VLV primul model electric de la Peugeot datează din 1941

Brandul francez a prezentat recent modelul E-208 cu propulsie electrică iar noi avem ocazia de a ne aminti că, primul său model electric datează din 1941, anul în care a prezentat modelul VLV și care reprezenta un vehicul mai puțin obișnuit cu emisii zero, proiectat pentru deplasările urbane.

Noul 208 reprezintă un model foarte important pentru Peugeot, deoarece aduce cu sine inovații importante. În primul rând un motor complet electric, cu o putere egală cu 136 CP și 260 Nm. Bateriile de 50 kWh îi permit să atingă o autonomie de 450 km în ciclul Nedc și 340 km în cel mai recent Wltp. Încărcarea completă durează aproximativ 16 ore de la o priză obișnuită și 8 ore de la una monofazată de 7,4 kW, aproximativ 5 ore și 15 minute de la una trifazată de 11 kW și până la 30 de minute pentru 80% din energia utilizată de 100 kW. Acesta dispune de un design personalizat și cele mai noi tehnologii de asistență și divertisment. E-208 se pregătește să scrie noi pagini în istoria Peugeot, profitând de un concept de mobilitate dezvoltat de brand cu mulți ani înainte.

Schimbări de vedere. Ne aflăm în Franța anului 1939, în care începe cel de-al doilea război mondial. Având în vedere conflictul iminent, soldații solicită comandanților lor să utilizeze vehicule special modificate. Producătorul auto francez Peugeot i-a decizia să îmbunătățească modelele 202 și 402, echipându-le cu motoare mai puternice, tracțiune integrală și echipamente specifice. În același timp, acesta demarează producția începe să producă vehiculul comercial MK5 de 1.000 kg iar la scurt timp îi mărește capacitatea de transport la 1.400 kg. În acest moment dificil, însă, resursele de petrol sunt rare. Prin urmare, cei mai vizionari constructori, inclusiv Peugeot, încep să se gândească la dezvoltarea și producția unor modele cu motoare alimentate cu combustibili alternativi. Astfel, în vara anului 1940, a fost lansat un model neobișnuit, numit VLV, acronim pentru „Voiture Légère de Ville” (Mașină Ușoară de Oraș).

Precursor al noii mobilități, VLV, de fapt, reflectă pe deplin vocația evidențiată de acest nume. Cu o greutate totală de doar 365 kg, o lungime de numai 2,67 m și o lățime de doar 1,21 m, modelul mini era disponibil într-o singură variantă de caroserie de tip cabrio cu două locuri. Cea mai distinctivă trăsătură se referă la aspectul particular al caroseriei, cu linii originale combinate cu utilizarea a două roți spate duble și a unui singur far circular. Motorul electric a dezvoltat o putere de doar 2 CP, suficientă pentru a garanta o autonomie de 80 km și o viteză de 32 km / h. Potrivit pentru deplasări citadine, modelul a fost produs până în 1943, în 377 de exemplare. În ciuda numărului mic de vânzări, VLV trebuie să fie considerat deosebit de important, deoarece, a anticipat cu mulți ani înainte, bazele începutului unei noi ere, cea a modelelor electrice pentru oraș.

Foto: Peugeot; Arhivă