. În cazul în care acest participant abandonează și nu mai este prezent la finish sau este implicat în formularea contestației, se va face o nouă tragere la sorți.
- Decizia comisiei de contestații este definitivă.
- Timpul măsurat de catre sistemul de arbitraj automat nu se poate contesta.
- PREMII
- Premiile acordate sunt urmatoarele :
CLASAMENT general locurile – 1, 2, 3
B. CLASAMENT pentru fiecare categorie separat, locurile – 1, 2, 3
C. CUPA DACIA CLASIC locurile – 1, 2, 3
D. CLASAMENT Femei în Motorsport, locurile – 1, 2, 3
- CLASAMENT Echipe – locurile 1, 2, 3
11.2. Organizatorul poate decide să acorde și alte premii speciale și cupe.
- REZUMAT PENALIZARI
- Ratarea startului în Etapa la minutul impus: 150 puncte
- Intrarea în Startul Etapei înaintea minutului impus și/sau blocarea participantului care are start în minutul respectiv: 150 puncte
- Avans la Control Orar (CT/CO): 10pct/min – maximum 150 puncte
- Întârzierea la Control Orar (CT/CO): 10pct/min – maximum 150 puncte
- Avans la Probele Speciale (TR/PS): 0,1 punct per 1/10 secunde, (1 pct/secunda) maximum 150 puncte
- Întârzierea la Probele Speciale (TR/PS): 0,1 punct per 1/10 secunde, (1 pct/secunda) maximum 150 puncte
- Oprirea sau mersul inapoi pe Testul de Regularitate (TR/PS): 150 puncte
- Lipsa ștampilei de la Control de Trecere (CT/CO): 150 puncte
- Neprezentarea Foii de parcurs, inscrieri/modificari în rubricile oficiale sau pierderea ei: 150 puncte
- Lipsa fotografiilor: 150 puncte
- Depășirea vitezei la puncte de măsurare a vitezei: 900 puncte
- Abordarea greșită la un punct de control orar (sosire din direcție greșita): 150 puncte
- Lipsa la loc vizibil abțibilduri numere concurs / sponsori / organizatori (oferit de organizatori): 150 puncte / abtibild
ANEXĂ 2 REGULAMENT PARTICULAR
Măsurătorile pe traseu se fac cu ajutorului sistemului de cronometrare prin GPS, asigurat de Chrono Fun, un sistem precis (precizie de zecime de secundă), comod și eficient, atât pentru participanți, cât și pentru organizator.
Echipamentul terminal pentru colectarea și transferarea datelelor de navigație către un server central este transmițătorul miniGPS.Acesta transmite în timp real informații precise despre locația vehiculului și momentul de timp, folosite pentru calculul rezultatelor.
Sistemul aduce un mare avantaj prin faptul că participanții pot afla imediat, după fiecare probă, atât rezultatul pe probă cât și clasamentul provizoriu prin accesarea paginii de Internet pentru cronometrarea evenimentului.
Pentru a vă identifica și înregistra atunci când treceți prin dreptul punctelor de măsură, este nevoie ca dispozitivul miniGPS să fie montat/aplasat la vedere astfel încât să poată recepționa bine semnalele GPS. În acest sens, se recomandă fixarea sau amplasarea lui cu codul de bare în sus, respectând însemnul “THIS SIDE UP”. După conectare, acest transponder va fi testat de echipa organizatoare.
Transponderul miniGPS se alimentează de la bateria de 12 V a autovehiculului, fie direct, folosind priza mașinii (bricheta). De aceea, înainte de a vă prezenta la START trebuie să vă asigurați că autovehicul dumneavoastră este dotat cu una din următoarele soluții:
Varianta A: conectare printr-o linie de alimentare cu 2 fire (masă și 12V), trasă direct de la baterie în habitaclu
- Această linie de alimentare trebuie să fie completată la capătul dinspre transponder cu 2 terminale (papuci) mamă de 6mm latime, pentru a putea fi conectate corespunzător la transmițătorul miniGPS.
- Pentru protecția la scurt-circuit, linia de alimentare trebuie protejată de o siguranță (serie) de 1A.
- Conexiunile cablajului trebuie să fie făcute cu atenție pentru a se evita deconectarea în mers!
Varianta B: conectare folosind priza de brichetă a mașinii
- Pentru această metoda de conectare vă rugăm să va asigurați că priza de brichetă este funcțională iar contactul electric este ferm pentru a se evita deconectarea în mers!
IMPORTANT:
- Organizatorul nu va pune la dispoziție linia de alimentare, ci doar cablul de alimentare pentru transponder (fie pentru varianta cu papuci (A) fie pentru brichetă (B).
- Participanții sunt obligați ca la înscriere să selecteze varianta de alimentare pentru mașină!
- Organizatorul nu este responsabil in cazul nefuncționării sistemului de cronometrare din lipsa de alimentare.
- După finalizarea ultimei probe cronometrate, vă rugăm să pregătiți transponderul pentru predarea obligatorie la finalul raliului!
ANEXĂ 3 REGULAMENT PARTICULAR
BRIEFING
- Timpul oficial este afișat la Controlul Orar de la Start și este ora exactă de pe site-ul www.time.is
- Echipajele se vor alinia la start cu 5 minute înainte de startul fiecăruia, conform propriului timp ideal.
- Testele de Regularitate sunt efectuate pe drumuri deschise traficului. Pe toată durata evenimentului, echipajele trebuie să adapteze viteza lor în conformitate cu indicațiile rutiere.
- Punctele de START / FINISH ale testelor de regularitate nu sunt marcate prin indicatoare specifice, dar sunt definite în Road Book și/sau în Carnetul de Bord.
- Dacă pe parcursul unei secțiuni de regularitate echipajul întâlnește un indicator rutier cu viteza mai mică decât cea impusă prin Carnetul de Bord, atunci echipajul trebuie să respecte viteza indicată legal. Dacă restricția încetează sau este urmată de un semn rutier de anulare a limitării vitezei, viteza va reveni la cea impusă de organizator.
- Dacă în Road Book nu este marcată în mod distinct o intersecție sau deviere, urmăriți tot timpul drumul principal. Urmăriți cu strictețe semnele de circulație și nu vă panicați dacă la un punct din Road Book găsiți o diferență de distanță – verificați la următorul punct de pe traseu și ajustați calculele în consecință.
- Punctele de START ale testelor de regularitate sunt considerate cu intrare liberă, astfel încât fiecare echipaj își poate alege momentul de timp pentru intrare.
- Este interzisă oprirea la startul / pe parcursul / la finish-ul zonelor testelor de regularitate.
- Puteți opri vehiculul numai la distanțe mai mari de 200 de metri înainte de startul zonelor de regularitate sau după finish-ul acestora.
- Vehiculele nu pot intra în zonele de control orar înainte de timpul lor ideal, cu excepția punctelor de sosire la care intrarea este liberă; pentru sosire în avans nu se aplică penalizări la aceste puncte. Pentru sosirea în întârziere se aplică întotdeauna penalizări.
- Pentru urmărirea exactă a vitezei medii, puteți utiliza una din următoarele soluții:
- Pentru măsurarea precisă a distanței parcurse: un odometru de bord de precizie (mecanic sau cu senzor) sau de o aplicație de telefon/tabletă de tip rally tripmeter (mai puțin precisă, cu GPS sau senzor)
- Pentru măsurarea timpilor: un ceas-cronometru
- Pentru calculul vitezei: un calculator, o aplicație dedicata de tip speedtable sau de tabele de calcul al vitezei
Sumar penalizări:
- Ratarea startului în Etapa la minutul impus: 150 pct.
- Intrarea în Startul Etapei înaintea minutului impus și/sau blocarea participantului care are start în minutul respectiv: 150 pct.
- Avans la Control Orar (CT/CO): 10pct/min – max. 150 pct.
- Întârzierea la Control Orar (CT/CO): 10pct/min – max. 150 pct.
- Avans la Probele Speciale (TR/PS): 0,1 punct per 1/10 secunde, max. 150 pct.
- Întârzierea la Probele Speciale (TR/PS): 0,1 pct. per 1/10 secunde, max. 150 pct.
- Oprirea sau mersul înapoi pe Testul de Regularitate (TR/PS): 150 pct.
- Lipsa ștampilei de la Control de Trecere (CT/CO): 150 pct.
- Neprezentarea, pierderea Foii de parcurs, înscrieri/modificări în rubrici: 150 pct.
- Lipsa fotografiilor: 150 pct.
- Depășirea vitezei la puncte de măsurare a vitezei: 900 pct.
- Abordarea greșită la un punct de control orar (sosire din direcție greșita): 150 pct.
- Lipsa la loc vizibil abțibilduri numere concurs/sponsori/organizatori: 150 pct. / abțibild
ANEXĂ 4 REGULAMENT PARTICULAR 4×4 GRAVEL TRACKS
SPECIFIC PENTRU SECȚIUNEA 4×4 GRAVEL TRACKS, REGULAMENTUL SE AMENDEAZĂ CU URMĂTOARELE PARAGRAFE
- Traseul Raliului “BUCHAREST RING – OLD CARS RALLY” 4×4 GRAVEL TRACKS măsoară circa 100km din care circa 30km în afara drumurilor deschise circulației publice.
- La eveniment sunt autorizate să participe numai autovehicule ISTORICE CU TRACȚIUNE INTEGRALĂ, în stare de funcționare.
- Traseul este stabilit de catre organizatori si este parcurs în întregime de acestia, cu un autovehicul CU TRACȚIUNE INTEGRALĂ.
- Organizatorii au dreptul de a modifica, traseul etapelor si/sau probelor speciale în functie de starea vremii sau de alte situatii exceptionale.
- Modificarile vor fi aduse la cunostinta participantilor înainte de începerea etapei, sau in cazuri speciale, in timpul desfasurarii etapei.
- Datorita stilului diferit de conducere al echipajelor, sau a conditiilor particulare de aderenta precum si a liniei de parcurgere a pozitiei, pot aparea neconcordante între distantele mentionate în roadbook si distanta parcursa efectiv. Aceste diferente (de ordinul metrilor) fata de distanta din roadbook sunt considerate tolerante de masurare si nu pot constitui obiectul unor reclamatii din partea participantilor.
- In cazul in care portiuni de traseu vor trece pe drumuri deschise circulatiei publice, parcurgerea acestora se va face cu respectarea prevederilor Codului Rutier in vigoare. Organizatorul este obligat sa comunice concurentilor amplasamentul respectivelor portiuni, prin mentiuni pe roadbook, sau la briefing-urile ce preced startul.
- Cronometrarea se va face la nivel de secundă.
- Penalizarile se vor exprima în puncte. Un punct = 1 secundă. Castigatorul va fi declarat echipajul cu numarul cel mai scazut de puncte.