Un număr record de automobile de epocă s-au aventurat pe cele mai spectaculoase drumuri din județul Sibiu, în competițiile incluse în Sibiu Rally Challenge. Timp de trei zile peste 68 de mașini istorice au parcurs peste 430 km în prima ediție dedicată vehiculelor de epocă.
Sibiu Rally Challenge a început joi seara cu startul festiv în Piața Mare a orașului, după care cele 68 de echipaje au avut programată o sesiune de teste pe străzile din centrul orașului. „Ediția din acest an este o competiție de regularitate în care nu viteza joacă rolul principal, iar traseul special prin centrul orașului a fost doar prima provocare pentru echipajele înscrise la Sibiu Rally Challenge”, a spus Sorin Itu, organizatorul evenimentului.
La startul evenimentului la care a fost prezentă și revista Motor Clasic Magazin cu propriul echipaj pe un VW T2 din 1978, s-au aliniat și două modele antebelice, cel mai vechi fiind un Austin 20/4 Sedan Tourer din 1924 cu care au luat startul Lucian-Gabriel Bălan și Costel Racu.
Vineri, în prima zi a Sibiu Rally Challenge, concurenții au avut de parcurs un total de 140,31 km. Traseul a trecut prin Ocna Sibiului, Loamneș, Gusu, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Rod, Tilișca, Galeș, Săliște, Vale, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Rășinari, Cisnădioara și retur în Sibiu.Un traseu care a scos în evidență cele mai frumoase zone din județul Sibiu, fapt apreciat și de competitorii din străinătate. Sâmbătă, în ziua a doua a Sibiu Rally Challenge, echipajele au cucerit Transfăgărășanul. Startul s-a dat la ora 08:30 din Piața Mare a orașului Sibiu, iar piloții au trecut prin localitățiile Șura Mare, Slimnic, Ruși, Șeica Mare, Agârbiciu, Axente Sever, Copșa Mică, Târnava, Mediaș, Brateiu, Saroși pe Târnave, Biertan, Richiș, Pelișor, Bârghiș, Ighișu Vechi, Alțâna, Nocrich, Cornățel, Nucet, Săcădate, Porumbacu de Jos, Scoreiu, Cârțișoara, Bâlea Cascadă, Bâlea Lac și apoi retur spre Sibiu, pe un traseu cu o lungime de aproape 290 km.
Sosirea a avut loc în Piața Mare a orașului unde s-a desfășurat și festivitatea de premiere. După cele trei zile de competiție, echipajul Gabriel Stanciu / Bogdan Iancu pe un Ford Escort MK 1 din 1975 a reușit să câștige, podiumul Sibiu Rally Challenge în Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru vehicule istorice și în campionatul Federației Internaționale pentru Vehicule Istorice fiind completat de echipajele Dan Florea / Mădălin Necula cu un Mercedes-Benz 450 SLC din 1973 și Petros Vasilopoulos / Stamatis Psyloglou cu un Ford Capri GT din 1973.
Dincolo de competiția propriu-zisă, Sibiu Rally Challenge a fost și o frumoasă lecție de istorie a automobilului, o reuniune a unei mari familii care impart o pasiune comună și în final un nou pas pe care România îl face către civilizație.
Numeroșii spectatori prezenți pe traseu și în Piața Mare au putut vedea, poate chiar în premieră modele ale mărcilor Ferrari, Porsche, Austin, Triumph, Rolls-Royce, Renault, dar și clasicele Aro, Dacia 1300 sau 1100 care s-au aflat pe lista de start la Sibiu Rally Challenge, prima ediție în formatul dedicat vehiculelor de epocă. Printre participanți s-au numărat concurenți din din 8 țări vor descoperi cele mai frumoase trasee din județul Sibiu.
„Sibiu Rally Challenge este încadrat în planul general de dezvoltare al motorsportului istoric din România elaborat de Comisia Sportivă RCR. În momentul de față asistăm la o explozie a fenomenului așa că ar fi fost păcat ca țara noastră să rămână în urmă. Felicitări echipei organizatorice care deja de anul trecut a văzut schimbările importante din acest domeniu și a avut ideea și inițiativa de a organiza acest eveniment care cred că în următori ani va deveni unul de referință atât la nivel național, cât și internațional”, a spus și George Ladopoulos, președintele Comisiei Sportive a Retromobil Club România.
Câștigători în clasamentul FIVA A:
BALAN Gabriel – Lucian / RACU Costel – Austin 20/4 Sedan Tourer 1924 (Clasic C)
DUMITRASCU Dinu / POPOVICI Radu – Triumph TR3 1959 (Clasic E)
CSASZAR Levente-Zoltan / ROMER Renate MGB MKIII 1970 (Clasic F)
JICHITU Florentiu-Juliet / NEMTANU Valentin-Neculae – BMW 316 E21 1975 (Clasic G)
FILIP Alexandru / FILIP Maria – Renault 5 Alpine Turbo 1984 (Clasic H)
BUCOVICEAN Mirela / GOLOGAN Georgiana – Porsche 911 E 1969 (Sport F)
STANCIU Gabriel / IANCU Bogdan – Ford Escort MK1 1975 (Sport G), CONSTANTINESCU Petru / GHEORGEAN Severina – Porsche 928 1984 (Sport H)
Câștigătorii CRRVI:
BALAN Gabriel / Lucian RACU Costel – Austin 20/4 Sedan Tourer 1924 (Clasic C), DUMITRASCU Dinu/ POPOVICI Radu – Triumph TR3 1959 (Clasic E)
CSASZAR Levente-Zoltan/ ROMER Renate MGB MKIII 1970 (Clasic F)
JICHITU Florentiu-Juliet/ NEMTANU Valentin-Neculae – BMW 316 E21 1975 (Clasic G)
FILIP Alexandru/ FILIP Maria – Renault 5 Alpine Turbo 1984 (Clasic H), BUCOVICEAN Mirela/ GOLOGAN Georgiana – Porsche 911 E 1969 (Sport F)
STANCIU Gabriel/IANCU Bogdan – Ford Escort MK1 1975 (Sport G)
CONSTANTINESCU Petru / GHEORGEAN Severina – Porsche 928 1984 (Sport H)
Câștigători la categoria Youngtimer:
PAVEL Cosmin/BACHMANN Daniel – Mercedes Benz 300 SL 1987 (Clasic I)
SUCIU Flaviu-Adrian / RAITA Stefan – Ford Puma 1999 (Sport I),
Podiumul pe echipe: Just Classics, Best Lap și Old Car Garage.
La categoria Speed Challenge au luat startul 11 echipaje care, vineri și sâmbătă, au parcurs două probe speciale pe Călugăru și Transfăgărășan. Victoria i-a revenit echipajului Costel Cășuneanu / Carmen Poenaru cu un Ford Escort WRC din 1996, iar podiumul a fost completat de Călin Bucur / Cezara Balaiita pe un Suzuki Swift Sport din 1993 și Lorincz Borbely / Horațiu Anghel cu un BMW 2002 TI din 1968.
„Am reușit să atragem încă din primul an în acest format o serie de modele legendare ale unor constructori precum Ferrari, Porsche, Rolls Royce sau BMW. Am avut la start o mașină de 92 de ani care a concurat cu succes și a reușit chiar să ajungă până sus la Bâlea Lac. A fost un eveniment senzațional și aș vrea să le mulțumesc tuturor celor care au fost alături de noi”, a mai spus Sorin Itu.
Sibiu Rally Challenge s-a desfășurat în perioada 18 – 20 august și este un festival dedicat masinilor istorice si sporturilor cu motor care se desfasoara sub egida Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), Retromobil Club România (RCR) și Automobil Clubul Român (ACR). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda Sport, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange.