CUPRINS
1. INTRODUCERE
2. ORGANIZATORI SI EVENIMENTE
3. VEHICULE ISTORICE ADMISE
4. ECHIPAJE
5. INSCRIERE
6. ROADBOOK
7. CARNETUL DE CONTROL
8. DESFASURARE
9. ETAPE
10. CONSTITUIREA CLASAMENTULUI PE EVENIMENT SI COEFICIENTI
11. PENALIZARI
12. CLASAMENTE SI PREMIERE
13. SPONSORI SI PARTENERI
14. RESPONSABILITATI
15. MEDIA
1. INTRODUCERE
Retromobil Club Romania, Autoritate Nationala a Federatiei Internationale a Vehiculelor Vechi (F.I.V.A.), deleaga Comisia Sportiva R.C.R pentru organizarea Campionatului de Raliuri de Regularitate pentru Vehiculele Istorice (C.R.R.V.I.).
1.1 Evenimentele tip Competitii de Regularitate care compun C.R.R.V.I. sunt competitii de regularitate ce se desfasoara in etape pe baza timpilor si a vitezei medii impuse. Pe durata fiecarui eveniment participantii trebuie sa se supuna codului rutier in vigoare iar viteza medie pe etapa nu poate depasi 50 km/h.
1.2 Evenimentele componente ale C.R.R.V.I. se organizeaza si se desfasoara în conformitate cu urmatoarele regulamente :
• Regulamentul FIVA de desfasurare a evenimentelor istorice de regularitate;
• Codul Sportiv International FIA si anexele sale editia 2010;
• Regulamentul Particular al fiecarui eveniment component al C.R.R.V.I.
1.3 In cadrul etapelor CRRVI se pot constitui doua clase distincte si anume Regularitate Clasica si Regularitate Sportiva diferenta intre cele doua fiind viteza medie impusa pe TR inchise circulatiei unde la clasa de Regularitate Sportiva vitezele pot ajunge pana la 80km/h pe cand la Regularitate Clasica sunt de sub 50km/h. Totusi pentru atribuirea punctelor pentru CRRVI se va constitui un singur clasament comun intre cele doua clase conform punctelor de penalizare a concurentilor.
1.4 Prin inscrierea in competitie, participantii accepta prevederile prezentului Regulament General si Regulamentelor particulare al fiecarui eveniment din componenta C.R.R.V.I.
1.5 Pentru Probele de Regularitate cu viteze medii mai mari de 50 km/h, echipajul este obligat sa foloseasca casca de protectie.
2. ORGANIZATOR SI EVENIMENTE
2.1 Organizatorul C.R.R.V.I. este Retromobil Club Romania, Autoritate Nationala a Federatiei Internationale a Vehiculelor Vechi (F.I.V.A.) prin Comisia Sportiva.
Sediu : Str. Zeicani nr 13 A, sector 4 , cod 040791, Bucuresti
2.2 Evenimentele care compun C.R.R.V.I. 2018 sunt:
1. Old Cars Rally Prahova 27-29 apr
2. Castle Classic Rally Tg Mures 25-26mai
3. Moldova Classic Rally 8-9 iunie
4. Sibiu Rally Romania 16-18 august
5. Raliul Carpati Retro 31aug-2sep
6. Kronstadt Clasic Rally 14-16sep
7. Raliul Memorial Giurgiu 1904 29sep
3. VEHICULE ISTORICE ADMISE
3.1 La evenimentele C.R.R.V.I. sunt admise doar vehiculele istorice ce poseda mentiunea “vehicul istoric” in Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) sau echivalentul mentiunii pentru vehiculele istorice din tari in care exista autoritati nationale F.I.V.A. sau poseda carte de identitate F.I.V.A. sau Pasaport Tehnic FIA (HTP FIA). La evenimentele C.R.R.V.I. inscrise la Calendarul F.I.V.A. International, cartea de identitate F.I.V.A. este obligatorie.
3.2 Comisia Tehnica a fiecarui eveniment poate refuza participarea acelor automobile care nu corespund din punct de vedere tehnic sau care prezinta modificari neconforme si de aspect prin care isi pierd calitatea de vehicul istoric.
Functie de anul de fabricatie prevazut de clasele F.I.V.A. prezentate in cele ce urmeaza, vehiculele istorice participante se vor incadra in categorii corespunzatoare:
– Cat. A (Ancester) – fabricat pana la 31 decembrie 1904
– Cat. B (Veteran) – fabricat intre 1 ianuarie 1905 pana la 31 decembrie 1918
– Cat. C (Vintage) – fabricat intre 1 ianuarie 1919 pana la 31 decembrie 1930
– Cat. D (Post Vintage) – fabricat intre 1 ianuarie 1931 pana la 31 decembrie 1945
– Cat. E (Post War) – fabricat intre 1 ianuarie 1946 pana la 31 decembrie 1960
– Cat. F – fabricat intre 1 ianuarie 1961 pana la 31 decembrie 1970
– Cat. G – fabricat intre 1 ianuarie 1971 pana la 31 dec 1980
– Cat. H-fabricat intre 1 ianuarie 1981 si pana la limita de 30 de ani vechime.
3.3 Se constituie Trofeul Dacia Clasic pt toate modelele de autovehicule Dacia care au drept sa participe la evenimentele CRRVI.
3.4 La evenimentele C.R.R.V.I. pot participa in regim de raid, in afara clasamentului fiecarui eveniment si implicit clasamentului C.R.R.V.I., vehicule istorice ale caror echipaje nu doresc sa fie clasificate.
3.5 Toate autovehicule participante la evenimentele C.R.R.V.I. sunt obligate sa aiba instalatia electrica pentru transponder conform schitei anexate. Organizatorul nu are obligatia de a furniza concurentului instalatia electrica necesara evenimentelor C.R.R.V.I..
4. ECHIPAJE SI ECHIPE
4.1 Echipajul este format din doua persoane, respectiv pilot si navigator si eventual pasageri, in limita locurilor prevazute in cartea de identitate a vehiculului (C.I.V.) si de regulamentul particular.
4.2 Pe durata fiecarui eveniment, membrii echipajului, respectiv pilotul si navigatorul, pot schimba posturile intre ei daca ambii poseda permis de conducere valabil pentru tipul respectiv de vehicul.
4.3 In Cadrul CCRVI se pot forma echipe din echipajele participante la evenimente. Fiecare echipa poate fi alcatuita de 3-5 echipaje. Pentru inscrierea echipei se percepe de organizator o taxa de 150 RON per eveniment.
5. INSCRIERE
5.1 Inscrierea reprezinta intentia exprimata a echipajului de a lua startul si totodata asumarea respectarii prezentului regulament, regulamentului particular, precum si a oricaror altor reguli impuse de catre organizator.
5.2 Inscrierea in sine nu reprezinta dreptul de a lua parte la eveniment, organizatorul isi rezerva dreptul de a refuza inscrierea fara nici o motivare in prealabil. Organizatorul poate decide o data limita de inscriere, precum si numarul maxim de participanti. Echipajele care se afla pe lista oficiala de start, devin echipaje inscrise oficial. Lista oficiala si ordinea de start sunt intocmite de organizator dupa expirarea termenului limita de inscriere si vor fi afisate la punctul de start si publicate pe site-ul Organizatorului evenimentului si/sau R.C.R.
5.3 Taxa de inscriere se stabileste de organizator si va fi publicata odata cu regulamentul particular. Validarea inscrierii este conditionata de achitarea taxei.
5.3.1 Inaintea startului, organizatorul fiecarui eveniment tip raliu de regularitate pune la dispozitia echipajelor inscrise, urmatoarele:
- Regulamentul particular
- Road Book cu harta traseului
- Carnet de Control
- Numere de concurs
- Placheta oficiala a evenimentului si stickerele sponsorilor si partenerilor.
5.3.2 Inaintea startului, organizatorul fiecarui raliu de regularitate pune la dispozitia echipajelor care participa in regim de RAID urmatoarele:
- Harta traseului
- Placheta oficiala a evenimentului
5.4 Perioada de inscriere pentru fiecare eveniment este mentionata in regulamentul particular al acestuia.
5.5 Cod vestimentar: participantii nu vor fi la start in tinute indecente sau neadecvate. Pentru membrii R.C.R. se recomanda purtarea tricourilor si sepcilor R.C.R. Sunt admise tinutele motorsport din anii de fabricatie ai vehiculelor (combinezoane , jachete de pilotaj , casti , ochelari –googles, manusi, etc).
5.6 Autovehiculele istorice participante pot fi: autoturisme, motociclete si/sau vehicule utilitare (inclusiv 4×4).
5.7.1 Autovehiculele istorice prezente la startul evenimentelor trebuie sa fie dotate OBLIGATORIU cu:
a – inspectie tehnica valabila (ITP)
b – Contract de asigurare de raspundere civila auto RCA.
c – rovinieta valabila pentru vehicule istorice care nu au exceptarea C.N.A.D.N.R.
d – centuri de siguranta pentru locurile din fata, cu exceptia autovehiculelor care n-au fost dotate din fabricatie.
e – vesta reflectorizanta, triunghi reflectorizant, trusa medicala
f – extinctor in perioada de valabilitate cu capacitatea de minim 1 kg.
g – 2 saci menajeri
h. folie impermeabila sub masina
Nerespectarea punctelor 5.7.1.a, 5.7.1.b, 5.7.1.d, 5.7.1.f, duce la eliminarea de la eveniment. Nerespectarea punctelor 5.7.1.c, 5.7.1.e, 5.7.1.g atrage dupa sine penalizari.
6. ROADBOOK
6.1 Echipajele vor primi un road book care conţine ruta exacta a evenimentului, locul de desfasurare, datele si informatiile necesare desfasurarii etapelor.
6.2 Pe timpul evenimentului, orice abatere de la traseul impus, care scurteaza traseul, va duce la excluderea din eveniment sau la penalizarea cu minute in conformitate cu regulamentul particular .
6.3 Orice modificare a Road book-ului va fi adusa la cunostinta echipajelor inaintea startului.
6.4 Road Book-ul se distribuie cu minim 15 minute inaintea startului oficial sau in timpul controlului administrativ.
7. CARNETUL DE CONTROL
7.1 Carnetul de control se primeste la start si se prezinta in toate cazurile la cererea arbitrilor si a organizatorului. Carnetul de control contine timpii impusi, tot aici arbitrii noteaza timpii de sosire sau de trecere.
7.2 Neprezentarea, modificari, sau lipsa pontajului in unul din posturile de arbitraj atrage minute sau puncte de penalizare conform regulamentului particular al evenimentului sau excluderea de la eveniment in cazul pierderii carnetului de bord.
8. DESFASURARE
8.1 Evenimentele C.C.R.V.I. organizate pe drum public se desfasoara cu respectarea tuturor regulilor Codului rutier in vigoare, iar cele organizate pe circuit cu respectarea regulilor circuitului si a semnalelor arbitrilor de traseu. Orice abatere de la Codul Rutier, sanctionata de Politie sau sesizata de arbitrii raliului, duce la excluderea din competitie.
8.2 Participantii trebuie sa respecte indicatiile arbitrilor.
8.3 Clasificarea echipajelor se va face in urma timpilor si penalizarilor inregistrate.
8.4 Vehiculul inscris in eveniment poate fi condus pe durata evenimentului numai de cele doua persoane inscrise, daca acestea poseda permis corespunzator categoriei vehiculului.
8.5 Traseul si planul orar sunt concepute pentru a putea fi parcuse fara penalizari sau intarzieri de catre toate tipurile de vehicule istorice, indiferent de anul de fabricatie.
8.6 Desfasurarea propriu-zisa a evenimentelor tip raliu de regularitate:
- Inaintea startului echipajele primesc documentele oficiale ale raliului.
- Ordinea de start se alcatuieste in functie de anul de fabricatie, vehiculele mai vechi avand intaietate.
- Startul se efectueaza din minut in minut sau din 30 in 30 de secunde, cu plecare de pe loc, la semnalul oficialului.
- La start, oficialii noteaza in Carnetul de control timpul de start precum si timpul de etapa necesar parcurgerii pana la urmatorul Control Orar.
- La Controlul de trecere, oficialul vizeaza Carnetul de control cu stampila sau semnatura.
- Parcul inchis reprezinta punctul final al evenimentului.
- In cazul abandonului, echipajul este obligat sa anunte (telefonic sau verbal) acest lucru organizatorului si sa predea Carnetul de control unui oficial al evenimentului sau unui arbitru.
- Organizatorul este obligat sa afiseze si sa aduca la cunostinta echipajului ora oficiala.
8.7 Organizatorul poate decide anularea/neutralizarea etapei sau modificarea traseului in cazuri fortuite, de ex dar fara a se limita : fenomene naturale, drumuri blocate, accidente, schimbare a semnalizarii rutiere, erori de roadbook, etc
9. ETAPE
9.1 Etapa reprezinta distanta de parcurs dintre doua Controale Orare.
9.2 Timpii etapelor sunt inscrisi in Carnetul de control
10. CONSTITUIREA CLASAMENTULUI PE EVENIMENT SI COEFICIENTI
10.1 Pentru constituirea clasamentului fiecarui eveniment din C.C.R.V.I. este necesar un numar minim de 15 vehicule istorice inscrise la startul evenimentului.
La fiecare categoria F.I.V.A. trebuie sa fie inscrise minim 3 vehicule istorice pentru ca aceasta sa fie constituita, in caz contrar categoria respectiva se integreaza categoriei urmatoare.
11. PENALIZARI
11.1 Probe de regularitate – se penalizeaza cu 0,1pct / 0,1sec
11.2 Ratare Testului de Regularitate (TR) se penalizeaza cu 900 pct (15min x 60pct)
11.3 Oprirea intentionata in timpul unui test de regularitate se penalizeaza cu 150 pct, cu exceptia cazurilor impuse de Codul Rutier (STOP, cedeaza trecerea, trecere le nivel cu calea ferata, etc.)
11.4 Intarziere/avans, Start/Finish per Etapa se penalizeaza cu 10pct / min max 150pct
11.5 Lipsa stampila CT se penalizeaza cu 150 pct
11.6 Modificari la Carnet de Control se penalizeaza cu 100 pct
12. CLASAMENTE SI PREMIERE
12.1 Clasamentele generale, pe categorii, pe echipe si pe al Trofeului Dacia Clasic, in cadrul fiecarui eveniment se vor face pe baza urmatoarelor scheme de punctaje :
locul 1: 20 puncte
locul 2: 15 puncte
locul 3: 12 puncte
locul 4: 10 puncte
locul 5: 8 puncte
locul 6: 6 puncte
locul 7: 4 puncte
locul 8: 3 puncte
locul 9: 2 puncte
locul 10: 1 punct
Fiecare echipaj care trece linia de sosire la un eveniment primeste urmatoarele puncte bonus, functie de clasa F.I.V.A.:
8 puncte pentru clasele A si B
6 puncte pentru clasa C
4 puncte pentru clasa D
2 puncte pentru clasa E
1 punct pentru clasa F
12.2 Clasament de sfarsit de an
· Pentru locurile 1,2,3 in clasamentul general.
· Pentru locurile 1,2,3 in fiecare categoria F.I.V.A.
· Pentru locurile 1,2,3 la Trofeul Dacia Clasic
· Pentru locurile 1,2,3 la Echipe
12.3 La clasamentul general C.R.R.V.I. se vor lua in calcul cele mai bune rezultatele obtinute la cinci din cele sapte evenimente al C.R.R.V.I., cel mai mare punctaj fiind regula de departajare. In caz de egalitate, departajarea se face pe baza clasarilor de la fiecare eveniment; daca egalitatea continua, conteaza vechimea masinii si in ultimul rand originalitatea.
12.4 Afisarea rezultatelor provizorii va avea loc in locatia comunicata la startul fiecarui eveniment.
12.5 Contestatiile se fac in scris si sunt insotite de o taxa de 100 RON, restituibil in cazul admiterii contestatiei, se pot depune de la momentul sosirii pana la maxim 15 minute dupa afisarea rezultatelor provizorii. Comisia de contestatii este alcatuita din Director de Raliul, din cronometrorul sef si unul din participanti tras la sorti inaintea startului raliului. In cazul in care acest participant abandoneaza si nu mai este prezent la finis, sau este implicat in formularea contestatiei, se face o noua tragere la sorti.
12.6 Se constituie clasament separat pentru piloti si copiloti
12.7 Organizatorul fiecarui eveniment component C.R.R.V.I. este obligat sa aduca la cunostinta Comisiei Sportive RCR lista panrticipantilor in formatul cunoscut inaintea inceperii raliului.
12.9 Toate evenimentele vor fi urmarite de un Observator R.C.R care va intocmi un raport catre Comisia Sportiva R.C.R.
12.10. Se interzice aplicarea rezultatului anulabil.
12.11. Rezultatele se valideaza prima zi de marti dupa raliu si devin definitive.
13. SPONSORI SI PARTENERI
13.1 Echipajele sunt obligate ca pe tot parcursul evenimentelor C.R.R.V.I. sa afiseze numerele de concurs, placheta oficiala si insemnele sponsorilor/partenerilor in modul prescris de organizator.
13.2 Afisarea reclamelor proprii este permisa daca acestea nu vin in contradictie cu sponsorii evenimentului.
14. RESPONSABILITATI
14.1 Organizatorul nu isi asuma raspunderea in nici un fel pentru eventualele daune sau accidente intamplate pe durata fiecarui evenimentelor din C.R.R.V.I..
14.2 Participarea la acest Campionat nu presupune si nici nu justifica abaterea de la regulile Codului rutier, fiecare echipaj fiind raspunzator de actiunile sale conform legilor in vigoare.
15. MEDIA
15.1 Pe durata fiecarui eveniment, persoanele fizice si juridice pot realiza, cu permisiunea organizatorului, materiale foto, video, audio despre participanti si vehiculele participante. Membrii echipajului sau alti participanti nu pot emite pretentii catre organizator sau utilizatorii de drept ai inregistrarilor.
|