La 100 de ani de la nașterea primului Bentley „Super Sports”, numele modelului revine la Bentley pentru cea de-a patra ediție Supersports din istorie.
Noul Bentley Supersports este cel mai sportiv Continental GT din istorie, fiind echipat cu tracțiune spate, cabină cu două locuri și greutate totală sub două tone. Un sistem de propulsie cu ardere internă se bazează pe un nou motor V8 twin-turbo de 4,0 litri, cu 666 CP (657 bhp) și 800 Nm, puterea fiind transmisă doar roților spate printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte.

Frânele carbon-ceramice, noile jante forjate ușoare de 22” dezvoltate împreună cu Manthey Racing și un sistem de evacuare Akrapovič din titan pe toată lungimea sunt standard, iar anvelopele Pirelli Trofeo RS sunt opționale.
Exteriorul reprezintă cel mai eficient Continental GT de până acum, cu o serie de dezvoltări funcționale care urmăresc forma, menite să maximizeze forța deportantă și să reducă greutatea.
O nouă bară de protecție față integrează cel mai mare splitter frontal montat vreodată pe o mașină de stradă Bentley și alimentează motorul și frânele față cu aer de răcire.
Penthouse spectaculos dezvăluit la Bentley Residences, Miami
Pragurile laterale, aripile, difuzorul spate și eleronul fix din fibră de carbon generează cu peste 300 kg mai multă forță de apăsare decât la un Continental GT Speed. Regimul de economisire a greutății se extinde și la acoperiș, care este acum un panou din fibră de carbon pentru a coborî centrul de greutate, menținând în același timp rigiditatea structurală.
În interior, cabina cu două locuri dispune de scaune sport noi, cu tapițerie sport, poziționate mai jos în mașină, bancheta din spate a cabinei fiind înlocuită de o carcasă din fibră de carbon și piele. Sunt disponibile interioare mono-ton, bi-ton și tri-ton, cu utilizare extensivă a pielii, a materialului Dinamica și a fibrei de carbon pentru un spațiu axat pe performanță.
Președintele și directorul general al Bentley, Dr. Frank-Steffen Walliser, a spus că „Noul Supersports este mai mult decât cel mai sportiv Bentley de până acum. Semnifică o revenire a Bentley la crearea de mașini mai extreme – mașini care combină o gamă extraordinară de abilități cu o implicare reală a șoferului, rămânând în același timp opere de artă auto unice și personalizate pentru fiecare client. Bentley a prosperat întotdeauna atunci când a dezvăluit o latură mai îndrăzneață, iar noul Supersports este o declarație a intențiilor noastre în timp ce sărbătorim 100 de ani de existență a numelui de model. Acesta este primul proiect dezvoltat de la început până la sfârșit de când m-am alăturat Bentley Motors și sunt mândru de echipa noastră și de viteza cu care am creat o mașină atât de diferită de GT-ul pe care se bazează.”
Proiectul Mildred
Noul Supersports este produsul unei idei propuse pentru prima dată în septembrie 2024, când o mică echipă de ingineri a teoretizat cum s-ar putea comporta dinamic un Continental GT cu tracțiune spate, sub două tone. Echipa a primit aprobarea pentru construirea unui model de testare, care a ajuns pe pistă doar șase săptămâni mai târziu, pentru a demonstra conceptul. Performanța din teste a fost convingătoare, iar proiectul noului Supersports a luat naștere – sub supraveghere atentă și cu o echipă de ingineri mică și concentrată.
A fost imediat clar că proiectul avea nevoie de un nume de cod pentru a-l păstra secret. Pentru aceasta, echipa s-a inspirat din trecutul Bentley și din povestea lui Mildred Mary Petre.

Născută în 1895, ea a doborât recorduri pe uscat, pe mare și în aer, ca pilot de curse, pilot de bărci cu motor și pilot. În 1929, a condus un Bentley de 4½ Litre pe circuitul Montlhery din Franța, singură, timp de 24 de ore. A atins o medie de aproape 90 mph și a stabilit un nou record de anduranță – o realizare fenomenală după standardele de astăzi, dar și mai incredibilă în anii 1920. A împins limitele posibilului cu un spirit neînfricat și, în onoarea ei, echipa de dezvoltare a botezat noul lor proiect: Mildred.
O linie de performanță
Cuvântul Supersports este o amalgamare modernă a unuia dintre cele mai evocatoare nume din istoria Bentley – „Super Sports” – aplicat pentru prima dată unui Bentley acum 100 de ani, anul acesta.
Primul Super Sports a fost lansat în 1925 și se baza pe modelul de 3 litri, cu un motor îmbunătățit și un șasiu mai scurt (și, prin urmare, mai ușor), ceea ce i-a permis să fie primul Bentley capabil să depășească 160 km/h. De asemenea, a stabilit al doilea aspect care definește „Super Sports” – raritatea, cu doar 18 exemplare construite.
Secretele clasamentului celor mai buni 100 de jucători de golf din toate timpurile
Inactiv timp de decenii, numele Supersports – acum scris într-un un singur cuvânt – a revenit la viață în 2009, odată cu atingerea vitezei de 326 km/h, definind modelul de vârf al primei generații Continental GT. Aceasta a fost prima variantă cu două locuri a familiei Continental, era cu 100 kg mai ușoară decât mașina standard și modelul Bentley cel mai sportiv al vremii.
Modelul a fost eclipsat în 2017 de un succesor și mai rapid și mai palpitant, bazat pe a doua generație Continental GT. La fel ca prima generație Continental Supersports, era propulsat de un motor W12 twin-turbo de 6,0 litri, care genera acum 710 CP – ceea ce îl făcea atunci cel mai puternic Bentley produs vreodată. Drept urmare, au fost produse 710 exemplare.

Generațiile anterioare de Supersports au definit versiunea supremă de performanță a familiilor lor de modele. Noul Supersports abordează această situație într-o direcție diferită; în loc să se concentreze pe viteza maximă, obiectivul este implicarea maximă a șoferului, printr-o combinație de reducere a greutății – cea mai extremă din istoria Bentley – și un nou sistem de propulsie.
Primul Continental GT cu tracțiune spate
Grupul motopropulsor al noului Supersports este non-hibrid și funcționează exclusiv cu motor cu ardere internă (ICE). Un nou motor V8 twin-turbo de 4,0 litri, ranforsat, este inima mașinii – cu un carter mai puternic, chiulase îmbunătățite și turbocompresoare mai mari.
Modificările produc cea mai mare densitate de putere dintre toate motoarele Bentley – 666 CP / 657 bhp (166,5 CP pe litru), cu un cuplu de 800 Nm. La motor este cuplată transmisia ZF cu dublu ambreiaj din opt trepte, utilizată în toată gama de modele Bentley, dar redezvoltată pentru Supersports cu ambreiaje îmbunătățite și o nouă strategie de schimbare a vitezelor.
Schimbările de viteze sunt acum mai precise și mai receptive, în timp ce strategia de retrogradare în timpul frânării a fost calibrată cu precizie pentru a oferi stabilitate optimă și încredere șoferului.
Motorul respiră printr-o evacuare din titan pe toată lungimea, reglată pentru un sunet semnificativ mai caracteristic decât la orice Bentley anterior. Dezvoltat în colaborare cu partenerii Bentley, Akrapovič, și exclusiv pentru Supersports, sistemul complet amplifică și reglează sunetul motorului V8 pentru a fi extrem de convingător – profund, puternic și complet autentic, fără îmbunătățiri artificiale în habitaclu.
Sprintul până la 100 km/h va fi de 3,7 secunde, iar viteza maximă va fi de aproximativ 310 km/h (cifrele verificate oficial vor fi publicate la momentul potrivit). Mai important decât cifrele principale va fi însă modul în care se comportă dinamic modelul Supersports.
Pentru aceasta, inginerii de la Bentley au profitat de oportunitatea unui nou nivel de implicare a șoferului, transformând noul Supersports în primul Continental cu tracțiune spate din istorie – cu excepția mașinilor de curse Continental GT3.
Puterea este transmisă exclusiv punții spate prin intermediul unui eLSD, iar apoi către roțile spate care au un ecartament mărit cu 16 mm față de un Continental GT. eLSD este asistat de vectorizarea cuplului prin frânare, sistemele lucrând împreună pentru a face virajele cât mai precise posibil și pentru a oferi o tracțiune maximă. Direcția roților spate este păstrată pentru agilitate și stabilitate maxime, în timp ce calibrările pentru direcție, suspensie, managementul tracțiunii și sistemele ESC sunt complet noi.

Setările ESC permit șoferului să selecteze atât de multă independență sau asistență dorește – de la activare completă, trecând printr-un mod dinamic care permite un nivel de patinaj și supravirare în limite reactive, până la dezactivare completă – unde șoferul are control complet asupra punții spate și poate provoca modelul Supersports într-o supravirare semnificativă, dar extrem de controlabilă.
Drive Dynamics Controller vine cu trei configurții:
- Modul Touring egalează caracterul de performanță al modului Sport la un Continental GT Speed, dar îl combină cu o gardă la sol crescută, o amortizare mai moale și un caracter al evacuării mai discret.
- Modul Bentley sporește performanța dincolo de modul Touring, strategia cutiei de viteze, pedala de accelerație și setările șasiului fiind toate îmbunătățite. Supapele sistemului de evacuare se deschid pentru a îmbunătăți caracterul sonor, iar sistemul de control al lansării devine disponibil.
- Modul Sport merge și mai departe, cu optimizare maximă pentru implicarea șoferului și reglaj pentru un răspuns maxim al șasiului și al grupului motopropulsor.
Patru echipaje pentru Le Mans Classic recreează celebra fotografie Bentley Boys din 1929
Sistemul de șasiu utilizează brațe triunghiulare duble din aluminiu în față, cu o punte spate multi-link, arcuri pneumatice și amortizoare noi cu cameră dublă – controlate independent de ECU.
Bentley Dynamic Ride, sistemul antiruliu electric proprietar de 48V, poate aplica un cuplu de reacție antiruliu de până la 1300 Nm în 0,3 secunde. Frânarea se face cu cel mai mare sistem de frânare auto din lume – discuri de carbon-siliciu-carbură (CSiC) de 440 mm pe puntea față, fixate de etriere cu 10 pistoane, și discuri de 410 mm cu etriere cu patru pistoane în spate – montate standard. Etrierele sunt negre în dotarea standard, fiind disponibilă și o opțiune vopsită în roșu.
Supersports vine cu jante noi din aluminiu forjat și prelucrat mecanic, de 22”, dezvoltate în colaborare cu specialiștii Manthey Racing, disponibile în două finisaje – vopsit în negru și vopsit în negru și prelucrat mecanic (introducând un accent metalic argintiu). Unic pentru Supersports, sunt disponibile două opțiuni de anvelope: o anvelopă standard Pirelli P-Zero și o nouă anvelopă de performanță Trofeo RS, ca opțiune. Cu anvelopele Trofeo RS montate, modificările șasiului și reducerea greutății înseamnă că Supersports poate aborda virajele cu aproximativ 30% mai rapid decât un Continental GT Speed, cu o forță laterală maximă de până la 1,3 g.
Cel mai ușor Bentley din ultimii 85 de ani
Noul Supersports este cu aproape o jumătate de tonă mai ușor decât Continental GT și va cântări mai puțin de 2000 kg. Cea mai semnificativă economie de greutate provine de la sistemul de propulsie, o reducere proporțională cu trecerea la propulsie exclusiv cu motor cu ardere internă și tracțiune spate. Acoperișul – de obicei din aluminiu – a fost înlocuit cu un panou din fibră de carbon, ceea ce economisește greutate și coboară centrul de greutate general.
Partea din spate al habitaclului a fost eliminată, rezultând într-o economie semnificativă de greutate. Împreună cu scaunele și centurile de siguranță, izolația fonică a habitaclului din spate a fost redusă, iar sistemul audio a fost reconfigurat doar pentru partea din față a habitaclului. Economii suplimentare de greutate vin prin eliminarea anumitor sisteme de asistență a șoferului, care nu sunt necesare la un GT sportiv.
Noile detalii exterioare ale mașinii se combină pentru a face din acesta cel mai agresiv Bentley Grand Tourer creat vreodată. Crearea de noi elemente din fibră de carbon a contribuit la reducerea și mai mare a greutății pentru a atinge obiectivul, cu piese noi care includ:
- O nouă bară de protecție față inferioară, cu un splitter frontal integrat (cel mai mare splitter aerodinamic montat vreodată pe un Bentley de stradă). Bara de protecție include două canale noi de răcire pe fiecare parte, care alimentează cu aer rece frânele față, respectiv motorul. Deasupra barei de protecție, o nouă grilă ușoară din plasă, cu design unic pentru Supersports, este tăiată cu laser din aluminiu extrem de fin.
- Două perechi de planșe de plonjare suprapuse se află în colțurile barei de protecție față, lucrând împreună cu splitterul pentru a reduce portanța frontală
- Praguri laterale noi, pe toată lungimea ampatamentului
- În spatele roților din față, noile lamele ale aripilor în formă de B gestionează fluxul de aer de la arcadele roților din față, facilitând atât extracția aerului de înaltă presiune, cât și gestionarea fluxului acestuia de-a lungul părții laterale a caroseriei.
- Un nou difuzor spate, integrat într-o construcție complet nouă a barei de protecție spate, care include orificii de ventilație pentru arcadele roților spate
- Un eleron spate fix, dintr-o singură piesă, în partea superioară a capotei portbagajului
Aceste piese aerodinamice sunt rezultatul unor teste ample, cu o formă care urmărește funcționalitatea și fără elemente incluse doar în scopuri estetice. Împreună, completările generează cu peste 300 kg mai multă forță de apăsare decât la un Continental GT Speed, menținând în același timp echilibrul portanței de-a lungul mașinii și contribuind la obținerea unei distribuții dinamice a greutății, care începe la 54:46 când mașina este staționară și se deplasează treptat spre spate odată cu viteza.
Oglinzile laterale și capacul motorului sunt și ele din fibră de carbon.
Un cockpit sportiv
Interiorul noului Supersports este la fel de complex ca restul mașinii, inspirat de energia și precizia motorsportului. Având doar două locuri, acesta completează accentul pus pe implicarea șoferului – misiunea unică a acestei mașini. Fiecare detaliu este conceput pentru a îmbunătăți experiența de condus, redefinind luxul axat pe performanță.
Sunt prevăzute noi scaune sport ușoare pentru șofer și pasager, cu suporturi laterale sporite, o poziție mai joasă în mașină și elemente din carbon în zona umerilor. Scaunele dispun de reglare electrică pe 11 direcții, fiind păstrată încălzirea acestora. Cabina din spate este înlocuită de o vană ușoară, din fibră de carbon, care înconjoară spațiul. Finisată cu un design din piele, aceasta se integrează în restul cabinei și oferă un aspect interior mai curat și mai eficient.
Furnirurile din fibră de carbon ușoare și lucioase de pe barele laterale și panourile de bord sunt standard, combinate cu un amestec de piele și Dinamica, acesta din urmă fiind material tehnic aplicat pe centrul spătarelor și pernelor scaunelor, pe panourile centrale ale ușilor și pe căptușeala plafonului. Broderia și insignele Supersport completează cabina, împreună cu o plachetă numerotată individual pe consola centrală.
Numerotat. Individual. Personalizat
Fiecare Supersports va fi numerotat individual înainte de a părăsi fabrica, clienții putând solicita numere specifice din cele 500 de exemplare care vor fi fabricate manual în Crewe.
Opțiunile de vopsea încep cu o gamă de bază de 24 de culori axate pe performanță, cu finisaje suplimentare de vopsea, inclusiv logo-uri Supersports și vopsea mată disponibile prin intermediul Mulliner. Dincolo de exteriorul într-un singur ton, echipa de design Bentley a dezvoltat cinci „Teme de Design”, care includ fie o mică secțiune de dungi verticale și numele Supersports într-o culoare contrastantă pe partea inferioară a caroseriei, în spatele roții din față, fie o serie de dungi pictate în două culori contrastante pe partea din spate a mașinii.
Fibra de carbon exterioară este disponibilă cu finisaj lucios, iar elementele inferioare pot fi complet vopsite sau cu dungi subțiri.
Pentru cabină, cele 22 de culori principale de piele sunt însoțite de 11 culori secundare și nouă culori de accent. Sunt disponibile culori într-un singur ton, două tonuri (standard) și o nouă și unică divizare a culorilor în trei tonuri, iar specificația Dark Chrome este standard.
În loc de fibră de carbon pentru interior, clienții pot alege și între Diamond Brushed sau Engine Turned Aluminium, cu finisaj Dark Tint, sau simplitatea curată și elegantă a negrului piano.
Exemplarul ales pentru lansarea Supersports este într-o temă de design numită „Nightfall”, care combină vopseaua exterioară lucioasă antracit cu un accent Camel pe partea inferioară a caroseriei, împreună cu dungi inferioare Camel și un număr contrastant 8 pe grilă. Interiorul este în nuanțe Beluga și Camel, cu accente de bronz.
Mașina dezvăluită la New York la debutul global are specificația „Daybreak”, în nuanța Jetstream Matte și cu o livrea Design Theme în nuanțele Arctica și Portofino. Interiorul este Damson cu accente Light Blue și Pillar Box Red.
Comenzi, Producție și Livrări
Lansarea noului Supersports va fi sărbătorită cu cel mai dinamic și incitant film din istoria Bentley, care va fi dezvăluit cu o premieră la Dubai în ianuarie. Deschiderea comenzilor va avea loc în martie, producția începând în trimestrul 4 al anului 2026, înainte de primele livrări la începutul anului 2027. Noul Supersports va fi disponibil în următoarele țări și zone: Regatul Unit, Europa (UE27 plus Elveția și Turcia), SUA, Canada, Australia, Noua Zeelandă, Malaezia, Oman, Bahrain, Emiratele Arabe Unite, Qatar și Kuweit.




