Luna trecută s-au împlinit 40 de ani de când producătorul german Bosch a demarat producția cunoscutului dispozitiv de protecție la accident airbag și care și-a făcut debutul ca dotare opțională pe modelul Clasa S (Seria W126) de la Mercedes.
În decembrie 1980, Bosch a început producția în serie a dispozitivului de protecție de tip airbag, din care până în prezent au fost produse peste 250 de milioane unități și care, potrivit propriilor cercetări ale companiei germane în accidente, a salvat peste 90.000 de vieți până în prezent.
Denumit Air Cushion Restraint System și introdus ca dotare opțională de siguranță pentru șofer și pasagerul din dreapta cu un preț destul de ridicat de către concernul american General Motors pentru modelele din clasele de lux, acest dispozitiv s-a dovedit a fi introdus prematur pentru clienții de peste ocean cu șase ani mai devreme în 1974 și a fost retras la scurt timp din program.
De la lansarea pe piață pe modelul Mercedes Clasa S (Seria W126) în decembrie 1980, dispozitivul proiectat de Bosch, care declașează airbagul în 30 de milisecunde, a fost dezvoltat continuu. La acel moment, doar airbagul și întinzătorul centurii pentru partea șoferului și airbagul pentru partea pasagerului din față, au fost disponibile la acel moment ca dotare opțională de siguranță. Anul următor, dispozitivul airbag a intrat și în dotarea modelelor 200-280 (Seria W123) și 280-450 SL (R107).
Sistemul de control al stabilității ESP de la Bosch celebrează 25 de ani
În august 1992, după aproape 12 ani de la debut a fost produs exemplarul de airbag cu numărul 1 milion. În prezent, cea de-a douăsprezecea generație al acestui dispozitiv de siguranță este utilizat până la nouă exemplare pe un automobil și controlează semnificativ mai multe funcții.
Dar cine a inventat dispozitivul airbag? Încă din 1951, Walter Linderer din München a avut ideea literalmente explozivă de a proteja șoferul într-un accident de mașină cu un balon care se declanșează din coloana de direcție. Dar brevetul nu a trezit niciun interes la momentul respectiv iar Mercedes-Benz a acceptat ideea cu mulțumiri implementând pe automobilele sale un dispozitiv asemănător după apropae 30 de ani.
Foto: Bosch