RETRO CLASSIC STUTTGART 2018

retro-classic-stuttgart-2018

În zilele de 22-25 martie s-a desfășurat edițía a 18-a a Salonului Retro Classics din Stuttgart unde au fost prezenți circa 1.500 de expozanti și expuse circa 2.500 de vehicule istorice. Vizitatorii prezenți la această ediție au fost întâmpinați de prezența oficială a producătorilor germani: BMW, Mercedes – Benz și Porsche dar și de o tematică intitulată  “Passione Italiana“ cu specific italian dedicată vehiculelor clasice italiene dar și culturii și gastronomiei italiene. Motor Clasic Magazin a fost prezentă la salon pentru a va putea relata ultimele noutăți din domeniu și despre care veți putea citi un amplu articol în viitorul număr al revistei.

Ediția din acest an a salonului german s-a desfășurat pe o suprafață ușor mărită la 140.000 mp comparativ cu edițiile anterioare și a găzduit numeroși expozanți precum: dealeri auto-moto, cluburi auto-moto retro, organizatori de evenimente, ateliere de restaurare, muzee, producatori și distribuitori de piese, case de licitatii, firme de asigurare pentru vehicule istorice sau comercianți de literatură auto-moto și machete. Ca vehicule istorice au fost expuse: automobile old și youngtimer, prototipuri, modele de competiție, motociclete, camioane, autobuze, tractoare etc.

La această ediție în centrul atenției s-a aflat colectia omului de afaceri lituanian Salius Karosas  care a droit să aducă un omagiu carosierului Erdmann & Rossi, expunând în acest sens un  număr impresionant de 55 de automobile clasice. În centrul atenției enormului stand rezervat, s-a aflat un exclusiv Mercedes-Benz 380 Special Roadster prezent la numeroase concursuri de eleganță pe parcursul anului 2017 – și un fascinant Bentley 4 1/2 L Coupe Cabriolet  Erdmann & Rossi, din 1938.

Ca niciodată, producătorii germani au avut o prezență puternică la Retro Classic Stuttgart, în ciuda unei prezențe concomitente și la salonul Techno Classica Essen desfășurat în aceeași perioadă.

Dintre aceștia, în prim plan s-a aflat Mercedes prin divizia MB Classic și muzeul Mercedes. Încă de la intrare, vizitatorii au fost întâmpinați cu un mini stand unde erau expuse două modele: un W25 “Silver Arrow“, care a concurat pe circuitul Nurburgring între anii 1934 – 1936 și un 420 SEC din 1988, două exemple care simbolizează succesul soluțiilor tehnice aplicate pentru a reduce greutatea atât la modelele de competiție cât și la cele de serie din clasa lux. La ediția din acest an, Mercedes a aniversat 50 de ani de la lansarea modelului de clasă superioară W114-115 și 50 de ani cu divizia sport AMG.

Porsche, celalalt constructor cu sediul în Stuttgart și care aniversează 70 de ani de activitate, a fost și el bine reprezentat în hala nr.4 cu câteva modele semnificative din muzeul propriu și ale diviziei Classic.

BMW a fost, de asemenea, într-o atmosferă de sărbătoare în cadrul halei nr.4, marcând cea de-a 40-a aniversare a modelului din categoria supercar – M1. Standul producătorului bavarez a inclus cîteva exemplare ale celebrului model atât prototipuri cât și versiuni de competiție.

De un mare interes din partrea vizitatorilor s-a bucurat și standul preparatorului german Irmscher, specializat pe tuning-ul modelelor producătorului auto german Opel și care aniversează 50 de ani de activitate. Cu această ocazie au fost expuse un număr de 13 modele, majoritatea modele de competiție.

Pe o suprafață de 10.500 mp, hala nr.7 intitulată “Passione Italiana“ a fost dedicată dealer -ilor germani și europeni specializați pe modele ale producătorilor italieni auto – moto dar și cluburilor dedicate acelorași mărci și modele italiene.

Foto: Motor Clasic Magazin

retro-classic-stuttgart-2018 dscf7196 dscf7278 dscf7284 dscf7198 dscf7218 dscf7273 dscf7245 dscf7304dscf7298