8 AUTOMOBILE FRANȚUZEȘTI CARE MERITĂ ATENȚIA NOASTRĂ LA RÉTROMOBILE 2019!

Lucrurile se întâmpla diferit în Franța. Oamenii au un aer boem și par calmi chiar și-atunci când se grăbesc. Când vine vorba de automobile, gusturile lor sunt și ele mai puțin diferite. Și dacă vreți dovada, vă invit să aruncați o privire la licitațiile care au loc cu ocazia Rétromobile Paris.

1980 Citroen Mehari

Valoarea estimată înainte de vânzare: 25,000 – 35,000 €

Dacă vrei ceva și mai ciudat decât Volkswagen Thing, ei bine, versiunea franțuzească a lui s-ar putea să fie perfectă pentru tine. Citroen Mehari se bazează pe platforma lui 2CV și are și el suspensie independentă și motor boxer. Există de asemenea și o versiune 4×4, introdusă de Citroen la sfârșitul anilor ’70.

1994 Venturi 400 GT Trophy

Valoarea estimată înainte de vânzare: 120,000 – 200,000 €

Frâne ceramice care erau puse la încercare de un motor V6 de 400 de cai putere, amplasat în spatele șoferului – acestea sunt principalele caracteristici ale lui Venturi 400 GT. Acest automobil a fost al 25-lea construit, iar compania a costruit în total doar câteva zeci de unități. A participat la curse între 1993 și 1995, apoi a revenit la specificațiile potrivite drumurilor publice.

1963 Citroen Ami 6

Valoare estimată înainte de vânzare: 20,000 – 30,000 €

Citroen a construit în total peste 1,8 milioane de Ami, dar chiar dacă există într-un număr atât de mare, asta nu l-a împiedicat să rămână unic prin ciudățenia sa. Haideți să îl privim puțin. De la geamul din spate, care pare că a coborât în direcția greșită, la fața mică și volanul cu o singură spiță, semn distinctiv al mărcii Citroen, aproape nimic nu este convențional. Dar asta adaugă puncte în plus la capitolul farmec. În plus, în franceză Ami înseamnă “prieten”, așa că este aproape imposibil să nu vă placă de el!

1991 Citroen BX 4 TC

Valoare estimată înainte de vânzare: 60,000 – 80,000 €

BX 4 TC pare cumva a fi fratele mai mic a lui Audi Sport Quattro și există motive întemeiate pentru asta. În acele zile nebune în care Grupa B fura inimile fanilor, Peugeot 205 T16 era cel care o ținea pe Franța pe primele locuri ale podiumului. Dar în 1986 Citroen voia și el o parte din glorie. Însă problema a fost că nu a înțeles exact ce voia grupa B. În loc să proiecteze un automobil de raliu, compania a încercat să adapteze un model existent la regulile grupei B, însă automobilul rezultat nu a fost competitiv. Citroen a participat la câteva competiții înainte de a se retarge, iar cele 200 de automobile care trebuiau construite pentru drumurile publice nu au fost terminate. Din păcate, acum probabil mai există doar câteva.

1953 Renault Frégate Ondine by Ghia

Valoare estimată înainte de vânzare: 80,000 – 100,000 €

După cel de al doilea Război Mondial, industria constructorilor de caroserii, odată înfloritoare, a avut de suferit. Printre cei care au făcut față provocărilor se numără Ghia, din Italia, cu siguranță una dintre cele mai faimoase case de design auto. Frégate, bazat pe modelul Amiral, poartă o caroserie cabriolet semnată de Ghia și a fost prezent la Salonul Auto de la Paris din anul 1953. Chiar dacă automobilul ar fi fost bine primit de către public, el ar fi fost, în același timp, foarte scump pentru a fi produs. Acesta esta singurul exemplar care a fost construit.

1954 Panhard X86 Dolomites by Pichon&Parat

Valoare estimată înainte de vânzare: 100,000 – 130,000 €

Panhard Dyna este un alt automobil franțuzesc înfățișat într-un mod ciudat. Însă Franța anilor ’50 – ’60 era considerată casa automobilelor neobișnuite, cu performanțe oarecum reduse. Panhard a devenit un automobil popular de modificat datorită greutații sale ușoare. El a servit drept bază pentru “Dolomites”, realizat de către caroserii francezi Pichon – Parat. Au existat puțin peste cincizeci de exemplare, iar acest exemplar, vopsit în culoarea French blue, a concurat la Turul Franței în 1954 și a câștigat la clasa sa la Raliul Aix-en-Provence în același an.

1939 Citroen Traction 11BL Cabriolet by Clabot

Valoare estimată înainte de vânzare: 250,000 – 350,000 €

Citroen Traction Avant a fost un automobil destul de revoluționar pentru vremea lui. Robert Clabot a intervenit pentru a adăuga puțină eleganță, astfel au fost create un număr de câteva cabriolete care arătau cu adevărat sofisticat. În conformitate cu Artcurial, acesta este unul din ultimele trei automobile rămase în viață.

1952 Dick-Ducati Tricycle

Valoare estimată înainte de vânzare: 10,000 – 15,000 €

Un automobil pentru cei care nu au nimic de demonstrat, micuțul este un microcar franțuzesc cu inimă italiană, în acest caz un Ducati de 175 centimetri cubi. Glumele pe seamana acestui simpatic sunt, așa cum probabil bănuiți, interminabile.

FOTO: www.hagerty.com