Ediția din 2020 a salonului italian dedicat vehiculelor istorice, care s-a desfășurat între 22-25 octombrie în plină pandemie covid 19, se închide cu un bilanț pozitiv potrivit organizatorilor, având în vedere premisele.
La scurt timp de la încheierea evenimentului Auto e Moto d’Epoca, directorul firmei organizatoare Mario Carlo Baccaglini a declarat: „Am reușit să organizăm un eveniment de înaltă calitate în ciuda stării de urgență din sănătate la nivel mondial”. La această ediție, după cum era de așteptat, s-a înregistat un aflux mult mai redus decât edițiile anterioare.
Ediția din acest an a salonului padovan a avut în centrul atenției numeroase aniversări ale unor branduri celebre precum Alfa Romeo – 110 ani și Jaguar – 85 de ani dar și a unor modele care au contribuit decisiv la istoria modernă a automobilului precum Lancia Flavia (primul automobil italian cu tracțiune față, primul de mare serie având frâne cu discuri și primul cu motor boxer răcit cu apă) – 60 de ani, Range Rover (primul model off road multifuncțional) – 50 de ani și Fiat Uno Turbo IE (primul model de clasă mică dotat cu ABS) – 35 de ani.
Cel mai datat automobil expus la ediția din acest an a fost un rarisim Bugatti T13 din 1920 și care aniversează 100 de ani chiar în acest an. Printre cele mai rare s-a înumărat un exemplar al modelului ASA 1000 GT din 1965 expus de dealerul Ruote da Sogno.
Conform tradiției și la această ediție Auto e Moto d’Epoca, au fost expuse la vânzare numeroase rarități. Un prim exemplu în acest sens este Sabrina, un microbuz Fiat 850 construit de Carrozzeria Fissore. Frumusețea unor astfel de evenimente este că există automobile pentru toate gusturile și bugetele, de la puținele modele de dinainte de război până la cele mai recente modele youngtimer și modele supercar. Între acestea s-au poziționat destul de bine la această ediție și modelele clasice ale anilor ’50 și ’60.
Doar două exemplare realizate și acest lucru este suficient pentru a avea o indicație la cât de rar și de prețios poate fi spre exemplu un Ferrari 250 GT LWB California NART din Autoveneta Heritage Classic și care poate fi considerat una dintre vedetele acestei ediții ale salonului padovan.
În toate pavilioanele acestei ediții au putut fi observate automobile în anumite versiuni de echipare și culori, de la rozul unui Porsche 964 Carrera RS la nuanțele de verde ale unor exemplare de Porsche 928 S sau atractivul Fiat 1200 TV Spider. La standul Range Rover Classic Club, în centru atenței sau aflat o foarte rară versiune CSK cu 3 uși de culoare neagră și un exemplar LSE de culoare bronz. Alte exemple bune în acest sens au fost Lancia Flavia Zagato în albastru ministerial și unul dintre foarte rarele exemplare Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce din „Giallo Pergamena”.
În cele patru zile de târg, ofertele culturale au însoțit pe cele tranzacționale, cu întâlniri tematice și expoziții de cel mai înalt nivel. În hala 3, la standul clubului ACI Storico a fost organizată în colaborare cu Intermeeting expoziția intitulată „Obișnuitul devine extraordinar” și unde au fost expuse 10 modele unice care evidențiază geniul italian în tehnică și stil. Dintre acestea, în prim plan s-a aflat Cisitalia D46 pe care a concurat legendarul pilot Tazio Nuvolari. Citiți articol complet aici:https://auto-retro-passion.ro/salonul-auto-e-moto-depoca-2020/
Foto: Ruoteclassiche